Morten T. » 27 Jan 2016, 10:24
Summa meg litt, men fortsatt skuffa...
Den obligatoriske småmobbinga eller "banter", som de sier i England, fra Liverpool"supportere" på jobb og blant venner er i full gang, men det er greit. For meg har det alltid vært en del av fotballens vesen og når alt kommer til alt og man får løfta blikket litt, så er det jo bare skøy og også noe som går begge veier.
Jeg synes uansett at Stoke gjorde en god kamp i går, spesielt i 2. omgang. Det var en genistrek av Hughes å sette opp Crouch og Walters fra start. Det trekket overasket Liverpool litt og vi fikk akkurat den duellkraften vi trengte for å vinne vår første seier på Anfield siden 1959. Å se Walters gi Milner en real bønne, men fair og skulder-mot-skulder,vel....sånt gleder rett og slett og gir en tåre i øyekroken til oss som liker real fotball slik fotball skal være.
Kampen i går kan ikke ha gledet de som liker "estetisk" fotball. For her var det laaaaange baller, tacklinger og duellkraft som gjaldt. Okei, Stoke gjorde den samme feilen gang på gang da de på tiki-taka vis forsøkte å spille seg ut bakfra, og nær ble straffet for det, men utover det så var dette fotball av godt gammelt merke. Det gjør noe med engasjement og stemning når spillerne trøkker til og gir alt og ikke senker tempoet og triller ballen ørkesløst sideveis, ikke sant?
Fint å se at også Hughes kan være pragmatisk i forhold til kampplan. I går valgte han helt rett da han satset på duell- og hodestyrke og det holdt nesten helt inn etter det håpløse utgangspunktet Stoke hadde gitt seg sjøl etter første kamp.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde