Før Leicester-Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Før Leicester-Stoke

Innlegg Morten T. » 23 Jan 2016, 21:56

ToGra skrev:Kanskje "alle" burde sende en henvendelse til TV2 om dette, så skjønner de kanskje at det murres litt "der ute". Jeg har iallefall gjort en henvendelse om dette nå.

Det er bra, og jeg har allerede gjort det samme i desember med en eller annen fyr i TV2 som jeg hadde en maildialog med over noen dager.
De svarer litt som forventet og man sitter igjen med følelsen at de får en del slike henvendelser fordi mange av svarene virker å være hentet fra et ferdigskrevet manus. De er klar over problematikken, det er helt sikkert, men de gjør ingenting med det så lenge de risikerer å tape penger - på kort sikt.

Men jeg er tilhenger av at flest mulig sender slike mailer eller gir de beskjed på annen måte. Det eneste språket som forstås er jo frykten for å tape penger - og tape penger vil de først risikere å gjøre hvis de mister kunder og/eller får negativ publisitet.'

Jeg synes regnestykket til Torstein før i denne tråden er meget interessant. Okei, regnemåten og forutsetningen for den er spesiell :) , men drøye 900 kroner for EN Stokekamp er dyrt. Hadde dette skjedd i en annen bransje så hadde jeg hatt et valg. Hvis for eksempel Rema 1000, Norwegian eller Roger`s Rørleggerservice hadde vært 500 spenn dyrere enn konkurrentene, og levert tilsvarende kvalitet, så kunne jeg ha valgt de bort. Det kalles å benytte seg av forbrukermakt.
Hva betreffer TV2 og Premier League så blir det jo litt annerledes. TV2 sitter på eneretten til disse sendingene i Norge og bedriver nærmest et monopol, men der for eksempel Vinmonopolet har vist at monopoldrift KAN føre til bedre utvalg og kvalitet enn noe annet sted i Europa( bortsett fra Sverige som har samme modell ), så klarer ikke TV2 å forvalte tilliten de har fått i forhold til produktet Premier League på en tilfredsstillende måte for mange av oss.

Vi må huske at TV2 ikke er en idèel organisasjon type Kirkens Nødhjelp som først og fremst forsøker å være en aktør som fremmer interessene til supporterne eller engelsk fotball, og som vi på noen som helst måte trenger å støtte eller godsnakke med. De er, på samme måte som McDonalds, Pepsi eller Toyota, en aktør som forsøker å selge produktet sitt med høyest mulig inntjening. Det eneste som vil få de til å forandre seg er når de får kvartalsvise regnskap på bordet som viser underskudd og en minkende seermasse....
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Før Leicester-Stoke

Innlegg Richard Prestegård » 24 Jan 2016, 16:37

Morten T. skrev:Lørdagskampene klokka 16 norsk tid er det TV2 selv som velger. Noe som går relativt klart fram her:
http://www.united.no/nyhetsarkiv/tv2-vraket-united/

Og her:
http://blogg.tv2.no/sumo/faq-premier-league-2013/

Jeg synes faktisk artikkelen på united.no treffer blink( om enn utilsiktet )om årsaken til at TV2 velger som de gjør. Dette handler om å på kort sikt tjene så mye spenn så mulig. Spørsmålet må bli om TV2 på litt lengre sikt vil tjene noe særlig på å ha mange misfornøyde fans fra de andre klubbene og om vi som supportere, og supporterklubber, skal fortsette å være grenseløst positivt innstilt til kanalen i forhold til dette spesifikke temaet, eller om vi( øvrige supportere for andre klubber og supporterklubber i Norge ) bør markere dette på noe vis? F.eks. ved å la være å etterkomme ønsker fra den kommersielle TV-kanalen TV2 om å bidra for å gjøre ManU/Liverpool-produktet deres enda bedre og skreddersydd for målgruppen de helt bevisst har valgt å proritere?

Takk for oppklaring, Morten. Da er ikke det lenger et argument som skal brukes, men det gjør det også enda tydeligere at TV2 er så rent kommersielle at det renner ut av øra på dem. United-kampen i går så jeg ikke, men med tanke på latterliggjøringa i media og all kritikken, så kan det ikke ha vært en bra fotballkamp. Tror ikke så mange flere nøytrale tilskuere så den kampen og ønsket et abonnement. Men blir United valgt bort til neste gang det er tv-kamp? Neppe...
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest