vegar56 skrev: Da er spørsmålet : Hvem skal score mål for Stoke neste sesong ?
Det er et betimelig spørsmål.

Mer enn noe annet trenger vi en som kan lage mål, da det har vært mangelvare i mange sesonger. Hadde vi hatt en notorisk målscorer tror jeg vi hadde vært helt oppe og luktet på en plass i Europa.
Det har vært mye snakk om Berahino. Jeg er litt lunken til han. Han hadde riktig nok en meget god sesong i 2014/2015, men både før og etter det så har det ikke vært all verden. I 2013/14 scoret han 5 mål på 32 PL-kamper og i forrige sesong ble det bare 4 nettkjenninger på 28 kamper. Så i realiteten har han bare hatt èn virkelig god sesong. Joda, han er talentfull, men reaksjonene etter at overgangen til Tottenham gikk i vasken kan også indikere at egoet kanskje er i største laget... ?
Og ikke minst synest jeg prisen - som nå omtales som 20m pund + mulige ulike tillegg - er i drøyeste laget for en spiller med ett år igjen av kontrakten. WBA-formannen er kjent som en hard negl i forhandlinger, og det kan synest som at han nå spiller høyt for å få maks penger for en spiller som har gitt klart uttrykk for at han ønsker seg vekk. Jeg synest ikke WBA`s forhandlingsposisjon er så god at vi bør være med på det spillet. 10-15m pund, ok, men ikke mer...
Da synest jeg kanskje heller vi skal se til Bony fra Man.C., som virker å være på vei bort. Han har ikke vært noen suksess i Manchester, men var meget god både i Nederland og i Swansea. En sterk spiller som vet hvor målet står, og som kunne fått en oppsving i en ny klubb der han får tillit.
En ny spiss må vi i alle fall ha, for vi har ingen "målscorere" i laget, selv om Arnie scoret en del i fjor. Vi må likevel ha høyere ambisjoner enn at klubbens toppscorer skal ende på 11 ligamål, han bør minst ende på 15-20. Diouf er kanskje den som ligger nærmest, han er flink til å komme til sjanser, men brenner likevel for mange 100%-sjanser til å være løsningen på problemet.