Overgangsvinduet januar 2016

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Overgangsvinduet januar 2016

Innlegg vegar56 » 31 Des 2015, 12:39

Nå er det snart full fart igjen, rykter har allerede startet å gå. og Mark Hughes har samtaler for å sile ut aktuelle kandidater.
Ikke veldig mye rykter rundt våre egne ennå, men Sunderland skal være i markedet for Marc Wilson.
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-City-transfer-gossip-Sunderland-eye-January/story-28441997-detail/story.html
Jeg tror ikke det skjer med mindre en annen forsvarsspiller kommer inn.
Hva får jeg i odds på at det ikke kommer til å skje noen transfers på Clayton Wood i januar :?:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Re: Overgangsvinduet januar 2016

Innlegg Morten T. » 31 Des 2015, 13:38

Jeg tror det kan komme inn en spiss, men egentlig så tror jeg Hughes er ganske fornøyd pr. dato.

Det jeg er mest spent på er om noen forlater skuta for godt, eller om de lånes ut. Her er mine kandidater for en mulig exit og da presiserer jeg med to streker under at selvfølgelig ikke ALLE disse vil bli solgt/lånt ut, men MULIGENS noen av dem:

DIONATAN TEIXEIRA - Slovaken er allerede lånt ut til Fleetwood i League One. Jeg tror han forlenger med dem eller blir lånt ut til en annen klubb nedover i systemet.

DANIEL BACHMANN - Samme her, Stoke City sin fjerdekeeper er på lån i Bury og vil nok fortsette og lånes ut til en klubb nedover i systemet.

PHIL BARDSLEY - En ørliten mulighet for at han blir solgt. Personlig tror jeg han blir værende fordi han er en brukbar back-up som Hughes har sansen for.

MARC MUNIESA - Hva har skjedd med han? Er han skadet? Uansett så har han ikke spilt på lenge og bør kanskje vurderes og lånes ut i andre halvdel av sesongen.

STEPHEN IRELAND - Han har vel slitt litt med skader, men virker uansett milevis fra en startplass nå. Selv om jeg liker han veldig godt som spiller, så bør han bli vurdert som salgsobjekt i dette vinduet, evt. lånes ut.

PETER ODEMWINGIE - Samme med han. Langt unna startplass og bør vurderes solgt.

JOSELU - Han har all-over vært en skuffelse og HVIS en til to spisser kommer inn så skal man aldri si aldri. Nå tror jeg egentlig ikke helt på det selv, av den enkle grunn at han har vært for kort tid i klubben og fortjener flere sjanser.

MARC WILSON - Sliter med det samme problemet som alle "poteter" i fotballen gjør: Han blir aldri spesielt god i noen posisjon og sliter derfor med å etablere seg på laget. Bør vurderes solgt, men jeg er veldig usikker på om det skjer.

CHARLIE ADAM - Han er inn og ut av laget. Kan det komme en sjokkovergang der?

STEVE SIDWELL - Et soleklart bomkjøp( rett skal være rett: han kom gratis :mrgreen: ) av Hughes og bør selges i dette vinduet.

SHAY GIVEN - Med høyde for at han fortsatt er i den irske landslagstroppen: Kan det hende at han blir lånt ut i siste halvdel av sesongen for å tilegne seg spilletid før EM?

PETER CROUCH - Spiller ikke lenger, og er knapt i troppen. Jeg tror det er en relativt stor mulighet for at han selges i dette vinduet.

JAKOB HAUGAARD - Stoke City sin andrekeeper kan bli lånt ut for å tilegne seg erfaring i kampsituasjoner, men jeg tror ikke det kommer til å skje.

2-4 spillere KAN borge for noen nye inn...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 31 Des 2015, 13:57

Morten T. skrev:2-4 spillere KAN borge for noen nye inn...

Jeg tror det blir omvendt, dukker det opp en ny spiller så blir en solgt, men ikke før. Håper og tror Hughes ser faren ved å tynne stallen, sesongen er fremdeles lang :!:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 31 Des 2015, 14:03

Selv om MH er godt fornøyd med stall og prestasjoner er det sannsynlig at vi vil forsterke i januar. Vi er med på flere felt (Liga, Ligacup og FA cup) og ser nå en historisk mulighet til å komme svært høyt på tabellen! 1-2 spillere som forsterker laget nå og vips så er vi en utfordrer til Champions League!!
Og noen skal, må og bør selges;
Sidwell og Ireland kan vi få noen pund for og blir solgt.
Bardsley er for dårlig og bør selges.
Teixeira er ikke lenger ung og lovende, holder ikke PL nivå og bør gå permanent til en League 1 eller 2 klubb.
Bachmann er vel fortsatt lovende, på linje med Molina, Moha, Shenton og noen fler på U-21 laget. Bør videutvikles litt til, men kanskje flere bør lånes ut?
Crouch, for gammel og for dårlig, bør selges/gis bort. Det samme med Odemwingie.
Walters, er nesten å regne som en legende i klubben men er ikke i nærheten av det nivået vi nå viser. Kan selges for 5 mil pund!
Muniesa, er fortsatt en god spiller men vært uheldig med skader. En helt ok back up i forsvarsrekka.
Wilson, bør vurdere å selge da han fortsatt har en viss verdi, kanskje 5 mil pund? En ok back-up, men vi har Muniesa.
Joselu blir ikke solgt, men må fortsette å vise seg frem når han får sjansen.
Diouf, tja - kanskje kan vi få 6-8 mil pund for han? Da bør han selges!
Charlie A, tja kan vi få 4-5 mil pund for han så er det kanskje ok, men også ok som back-up.
Given/Haugaard; en av de kan lånes ut, den andre må være back-up for Butland.

Mitt tips/håp er at vi kvitter oss med 4-5 spillere og kjøper 2 nye. Og da 2 som går inn på laget og forsterker oss!

Halleluja, 2016 blir bra!! 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 31 Des 2015, 16:10

vegar56 skrev:
Morten T. skrev:2-4 spillere KAN borge for noen nye inn...

Jeg tror det blir omvendt, dukker det opp en ny spiller så blir en solgt, men ikke før. Håper og tror Hughes ser faren ved å tynne stallen, sesongen er fremdeles lang :!:

Jeg tror ikke de mekanismene gjelder, sånn sett i forhold til rekkefølge. Ser Stoke en spiller de vil ha så kjøper de han, uavhengig om noen bør ut. Det er viceversa i forhold til salg også. Agentene til spillerne er en viktig brikke her og presser på for at slike prosesser skal gå kjapt, og da spesielt i slutten av et overgangsvindu. I tillegg er Stoke nå en av verdens(!) 25-30 rikeste klubber og sitter ikke nederst ved bordet og må nøye seg med Richard Cresswell og Danny Pugh lenger. Stoke er nå en relativt stor og mektig klubb og kan styre mye av dette selv. Stempelet som sjarmerende askeladd og annerledesklubb er jo, når man ser konkret på de økonomiske musklene klubben har, så godt som borte, selv om andre sider av klubben lever opp til det samme stempelet.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 01 Jan 2016, 15:29

Godt Nytt År alle Stokies ! :D

Mark Hughes har uttrykt noen tanker rundt spekulasjonene om spillere som Crouch og Wilson vil forsvinne i januar-vinduet. Og skal vi tro "Sparky" så er han ikke overivrig på å slippe spillere han anser som viktige i troppen, selv om disse ikke inngår i startelleveren.

Han peker på det harde kampprogrammet vi har i januar, og at vi vil trenge en bred og sterkt tropp for å møte dette tette programmet. Han er således ganske klar på at eventuelle salg ikke vil forekomme før etter at dette tette programmet er ferdigspilt og at eventuelle salg derfor kanskje kan drøye så lenge som helt til "Deadline Day".

http://www.stokesentinel.co.uk/West-Bro ... story.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 02 Jan 2016, 22:30

I The Telegraph spekuleres det i at vi har fire "main-targets" i januar-vinduet og at vi har et budsjett på 12m pund til dette formålet. De fire som nevnes er Loic Remy, Wabi Khazri, Charlie Austin og Mile Jedinak. De tre siste har det vel vært litt rykter om tidligere, mens vi vel var ute etter Remy for noen år siden da han i stedet endte opp med å signere for QPR.

Som mulige spillere på vei ut nevnes Bardsley, Ireland, Sidwell og Crouch.

Hvor mye hold det er i dette eller hvor godt informert denne journalisten (John Percy) er aner jeg ikke, men jeg mener å ha registrert at han har skrevet enkelte artikler om Stoke tidligere, så det er mulig at han har i oppgave å holde et ekstra øye med vår kjære klubb...

Det ville vel ikke gitt kjempeodds om han hadde fått rett i sine spekulasjoner, samme hvilke(n) spiller(e) som eventuelt hadde kommet inn/forsvunnet ut, da alle i større eller mindre grad har vært fremme i spekulasjonene rundt dette transfervinduet... ;)

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... indow.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Jan 2016, 23:10

Torstein Norevik skrev:I The Telegraph spekuleres det i at vi har fire "main-targets" i januar-vinduet og at vi har et budsjett på 12m pund til dette formålet. De fire som nevnes er Loic Remy, Wabi Khazri, Charlie Austin og Mile Jedinak. De tre siste har det vel vært litt rykter om tidligere, mens vi vel var ute etter Remy for noen år siden da han i stedet endte opp med å signere for QPR.

Hvor mye hold det er i dette eller hvor godt informert denne journalisten (John Percy) er aner jeg ikke, men jeg mener å ha registrert at han har skrevet enkelte artikler om Stoke tidligere, så det er mulig at han har i oppgave å holde et ekstra øye med vår kjære klubb...

Det ville vel ikke gitt kjempeodds om han hadde fått rett i sine spekulasjoner, samme hvilke(n) spiller(e) som eventuelt hadde kommet inn/forsvunnet ut, da alle i større eller mindre grad har vært fremme i spekulasjonene rundt dette transfervinduet... ;)

Moro blir det lell, Torstein. I hvertfall for de av oss som liker overgangsvinduet og alt det rare de periodene drar med seg. :)
Jeg innrømmer det glatt, jeg er ingen ivrig leser av Se&Hør og lignende åndssløve publikasjoner, men jeg har allikevel behov for noen gode doser sladder, slarv og rykter som flyr som ild gjennom tørt gress.

Det behovet kommer til å bli tilfredsstilt i årets første måned og det er bare å spenne fast sikkerhetsbeltet og "enjoy the ride" :mrgreen: 8-)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 02 Jan 2016, 23:37

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:I The Telegraph spekuleres det i at vi har fire "main-targets" i januar-vinduet og at vi har et budsjett på 12m pund til dette formålet. De fire som nevnes er Loic Remy, Wabi Khazri, Charlie Austin og Mile Jedinak. De tre siste har det vel vært litt rykter om tidligere, mens vi vel var ute etter Remy for noen år siden da han i stedet endte opp med å signere for QPR.

Moro blir det lell, Torstein. I hvertfall for de av oss som liker overgangsvinduet og alt det rare de periodene drar med seg. :)
Jeg innrømmer det glatt, jeg er ingen ivrig leser av Se&Hør og lignende åndssløve publikasjoner, men jeg har allikevel behov for noen gode doser sladder, slarv og rykter som flyr som ild gjennom tørt gress.

Det behovet kommer til å bli tilfredsstilt i årets første måned og det er bare å spenne fast sikkerhetsbeltet og "enjoy the ride" :mrgreen: 8-)

Enig, Morten ! Overgangssladder er alltid moro, selv om vi vet av erfaring at det bare er et fåtall av ryktene det er noen substans i. Og, bare for å nevne det, så er jeg en ivrig leser av din (og Richards) oppdateringer på Deadline-Day. Den ligger åpen på PCén hele dagen og sjekkes med jevne mellomrom. Takknemlig for den :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 24 Jan 2016, 22:56

Da er det vel ganske nøyaktig en uke igjen av overgangsvinduet og foreløpig har det ikke vært salg, kjøp eller lån ut/inn.
På ryktefronten synes jeg også det har vært relativt stille.
Kanskje det ikke kommer til å skje stort i det som er Mark Hughes sitt 6. overgangsvindu siden han ankom klubben?

Vi får sjå...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest