Hull vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Hull vs Stoke City

Innlegg onside » 22 Okt 2016, 18:03

Grei seier mot et utrolig sløvt Hull lag. Like sløv som Bony var for oss, men heldigvis har vi Sharqiri som viste både gode pasninger, løp og avslutninger som smakte fugl.
Vil fremheve Bardsley som var god på backen, Cameron calm as anyone på midtbanen og målscoreren sjølvsagt.

Kjempeskuffende at Bony JOGGER - det må han slutte med!!!!, Arnie burde scoret to, ellers så står Grant urolig solid bak der....

Happy Weekend!!
onside
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 22 Okt 2016, 18:06

To "clean sheets", laget begynner å ta form.
Ikke noe negativt i dag, fortjent seier nok en gang. KLASSEMÅL av den lille mannen fra Sveits :D
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 22 Okt 2016, 18:23

vegar56 skrev:To "clean sheets", laget begynner å ta form.
Ikke noe negativt i dag, fortjent seier nok en gang. KLASSEMÅL av den lille mannen fra Sveits :D

Laget vinner, men mot et syltynt Hull lag. Vil jo ikke være negativ - som du antyder, men nå begynner tålmodigheten med Bony å ta slutt.
Sier som Morten00- , har virker utrolig slakk, med holdninger som ikke må spre seg, derfor må andre får sjansen, når de ser hvordan ståa på banen er.
Bojan som spiss begynner å bli interessant igjen.....
onside
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 22 Okt 2016, 18:27

onside skrev:
vegar56 skrev:To "clean sheets", laget begynner å ta form.

Laget vinner, men mot et syltynt Hull lag. Vil jo ikke være negativ - som du antyder, men nå begynner tålmodigheten med Bony å ta slutt.
Sier som Morten00- , har virker utrolig slakk, med holdninger som ikke må spre seg, derfor må andre får sjansen, når de ser hvordan ståa på banen er.
Bojan som spiss begynner å bli interessant igjen.....

Jeg skjønner at Bony virker provoserende på enkelte, men bare vent til han begynner å score :D
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg centauri » 22 Okt 2016, 20:38

Vi falt ned to plasser fra 14. til 16. plass på overtid,
da både Burnley og WestHam scoret på overtid.

Vi hadde 14. plassen noen minutter før full tid.
Det er ikke så viktig idag - det viktige er at vi tar poeng igjen
- 8 (av 9) poeng på de 4 siste kampene. :D :D :D :D
centauri
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 22 Okt 2016, 23:03

Vi vinner kontrollert, og veldig, veldig fortjent. To seire og to "clean sheets" på rappen er kanskje tegn på at dommedagsprofetiene, nedrykksprat og "Hughes out" etter 5 kamper, mot motstandere som Tottenham, Everton og Manchester City var noe forhastet ? ;)

Joda, vi har møtt to særdeles svake lag i disse to kampene, for det er vel neppe svakere lag i PL i øyeblikket enn Sunderland og Hull. Men så er det noe med at ingen kamper i PL er enkle, uansett om vi møter lag nummer 3 på tabellen eller lag nummer 18, og borteseier i PL er sterkt uansett motstander.

Nå venter TV-sendt kamp mot Swansea mandag om en drøy uke, og det kan/bør bli tre nye poeng. Og i øyeblikket er det tre poeng som skiller oss fra 10. plassen. Det er lys i tunellen, og det er ikke tog som er på vei imot. ;) Så skal vi likevel ikke ta av etter to kamper, for det er neppe før det nærmer seg jul at vi får en skikkelig pekepinn på hva vi kan forvente oss av denne sesongen.

Men...forsvaret ser ut til å ha satt seg, og to smultringer på rad har nok gjort godt for selvtilliten i de bakre rekker. Og jeg må si at Grant ser ut til å ha tilført en trygghet der bak som vi tidligere har manglet i Butlands fravær. Og Indi imponerer mer og mer og virker til å bli en meget solid makker for Shawcross. Synest også vår kaptein har vært langt bedre i de siste kampene etter enkelte rufsete opptredener innledningsvis.

Shaqiri med to fantastiske mål, og noen utsøkte pasninger som få gjør han etter. Vi har ventet på sveitseren, som har vært ujevn i Stoke-trøya og nok leverte under pari forrige sesong. Denne sesongen synes jeg han virker mye friskere, og det virker som han har fått langt større frihet til å "vandre" og bruke sine kreative gener, og det ser ut til å passe han veldig bra.

Så synest jeg at Bony får ufortjent mye tyn. Etter mitt syn gjør han en meget god jobb som oppspillspunkt, sterk og flink til å holde på ballen, og flink til å linke opp med lagkompisene. Han faller av og til litt for dypt og mangler åpenbart selvtillit og litt av det "killer-instinktet" som gjorde han til en meget fryktet spiss i Swansea-tiden. Sitter likevel med en følelse av at ett mål eller to kan føre til at det virkelig løsner for Bony, og at han kan bli veldig nyttig utover i sesongen.

Så synest jeg det er litt leit at det ikke er plass til en spiller som Bojan i dette laget. Når han er i form er han en av våre aller beste spillere, som kan gjøre det uventede og med en spilleforståelse som overgår de fleste andres. Samtidig er det fullt forståelig at Hughes ikke vil ta Allen ut av 10-er rollen han har fungert så glimrende i, eller forandre på et lag som endelig er begynt å fungere etter en tung sesongstart.

Alt i alt veldig positivt at vi spiller langt bedre enn tidligere i sesongen, og er begynt å plukke poeng. Dette kan fortsatt bli en veldig hyggelig sesong, til tross for en veldig tung innledning. :)

Shaqiri Man of the Match for meg idag. Og det var ikke bare på grunn av scoringene, men også fordi han var dirigenten og regissøren i det meste vi foretok oss i det offensive spillet idag. Kanksje Shaqiris aller beste match i Stoke-trøya, kampen sett under ett ?
Sist endret av Torstein Norevik den 22 Okt 2016, 23:47, endret 3 ganger.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 22 Okt 2016, 23:03

Flott med et mer kompakt Stoke som holder nullen og vinner komfortabelt 2-0 i hver match nu for tiden. Jeg kan ikke uttale skråsikkert om spill og prestasjoner, kun sett høydepunkt. Klipp fra vår kamp viste vel 5-0 i sjanser, og da ble selvsagt mye lekkert oversett (bl.a. muligheten til Bony, som jeg leser om, på slutten av første). Flotte prestasjoner av Shaqiri i dag. Både skåringer og boksåpner-pasninger. Jeg har savnet at XS setter mer preg på kampene våre gjennom 90 min, ikke bare glimt. Kunne virke som om det funka strålende i dag. Keep on! Og Arnie skaper store muligheter med smarte løp + lekre medtak, og kunne tydeligvis putta og pynta på resultatet. Dette var oppløftene, og gleder meg til å se 90 min. i opptak. Jepp, Hull er svake, men det skal ikke devaluere verdien av våre gode prestasjon.
SALUT!
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 23 Okt 2016, 00:42

Vet ikke om det har blitt nevnt tidligere her i dag, men Stoke fikk altså sin 100 seier i PL i dag, noe som altså tok 8 år og 2 måneder. 8-) :lol:
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 23 Okt 2016, 00:59

Torstein Norevik skrev:Vi vinner kontrollert, og veldig, veldig fortjent. To seire og to "clean sheets" på rappen er kanskje tegn på at dommedagsprofetiene, nedrykksprat og "Hughes out" etter 5 kamper, mot motstandere som Tottenham, Everton og Manchester City var noe forhastet ? ;)

Joda, vi har møtt to særdeles svake lag i disse to kampene, for det er vel neppe svakere lag i PL i øyeblikket enn Sunderland og Hull. Men så er det noe med at ingen kamper i PL er enkle, uansett om vi møter lag nummer 3 på tabellen eller lag nummer 18, og borteseier i PL er sterkt uansett motstander.

Nå venter TV-sendt kamp mot Swansea mandag om en drøy uke, og det kan/bør bli tre nye poeng. Og i øyeblikket er det tre poeng som skiller oss fra 10. plassen. Det er lys i tunellen, og det er ikke tog som er på vei imot. ;) Så skal vi likevel ikke ta av etter to kamper, for det er neppe før det nærmer seg jul at vi får en skikkelig pekepinn på hva vi kan forvente oss av denne sesongen.

Men...forsvaret ser ut til å ha satt seg, og to smultringer på rad har nok gjort godt for selvtilliten i de bakre rekker. Og jeg må si at Grant ser ut til å ha tilført en trygghet der bak som vi tidligere har manglet i Butlands fravær. Og Indi imponerer mer og mer og virker til å bli en meget solid makker for Shawcross. Synest også vår kaptein har vært langt bedre i de siste kampene etter enkelte rufsete opptredener innledningsvis.

Shaqiri med to fantastiske mål, og noen utsøkte pasninger som få gjør han etter. Vi har ventet på sveitseren, som har vært ujevn i Stoke-trøya og nok leverte under pari forrige sesong. Denne sesongen synes jeg han virker mye friskere, og det virker som han har fått langt større frihet til å "vandre" og bruke sine kreative gener, og det ser ut til å passe han veldig bra.

Så synest jeg at Bony får ufortjent mye tyn. Etter mitt syn gjør han en meget god jobb som oppspillspunkt, sterk og flink til å holde på ballen, og flink til å linke opp med lagkompisene. Han faller av og til litt for dypt og mangler åpenbart selvtillit og litt av det "killer-instinktet" som gjorde han til en meget fryktet spiss i Swansea-tiden. Sitter likevel med en følelse av at ett mål eller to kan føre til at det virkelig løsner for Bony, og at han kan bli veldig nyttig utover i sesongen.

Så synest jeg det er litt leit at det ikke er plass til en spiller som Bojan i dette laget. Når han er i form er han en av våre aller beste spillere, som kan gjøre det uventede og med en spilleforståelse som overgår de fleste andres. Samtidig er det fullt forståelig at Hughes ikke vil ta Allen ut av 10-er rollen han har fungert så glimrende i, eller forandre på et lag som endelig er begynt å fungere etter en tung sesongstart.

Alt i alt veldig positivt at vi spiller langt bedre enn tidligere i sesongen, og er begynt å plukke poeng. Dette kan fortsatt bli en veldig hyggelig sesong, til tross for en veldig tung innledning. :)

Shaqiri Man of the Match for meg idag. Og det var ikke bare på grunn av scoringene, men også fordi han var dirigenten og regissøren i det meste vi foretok oss i det offensive spillet idag. Kanksje Shaqiris aller beste match i Stoke-trøya, kampen sett under ett ?

Enig i at dommedagsprofetier og nedrykksprat kan ha vært overdrevet, men det spørs jo også hva slags forventninger den enkelte har hatt, og etter mitt syn starter mye av problematikken der.
For de samme mekanismene trer jo i kraft for de som skrur på lystgassflaska og har konstruert en eller annen idè om at dette laget kan nå Champions League-spill og vinne en nasjonal cup( i cuper MÅ klubber som Stoke ha litt heldige trekninger og det er derfor umulig å forutsi suksess i cuper ), ikke sant? Av og til lurer jeg på hvor slike tanker kommer fra og, ikke minst, hva slags type kunnskap de er tuftet på.

Stoke har et lag pr. dato som bør være fornøyd med å komme mellom plass 7 og 12. Det vil være en god prestasjon. Hvis man derimot har satt seg høyere mål enn det så må denne sesongstarten ha fortonet seg særdeles bedrøvelig. Ikke bare pga. den magre poengfangsten, men også fordi Stoke har blitt ettertrykkelig grusa i flere av kampene mot klubber som er gode, ja, men ikke så gode at de skal gi massivt med juling til Stoke.
Er man derimot av den pessimistiske typen og har trodd at Stoke var en solid nedrykkskandidat før sesongen rullet i gang, ja så må seire mot klubber som Sunderland og Hull fortone seg som en bra prestasjon, men jeg er ganske sikker på at de aller fleste ikke stopper med å være fornøyd der. Med de ressursene og mannskapet klubben har nå for tiden og de enorme pengesummene den har blitt tilført de siste 2-3 årene så er det lov å håpe på mer en to seire mot to solide dumpekandidater og stygge sifre i flere av de andre kampene.

At Hughes sitter trygt nå tror jeg også, men mye kommer an på hva som er klubbens interne målsetting og om denne innfris eller ei. I sum er det jeg har sett hittils denne sesongen, og på slutten av forrige sesong, ikke bra. Så spørs det om Coates & co. tar hensyn til den tendensen i sine vurderinger rundt Hughes sin fremtid på det som før het Britannia Stadium eller om de ser på fotball som ferskvare og bedømmer det hele ut i fra det som har skjedd den siste uka.

Hva betreffer Bony så tror jeg det også der går på forventninger. Jeg hadde et håp om at han skulle finne tilbake til formen fra Swansea, men jeg hadde også en forventning om at en fyr som satt på benken for England sitt kanskje beste lag ville gå rett inn å prestere bedre enn han har gjort. For meg virker han ganske så tung og treg og periodevis uinteressert. Ja, han glimter til innimellom, men da er vi tilbake til spørsmålet som jeg har reist mange ganger før: Hvorfor har det seg slik at enkelte spillere( for eksempel Bony, Krkic og Shaqiri ) kan gjøre ni svake involveringer etterfulgt av en meget god og få massivt med kred for dette, mens andre spillere blir gravlagt for å gjøre en dårlig involvering? Det er en gåte for meg. Og hvorfor er det slik at en spiss kan gå målløs av banen i 10 kamper på rad etter å ha brent et utall av muligheter plutselig er utrolig god, og brukes som et "bevis" på at vedkommende var et godt kjøp etter en scoring i den ellevte matchen, mens en midtstopper som spiller prikkfritt i 10 kamper på rappen slaktes fullstendig etter at litt armbruk fører til straffespark for motstanderen?

Til Bony sitt forsvar så vil jeg si at det ikke er en enkel oppgave å spille enslig spiss og at han kanskje ikke er så god og får ut sitt potensial i den rollen. Kanskje hadde han komet bedre til sin rett med en partner på topp i et 4-4-2 system, men det er en vurdering som Hughes må gjøre.

Jeg synes dagens match var greit gjennomført mot et lag det oser Championship av, og jeg er enig i at Shaqiri var blant Stoke sine beste( Cameron, Allen, Bardsley, Arnautovic, Indi og Pieters var også bra ), men personlig synes jeg det er altfor tidlig å friskmelde et lag som har vært på klar nedadgående tendens i lang tid. Med fare for å fremstå som altfor negativ i en verden hvor såkalt "positive thinking" har blitt en slags religion og hvor folk på ramme alvor tror at man kan bli frisk fra livstruende sykdommer bare gjennom å tenke positive tanker, så vil jeg likevel hevde at det er ganske realistisk å påstå at denne sesongstarten har vært ganske så svak både spille- og resultatmessig sett.

Apropos forventninger så ramlet jeg over en fin artikkel i dag som jeg synes er beskrivende for hvilke mekanismer som trer i kraft hos flere supportere når en klubb blir gradvis bedre. Jeg har i og for seg vært inne på samme tematikk mange ganger før, og artikkelen omhandler riktignok Moss FK av alle klubber, men essensen er den samme uansett hvilken klubb man holder med og er interessant lesing og da kanskje først og fremst for de i blant oss som er aller mest utålmodige og krever konstant fremgang:
https://www.nrk.no/ostfold/xl/motgangss ... 1.13189737

Et siste spørsmål: Hvor i all verden har det blitt av 18 millioner pund-mannen Imbula?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg StokeKen » 23 Okt 2016, 10:15

StokeKen
Newbie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest