Florent Cuvelier signert

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Florent Cuvelier signert

Innlegg TrondG » 19 Aug 2010, 12:25

Vi har signert den 17 år gamle midtbanespilleren - gratis - fra Portsmouth. Finner ingenting på Stokes hjemmeside, men her er kilder:

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... 801002.stm
http://msn.tv2sporten.no/fotball/englan ... angssenter

En mann for framtiden?
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Re: Florent Cuvelier signert

Innlegg Morten T. » 19 Aug 2010, 12:29

Vittig skrev:Vi har signert den 17 år gamle midtbanespilleren - gratis - fra Portsmouth. Finner ingenting på Stokes hjemmeside, men her er kilder:

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... 801002.stm
http://msn.tv2sporten.no/fotball/englan ... angssenter

En mann for framtiden?

Der var du omtrent like seint ute som mannen på ditt avatar var i sine politiske glansdager... ;)

Han var sommerens første signering for Stoke, og vi må vel ca. to måneder tilbake i tid. Ligger info på det gamle nettstedet og forumet om han.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 19 Aug 2010, 14:40

Oppdaget det selv akkurat nå. :o

Reagan var da en innovativ, nytenkende og framtidsrettet landsfar? ;)
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 19 Aug 2010, 14:58

Vittig skrev:Reagan var da en innovativ, nytenkende og framtidsrettet landsfar? ;)

Han var en tragisk skikkelse for den jevne amerikaner med sitt vanvittige Star Wars-program, opphevelse av anti-Trust lovgivningen og vanvittige skattelettelser for de rikeste under dekke av " å få fart på økonomien". Han har fått mye kreditt for rivingen av Berlin-muren og åpninga mot øst, men uten Gorbatsjov hadde ikke det vært i nærheten av å skje. Han var nok dessverre begynt å få Alzheimer allerede når han virket som President. Kan ikke se noen annen grunn til mange av hans hasardiøse handlinger rundt amerikansk økonomi. Han og Thatcher( som jo var gode busser ) har ødelagt mange liv, dessverre og jeg sliter med å forstå at disse har blitt så store blant politisk mørkeblåe krefter i Norge. Give me Kåre Willoch any day! 8-)

Reagen får dog pluss i margen for noen småvittige one-linere opp gjennom historien.

Vi får ta med litt om fotball også: Cuvellier er en for framtida. Han har 8 U19-landskamper for det merkelige landet Belgia. ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 19 Aug 2010, 21:51

Hey how.....der traff du spikern 101%, Morten. Sykdommen må vel forklare noe av det mest surrealistiske han drev på med.

Til tema: blir spennende å følge vår nye venn Florent framover
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 19 Aug 2010, 23:42

Morten:

Han var så "tragisk" at den jevnlige amerikaner stemte han frem for andre gang i 1984, slik at han vant alle statene bortsett fra en. Reagan var en nøkkelperson til avviklingen av den Kalde krigen sammen med Gorbatsjov. Ja, de fleste på venstresiden i det politiske landskapet fremhever andre faktorer som spilte inn ang. murens fall, og de spiller selvsagt en viktig rolle, men å ikke anerkjenne Reagans engasjement i forkant av murens fall blir for dumt.

Han ville ha en liten stat og lavere skatter, og han fikk fart på økonomien, som hadde vært preget av pessimisme før han tok over. Reagan samlet Amerika, han kjørte en knallhard linje mot autoritære regimer Verden over, og det i en viktig tid. Jeg er glad Reagan fikk gjøre jobben sin i to perioder, og mannen fortjener intet annet enn respekt.

(Det skal dog sies at jeg setter Willoch høyere. Uten han hadde ikke Norge vært det samme i dag.) ;)
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Aug 2010, 09:23

Vel, et flertall amerikanere greide å stemme fram Bush over to perioder også, uten at det nødvendigvis var så smart. I USA er det jo grovt sett slik at de mest liberale( eller "communists", som de jo blir kalt ) bor langs kystene, mens de erke-og kristenkonservative bor midt i landet og i sør. Jeg liker nok best kystfolket.
Jeg har ingen tro på "Reaganomics" og skattelette for å fart på noe som helst. Det eneste som skjer er at de rikeste stikker avgårde med rikdommene. At noen fortsatt kan sverge troskap til markedsliberale idèer etter at vi nå i en periode har sett de mest perverse utslag av styresettet, er ikke spesielt bra. I oppgangstidene stakk de rike avgårde med verdiene og overskuddet, så kom nedgangstidene og de samme dresskledde herrer står plutselig og griner og forlanger hjelp og støtte fra Staten( folket ). Hvis folk lures enda en gang( etter 80-tallet og nå ) til å tro at markedsliberalisme er det beste systemet, så ser jeg virkelig intet håp....

Vi må yte Cuvellier litt oppmerksomhet også: Han er født i Brüssel.

NB! DENNE KOMMER TIL Å FLYTTES STRAKS VI FÅR LAGET ET UNDERFORUM. SÅ DET ER BARE Å SLAPPE AV...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg pål - lillehammer » 20 Aug 2010, 12:34

Morten T. skrev:Vel, et flertall amerikanere greide å stemme fram Bush over to perioder også, uten at det nødvendigvis var så smart. I USA er det jo grovt sett slik at de mest liberale( eller "communists", som de jo blir kalt ) bor langs kystene, mens de erke-og kristenkonservative bor midt i landet og i sør. Jeg liker nok best kystfolket.
Jeg har ingen tro på "Reaganomics" og skattelette for å fart på noe som helst. Det eneste som skjer er at de rikeste stikker avgårde med rikdommene. At noen fortsatt kan sverge troskap til markedsliberale idèer etter at vi nå i en periode har sett de mest perverse utslag av styresettet, er ikke spesielt bra. I oppgangstidene stakk de rike avgårde med verdiene og overskuddet, så kom nedgangstidene og de samme dresskledde herrer står plutselig og griner og forlanger hjelp og støtte fra Staten( folket ). Hvis folk lures enda en gang( etter 80-tallet og nå ) til å tro at markedsliberalisme er det beste systemet, så ser jeg virkelig intet håp....

Vi må yte Cuvellier litt oppmerksomhet også: Han er født i Brüssel.

NB! DENNE KOMMER TIL Å FLYTTES STRAKS VI FÅR LAGET ET UNDERFORUM. SÅ DET ER BARE Å SLAPPE AV...

Skulle nesten tru vi har kjøpt Ronald Reagan :?
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Aug 2010, 13:04

pål - lillehammer skrev:Skulle nesten tru vi har kjøpt Ronald Reagan :?
Tja...., hadde kanskje ikke vært så dumt? Han var jo brukbar til å skyte og hadde en filosofi om at angrep er det beste forsvar. Spørmålene må bli om han hadde orka tanken på å spille på et lag og om han kunne bekledd en annen posisjon enn laaaaangt ute på ytterste høyre kant? ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 24 Aug 2010, 01:25

Reagan var en politiker som ikke hadde passet inn i vårt politiske landskap i vår samtid, og dersom han - hypotetisk sett - hadde stilt til valg i Norge i dag, i (la oss si: Rikingpartiet/Kapitalistboyzpartiet. etc) ville jeg nok ikke stemt på han. Dette kan høres litt hyklerisk ut, men i Amerika på den tiden var det viktig med en figur som Reagan, en som kunne få amerikanerne til å tro på seg selv og landet sitt, en som fikk fart på industri og næringslivet og en som førte en hard linje mot totalitære regimer verden rundt.

For øvrig er det å trekke likhetstegn mellom Staten og folket noe som skremmer meg. Staten skal først og fremst sørge for et sikkerhetsnett for de som faller utenfor, og er til FOR folket, ikke motsatt. Det er nå i alle fall min mening.

Kjekt med litt politikk på forumet, men er enig i at denne tråden hadde passet bedre inn i et Off-topic-underfora. :p
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest