ToGra skrev:Kanskje "alle" burde sende en henvendelse til TV2 om dette, så skjønner de kanskje at det murres litt "der ute". Jeg har iallefall gjort en henvendelse om dette nå.
Det er bra, og jeg har allerede gjort det samme i desember med en eller annen fyr i TV2 som jeg hadde en maildialog med over noen dager.
De svarer litt som forventet og man sitter igjen med følelsen at de får en del slike henvendelser fordi mange av svarene virker å være hentet fra et ferdigskrevet manus. De er klar over problematikken, det er helt sikkert, men de gjør ingenting med det så lenge de risikerer å tape penger - på kort sikt.
Men jeg er tilhenger av at flest mulig sender slike mailer eller gir de beskjed på annen måte. Det eneste språket som forstås er jo frykten for å tape penger - og tape penger vil de først risikere å gjøre hvis de mister kunder og/eller får negativ publisitet.'
Jeg synes regnestykket til Torstein før i denne tråden er meget interessant. Okei, regnemåten og forutsetningen for den er spesiell

Hva betreffer TV2 og Premier League så blir det jo litt annerledes. TV2 sitter på eneretten til disse sendingene i Norge og bedriver nærmest et monopol, men der for eksempel Vinmonopolet har vist at monopoldrift KAN føre til bedre utvalg og kvalitet enn noe annet sted i Europa( bortsett fra Sverige som har samme modell ), så klarer ikke TV2 å forvalte tilliten de har fått i forhold til produktet Premier League på en tilfredsstillende måte for mange av oss.
Vi må huske at TV2 ikke er en idèel organisasjon type Kirkens Nødhjelp som først og fremst forsøker å være en aktør som fremmer interessene til supporterne eller engelsk fotball, og som vi på noen som helst måte trenger å støtte eller godsnakke med. De er, på samme måte som McDonalds, Pepsi eller Toyota, en aktør som forsøker å selge produktet sitt med høyest mulig inntjening. Det eneste som vil få de til å forandre seg er når de får kvartalsvise regnskap på bordet som viser underskudd og en minkende seermasse....