Stoke City vs Arsenal

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs Arsenal

Innlegg centauri » 17 Jan 2016, 20:11

Litt misfornøyd, så det var vel alt i alt OK ;)
centauri
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 17 Jan 2016, 20:23

God 2.omgang (i dag også). Vi skaper mest på mål og avslutninger generelt. Mot serielederen. Og det virker som Arsenal er happy med 1 poeng. Svær dobbeltsjanse helt på slutten kunne vippet det vår vei. Walters heading fra corner var herlig og hadde fortjent nettkjenning. Men det gjør seg ikke på corner for Stoke.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 17 Jan 2016, 20:32

Knut Ole skrev:God 2.omgang (i dag også). Vi skaper mest på mål og avslutninger generelt. Mot serielederen. Og det virker som Arsenal er happy med 1 poeng. Svær dobbeltsjanse helt på slutten kunne vippet det vår vei. Walters heading fra corner var herlig og hadde fortjent nettkjenning. Men det gjør seg ikke på corner for Stoke.

Det er en stor jobb å gjøre før vi scorer på dødball, er liksom slik at jeg ikke synes det er spennende å få corner og andre dødballer nær motstanderens mål.
Bra kamp i dag, men det er urovekkende at vi blir trykket lenger og lenger bakpå i 2. omgang.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 17 Jan 2016, 20:35

Et fair resultat, Man Of The Match ble nok en gang Butland.
Hadde håpet på en gjentagelse fra i fjor, men Arsenal virket mye mer forberedt på oppgaven denne gang.

BTW - Synd at Adam ikke kom inn tidligere, det ble straks farligere fremover de få minuttene han var på banen.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 17 Jan 2016, 20:37

Helt okei match mot en meget god motstander. Derimot ble nok de som setter ordet "underholdning" øverst på lista i forhold til fotball ganske så skuffa, for her var det tynt med sjanser...

Begge lagene med en sterk defensiv prestasjon og to gode keepere, og da blir det vanskelig å få til noe. Arsenal er veldig gode når de får fart på ballen og beveger seg mye og smart, men Stoke klarte å demme opp bra mot dette i dag på tross av litt smårusk i maskineriet.

Wollscheid og Johnson spilte ingen god kamp, men begge hevet seg i 2. omgang. Walters var heller ikke god, men også han ble bedre utover i kampen. Bojan Krkic er det alltid risikabelt å gi kritikk, fordi han er en favoritt hos flere, men i denne kampen funka ikke det han prøvde på og han ble helt korrekt bytta ut( burde ha blitt det før ). Mange feilpass og balltap hos spanjolen som spiller på små, kanskje litt for små, marginer noen ganger. Arnautovic god i 1. omgang, men ble sur og lei i 2. omgang og falt av etter hvert. Joselu ble pakket godt inn av Arsenal sine spillere og fikk til lite.

Det positive var Butland som nok en gang leverte storspill mellom stengene. Kaptein Shawcross meget god og stødig og tråkker til i duellene, noe som er gull verdt mot nettopp Arsenal. Pieters god både offensivt og defensivt, på tross av litt smårusk. Afellay veldig god i 1. omgang, men falt av utover i kampen og det var forståelig fordi han jobbet steinhardt. Whelan helt suveren i leddet foran forsvaret og har utviklet seg til å bli en nesten uvurderlig brikke i LAGmaskineriet til Stoke City Football Club.

Alt i alt synes jeg dette var greit/bra, motstanderen tatt i betraktning, og at resultatet i kampen i stor grad reflekterte 90+ minutter med fotball på Britannia Stadium i dag.

Synes disse tre var SCFC sine beste:
Whelan
Butland
Afellay
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Krank Seilas » 17 Jan 2016, 22:21

Meget bra oppsummert Morten og ja Glenn Whelan er ikke den mest spektakulære spilleren, men kanskje den viktigste på dagens Stoke mannskap.
Krank Seilas
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 17 Jan 2016, 22:41

Krank Seilas skrev:Meget bra oppsummert Morten og ja Glenn Whelan er ikke den mest spektakulære spilleren, men kanskje den viktigste på dagens Stoke mannskap.

Enig, og jeg ser at også den gamle Liverpoolspilleren, og nå mye brukte ekspertkommentatoren Phil Thompson er inne på hvor god Whelan er her:
http://www.hitc.com/en-gb/2016/01/16/sl ... priceless/

Jeg har fulgt med på de skriftlige og muntlige kommentarene til Thompson noen år og synes han er veldig flink til å løfte fram spillere i mange klubber som er såkalte "unsunged heroes". Jeg synes han treffer blink hva betreffer Whelan også. :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 18 Jan 2016, 13:17

Det skjedde noe under gårsdagens match som kanskje ikke var så veldig bra...:
http://www.football365.com/news/stoke-c ... sey-chants

Jeg er stolt over å være fotballsupporter og digger fotballen vilt, men de eneste gangene jeg skammer meg dypt over den fascinasjonen er de gangene det kommer ytringer fra genskadde amøber og imbecile neandertalere på tribunen. Være seg om det er rasisme, sexisme eller andre lavpanna ytringer som nevnt i artikkelen.

Coates er tøff og tar avstand og fortjener ros for det.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 18 Jan 2016, 21:10

Morten T. skrev:Det skjedde noe under gårsdagens match som kanskje ikke var så veldig bra...:
http://www.football365.com/news/stoke-c ... sey-chants

Jeg er stolt over å være fotballsupporter og digger fotballen vilt, men de eneste gangene jeg skammer meg dypt over den fascinasjonen er de gangene det kommer ytringer fra genskadde amøber og imbecile neandertalere på tribunen. Være seg om det er rasisme, sexisme eller andre lavpanna ytringer som nevnt i artikkelen.

Coates er tøff og tar avstand og fortjener ros for det.

Helt enig. Dette er dessverre bare trist og hva som kan skje når flokkmentalitet får utspille seg med frie spillerom. Jeg håper klubben tar tak i dette og viderebringer beskjeder videre de ulike supportergruppene. Dette vil vi ikke se på Britannia Stadium. Rivalisering er lov, men dette er langt over streken og har ingenting godt ved seg. Godt Coates er ute og tar avstand fra det.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest