Mark Hughes er vår nye manager. Meninger?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Mark Hughes er vår nye manager. Meninger?

Innlegg gmel » 02 Jun 2013, 16:56

En kamp om gangen , det betyr kamper til alle tider, men ikke kollisjon mellom MU, City osv
Så hvis Stoke spiller mot hvem som helst utenom de 6-7 store , og de 6-7 store spiller får vi klare oss med resultatservice.....
:cry: :cry:
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 03 Jun 2013, 21:20

Money isn`t everything !

Mao, Mark Hughes må gjøre noe mer enn bare kjøpe dyre spillere. Han må skape et lag og bygge på en eksisterende grunnmur..

Jeg er dritspent på neste sesong !
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg gunny » 04 Jun 2013, 13:26

Craig Bellamy, som spelte under Huges i Man City og på Wales, skryter over vår nye manager
http://www.football365.com/premier-leag ... d-at-Stoke
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 30 Des 2015, 12:19

Nå er jo ikke Hughes lenger "ny manager", men poster likevel under denne tråden ettersom denne artikkelen fra Skysport i alle fall gir uttrykk for meninger om Mark Hughes.

Jeg innrømmer at jeg ikke tok bølgen for ansettelsen av Hughes, selv om jeg var veldig klar på at et managerskifte var nødvendig i 2013. Jeg var heller ikke avvisende til Hughes, men kanskje mer avventende til om han var rett mann.

I dag er jeg overbevist om at han var det, og jeg mener at selv de største skeptikerne i dag vanskelig kan argumentere mot at Hughes har gjort en strålende jobb i Stoke. Han har, på relativt kort tid, skapt et helt nytt og spennende lag, og det med (i PL-sammenheng) lite bruk av penger.

Stoke er i ferd med å få mange "nye venner" i fotballverdenen, og det handler i stor grad også om spillestil, hvor vi de siste kampene har imponert med feiende frisk angrepsfotball og spill og mål som er tatt ut av læreboka. Stokes omdømme er i ferd med å "ta av" og det kan neppe være negativt ?

Som det også fremgår av denne artikkelen er det kun Arsenal og Leicester som har tatt flere poeng enn oss i PL etter 25. september. Selv med en "katastrofestart" på sesongen, med bare tre poeng av 18 mulige på de første seks kampene, har vi i øyeblikket nesten kontakt på CL-plass.

Faren ligger selvsagt i at både management (Hughes/Bowen) og spillere (Butland, Arnie, Bojan, Shaqiri, Shawcross) blir fristet av større klubber og forsvinner. Jeg håper inderlig det ikke skjer, for i øyeblikket har vi noe fryktelig spennende på gang og et utrolig bra mannskap.

Men det er slike tanker journalisten fra Skysport fremhever her, men da med fokus på om ikke Hughes er moden for "toppjobber" og undringen over hvorfor han ikke nevnes i forbindelse med slike, mens managere som Pochettino og Koeman stadig nevnes i slike sammenhenger.

http://www.skysports.com/football/news/ ... igger-jobs

Den gamle Manchester United-stjernen Paul Parker lanserer imidlertid Hughes som kandidat til Man.U-jobben, om Van Gaal skulle få sparken.

http://www.eurosport.co.uk/football/pre ... tory.shtml

La oss inderlig håpe at vi får beholde Hughes. Han har gjort en formidabel jobb, og har på kort tid bygget et lag som i kvalitet nok er det beste vi har hatt siden "de gylne 70-årene".
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 31 Des 2015, 13:12

Hughes har gjort en god jobb.
Ser man på CV`n hans så er den egentlig ganske så god. Som spiller var han, etter mitt syn, en av verdens beste spisser i sin tid( i en liten periode kanskje også den aller beste ) og det er selvfølgelig litt av en erfaring.
Som manager har han gjort det bra også. Spesielt for Blackburn og Wales hvor han, etter mitt syn, "pushed above his own weight" og fikk meget gode resultater. ManC og Fulham gjorde han det også bra, men i begge klubbene var det mye virrvarr i kulissene da han var der. I QPR lyktes han ikke.

Vi er fortsatt bare halvveis inn i sesongen, det var en periode i starten som var svak og som flere faktisk begynte å snakke om nedrykksstrid( ikke meg selv, bare så det er slått fast en gang for alle :mrgreen: )...
Akkurat nå er laget inne i en god periode og vi får alle håpe at den varer. Jeg er fornøyd om klubben plasserer seg plussminus der den ligger nå, men skal den klare det så må det jobbes knallhardt hver dag på treningsfeltet og i hver kamp. Hver eneste kamp i PL er beintøff, men jeg har trua hvis Stoke fortsetter å spille kompakt forsvar kombinert med angrepsfotball rett på mål. :-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 26 Apr 2016, 15:02

Det å kritisere Mark Hughes etter to 9 plasser og mest sannsynlig en 10 plass kan nok virke noe strengt. Men i år så er faresignalene mange nok til at jeg tror på en meget tøff oppgave for Stoke neste år. De første to årene så avsluttet Stoke sterkt mens denne sesongen så ser det ut til å bli en katastrofal avslutning. Innimellom så har Stoke spilt gode kamper denne sesongen, men de er ikke mange og dessverre så er det alt for mange svake kamper. Målforskjellen forteller at Stoke denne sesongen har en heller dårlig sesong, og jeg mener at en 10 plass på tabellen juger ganske mye og at laget burde etter spill og sjanser ligget en del plasser lengre ned. Hjemmestatistikken er meget dårlig og Stoke er i for mange kamper blitt gruset stort av sin motstander.

Jeg liker heller ikke transferlinjen til Hughes, laget har hentet inn et par sykt dyre spillere som ikke presterer bedre enn en spiller fra championship ville gjort. Når jeg ser på måten Stoke spiller på i Hughes sin formasjon, så blir jeg ikke beroliget.
Forsvarsspillet har under store deler av sesongen vært meget varierende, jeg vet at dette skyldes store skadeproblemer, men jeg er ikke imponert. At en så rutinert manager som Hughes velger å selge Huth og hente inn Wollscheid som erstatter vil for alltid stå som en av hans største tabber i min bok. Wollscheid er etter min mening ekstremt dårlig og burde ikke spille på et lag som spiller slik som Hughes ønsker. Angrepsspillet er for ensformig og for tafatt, Hughes klarer ikke å bestemme seg for hvem som skal spille spiss og det ender opp med at alle spissene i klubben sliter med store problemer med selvtilliten. Noe av det aller verste er allikevel at Stoke ikke har scoret et eneste mål på corner, det forteller meg at Hughes og hans folk ikke trener en eneste time på dette. Problemet blir ikke mindre når Stoke i tillegg slipper inn alt for mange mål på dødballer i mot.
Jeg ser dessverre en ganske så stor forverring av både spill og stall, så jeg frykter at Stoke neste år vil kjempe ganske så langt ned på tabellen. Jeg håper at Peter Coates ser noen faresignaler, og ikke gir Hughes åpent sjekkhefte før neste sesong.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Apr 2016, 23:13

Husker en engelsk venn av meg sa da Hughes ble ansatt: "Just don`t give him a lot of money!"
Og det har jeg lurt litt på selv: Presterer rett og slett Hughes bedre på tighte, eller stramme, budsjetter, relativt sett, enn hvis han får en pengebinge å handle for?
Kanskje, eller kanskje ikke og kanskje slike faktorer bare er en tilfeldighet også?

Når det er sagt, Hughes har gjort en bra jobb i Stoke og er en bra manager. Kanskje ikke helt der oppe blant de aller beste, men heller ikke blant de værste. Jeg mener at man av og til må se litt relativt på prestasjonene til en manager. For eksempel er det liten tvil, om noen, at Eddie Howe i vesle Bournemouth, som før sesongen var tippet å ende spikret fast til sisteplassen i PL, har gjort en av de mest beundringsverdige jobbene i engelsk fotball de siste årene. Noe av det samme kan sies om managere som for eksempel tar over en klubb halvveis i sesongen som er fullstendig akterutseilt i bånn av tabellen og fører de opp til for eksempel en 11. plass til slutt. Og kanskje er det slik at når vi skal vurdere managere sine prestasjoner så er slike forannevnte bedrifter bedre enn for eksempel å føre en klubb fra, la oss si, 13. plass den ene sesongen og opp til en 9. plass ?

Jeg har ikke noe bastant svar her, først og fremst fordi det sannsynligvis ikke finnes en glassklar konklusjon... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 27 Apr 2016, 00:42

Tja, jeg er også bekymret mht Mark H. Han har brukt forferdelig mye penger på 2 spillere det siste året, hvorav begge har et veldig bra toppnivå men har prestert godt under pari totalt sett. Men som jeg tidligere har nevnt, det klart mest bekymringsfulle er at han IKKE kjøpte forsvarsspillere i januar vinduet. Alle så at vi hadde store defensive utfordringer med skader og vi skulle selvfølgelig brukt 6-7 mil pund på en brukbar midtstopper (f.eks. fra øverste hylle i Championship) og en back. Og hans forferdelig vingling mht spiss er også en utfordring. Crouch, Diouf, Joselu, Walters og Bojan, hvem er førstevalget? Mark H. vet iallefall ikke det tydeligvis!
Og selv om vi fortsatt kan sette poengrekord i PL så har årets sesong vært usedvanlig ustabil. Hjemmeformen dårlig, men vi har spilt våre beste kamper hjemme mot topplagene! Bortebane har gitt bra med poeng og ok prestasjoner, men også flere forferdelig dårlige kamper. På vårt beste lukter det Champions League, på det dårligste stinker det OBOS ligaen! Jeg var på the Brit mot Tottenham og prestasjonen der var rett og slett pinlig, noe som også tilskuerne helt fortjent ga beskjed om. Så kom kampen mot Man City hvor vi virkelig hadde muligheten mot et svekket og uinteressert lag. Også der var vi forferdelig svake. Det mest sjokkerende i den kampen var at Mark H. ikke lot unggutta på benken få smake på PL.
Jeg håper inderlig og tror virkelig at Mark H. lykkes i klubben vår, men noen grep må tas i de siste 3 kampene, hvis ikke er tilliten betydelig svekket og pre-season blir lang og vanskelig.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Apr 2016, 09:55

Svein Nilsen skrev:Alle så at vi hadde store defensive utfordringer med skader og vi skulle selvfølgelig brukt 6-7 mil pund på en brukbar midtstopper (f.eks. fra øverste hylle i Championship) og en back.

Tja, jeg mener jo at vel så mye kan tilskrives måten å organisere forsvaret på og herunder valg av spillere til å bekle rollene i systemet. At Butland har reddet Stoke flere ganger, og derav blir en soleklar vinner av sesongens beste spiller, forteller vel også en del om hvor laget har slitt litt.

Mange har jo vært over seg av begeistring for Hughes sine "nye" idèer, mens de samtidig har slaktet andre som står for et annet syn som av de samme igjen blir oppfattet som "negativ fotball".
Det er åpenbart at Hughes vil ha litt mer "spillende" midtstoppere/backer som kan bidra fremover og trille ball, litt sånn libero/Beckenbauer-typer, mens han forgjenger og folk som f.eks. Ranieri Leicester, Mourinho osv. foretrekker forsvarsspillere som først og fremst skal forsvare.

For noen år siden, eller rettere sagt den perioden som flere i ettertid har gitt uttrykk for var kjip, så hadde Stoke et av PL`s beste, og kanskje det aller beste, stopperparet i England representert ved Shawcross og Huth. Hughes splittet disse to og ga bort Huth til Leicester. Det pussige er at etter at Huth kom til Leicester så snudde det nesten umiddelbart for den nedrykkstruede klubben forrige sesong. Siden den gang har suksessen vedvart, kan man vel trygt slå fast.

Som jeg har skrevet før, dette blir hva Jokke( i Valentinerne ) kalte "prisen for popen". Mange var svært begeistret for endelig å bli kvitt en fyr som prioriterte en sikker defensiv og som var, og er, i verdensklasse rundt organiseringa av dette. Nå skulle Stoke endelig få en fyr som kunne løsne opp, skape litt morro og litt "Stokalona" og kanskje også et lite snev av det tidligere så forhatte Arsenal. Sikkert greit nok, noe har blitt bedre, men det er vel for alle å se at Stoke de siste årene har blitt betydelig dårligere organisert bakover, er dårligere på defensiv/offensiv dødball og sjeldnere viser guts og innsats? Etter mitt syn er disse faktorene, og selvfølgelig en haug med andre, viktige i fotball.

Jeg mener Hughes har gjort flere gode transfers i sin tid i Stoke, det er det bare å innrømme, og jeg vil ikke gå i fella å ensidig og kronisk kritisere hans handlinger, som flere gjorde med hans forgjenger, men jeg vil fortsatt påstå at den største feilen Hughes har gjort på overgangsmarkedet var å kvitte seg med Huth. Allikevel kan jeg forstå dilemmaet til Hughes, for hadde han beholdt Huth så måtte han ha valgt en annen spillestil/formasjon enn den han sverger til i dag.

Jeg tror vi bare må akseptere at ting tar tid og av og til skue tilbake for å skjønne hvilke sjumilssteg klubben har tatt det siste tiåret. Det har blitt bygget et fantastisk fundament av Coates, Pulis og tidligere spillere og det synes jeg fortjener respekt og anerkjennelse. Kanskje er det noe i den gamle regla "mye vil ha mer, faen vil ha fler..." eller som den gamle Stokemanageren Gary Megson så treffende sa det: "Quick, but not too quick".
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 27 Apr 2016, 13:22

Her er en artikkel fra The Sentinel som jeg personlig synest er "spot on".

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

For i skuffelsen etter tre elendige kamper er det fort gjort å glemme hele bildet, at vi fortsatt - med tre kamper igjen - har muligheter for å sette ny eller tangere vår tidligere poengrekord i Premier League. Er det dårlig, i en sesong der den ene skaden på sentrale spillere har avløst den andre ?

Så vil noen si at det blir for enkelt å skylde på skader. Faktum er likevel at vi denne sesongen har hatt 74 tilfeller av skader/sykdom i førstelagsstallen denne sesongen, høyest i Premier League sammen med Manchester City, mens høytflyvende Leicester til sammenligning har hatt 18 tilfeller. Selv om det selvsagt også er andre årsaker til at vi har hatt svake perioder har det i alle fall ikke hjulpet at sentrale spillere som Shawcross og Butland har vært ute av spill i lengre perioder, og vi sjelden har kunnet spille med den samme forsvarsfireren to kamper etter hverandre. Kaptein Shawcross - kanskje vår viktigste spiller når han er i form - har faktisk bare spilt omtrent halvparten av kampene i PL denne sesongen.

Og i debatten Hughes vs Pulis. Uansett om man foretrekker den ene eller den andre av de to, om man sverger til solid defensiv organisering med fokus på dødballer, eller en mer "spillende" stil , så er det like fullt et uomtvistelig faktum at Hughes i alle sine tre sesonger har hatt bedre resultater - målt i poeng og tabellplasseringer - enn det Pulis greidde i sin beste sesong de fem sesongene han styrte skuta i PL. Dette til tross for at sistnevnte hevdes å være i verdensklasse når det gjelder defensiv organsiering.

Personlig hadde jeg håpet - og kanskje trodd - at vi skulle komme enda høyere både i poeng og plassering denne sesongen, i alle fall trodde jeg det rundt årsskiftet da vi hadde hatt en rekke sterke resultater mot sterke motstandere. Dette også sett i lys av at vi de to foregående sesongene hadde vært langt sterkere mot slutten av sesongen enn vi var i første halvdel. Slik gikk det ikke, og i de siste tre kampene har vi utvilsomt vært elendige. Når jeg likevel velger å se litt bort fra disse kampene, velger å løfte blikket og ikke begraver meg ned i skuffelse og sinne over disse, er det fordi det for meg er helt åpenbart at disse kampene ikke var representative for hva vi er gode for. Vi spilte mot tre av de sterkeste - og mest formsterke - lagene i PL for tiden, som alle hadde mye å spille for. De ville rett og slett langt mer enn oss, vi var langt under pari. Det bar kampene tydelig preg av, og det var medvirkende til at det gikk som det gikk.

Når det er sagt så er heller ikke Hughes feilfri. For selv om det kan argumenteres for at vi burde ha kjøpt en midtstopper i januar mener jeg at den største unnlatelsen har vært å ikke gjøre noe med våre åpenbare problemer med å score mål. Sett i lys av det mannskapet vi besitter, med kreative offensive spillere som Shaqiri, Bojan, Afellay og Arnautovic, burde vi ha scoret langt flere mål enn det vi gjør. Til sommeren bør vi legge pengene i å kjøpe to kvalitetsspisser selv om det koster. Så kan vi la Crouch og Diouf få forlate klubben. Crouch er langt "over the top", mens Diouf kommer til sjanser men brenner altfor mange av de til å bli en spiss kapabel til å score rundt 20 mål per sesong. Og det er slik leveranse vi trenger fra den som skal spille spiss hos oss.

Så kan jeg avslutte med å si at det jeg kanskje er aller mest skuffet over denne sesongen - når det gjelder Hughes - er at han ikke stilte sitt sterkeste mannskap i cupkampen mot Crystal Palace. For en klubb som Stoke, som ennå ikke er sterke nok til å kjempe om plass i Champions League, er det i cupene vi har mest realistiske sjanser til å kunne vinne noe. Crystal Palace - som slo et svekket Stoke-lag 1-0 i cupen - er nå klare for cupfinale på Wembley. Det kunne ha vært oss om Hughes hadde prioritert noe annerledes den gangen.

Jeg synest likevel - alt i alt - at vi har hatt en OK sesong. Jeg ser ikke bort fra at vi kan kapre 7 poeng på de tre siste kampene, mot Sunderland, Crystal Palace og West Ham. I så fall har vi tangert vår poengrekord i PL, i et år der skadelisten har vært lengre enn noensinne. Det er slett ikke verst, spør du meg... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest