Jeg synes matchen i går var godt gjennomført av Stoke og hvis vi ser bort i fra "lucky punch"-skuddet til Howson( som han aldri kommer til å gjenta ) så utgjorde Norwich strengt tatt aldri noen trussel. Jeg synes flere spillere leverte og dette sto til laug.
Det røde kortet var jo 100% korrekt, men jeg kunne ikke fri meg fra å tenke på i går at en slik tackling knapt nok ville ha fått et øyenbryn til å heve seg for 25-30 år siden. Fotball skal være tøft og fysisk, men akkurat den utviklinga med å beskytte spillerne mot slike tacklinger som i går synes jeg har vært bra. I tillegg er det jo helt meningsløst å tackle i det området, ballen var jo så godt som ute av spill og ekstra merkelig blir det at en rutinert fyr som O`Neill sto bak...
De fem bak hadde en rolig dag på jobb, men jeg synes Pieters leverte godt igjen. Stor arbeidskapasitet og fine forseringer. Affelay var også meget god og ser ut til mer og mer å ha funnet sin rolle nå. Han kan, som f.eks. Whelan, virke å bli litt "borte" i perioder, men all-over så presterte han meget godt i går.
Walters også meget god. Han scorer et fint mål etter et superpass av Arnautovic og han gjør faktisk flere smarte løp inn i boksen. I går synes jeg også at Krkic lykkes med mange berøringer og pasninger, når han får plass og tid så er han farlig og god. Arnautovic en konstant trussel med sin ukonvensjonelle stil og Joselu virker å endelig ha funnet formen. Alle kan se at han har kvaliteter, men han har ikke helt funnet de frem foreløpig, men i det siste har han hevet seg betraktelig.
Pussig, men jeg synes faktisk de tre som Hughes byttet ut var Stoke sine beste i går.:
Joselu
Krkic
Arnautovic
Vi var vel rundt 10 personer plussminus på Tordenskiold i går og det var en sann fryd å labbe hjem i sprengkulda med seier i lomma og et par glass med styrkende rum i kroppen.
Arsenal neste og den blir tøff, men ikke umulig. Arsenal liker ikke å spille mot lag som gjør at de blir "out-musceled", så jeg håper at Hughes plukker et lag til den kampen som har, i hvertfall noen, spillere som kan gi et blåmerke eller fem.