Everton - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Everton - Stoke

Innlegg torage » 28 Des 2015, 21:56

Dette overgår vel alle våre forventninger. Manchester United og Everton i julekampene så langt og vi sitter igjen med 6 poeng. Helt fantastisk og vi er faktisk oppe og lukter på topp 5 :D :D :D Det som gleder et gammelt stokehjerte er angrepsspillet. Trekløveret Arna/Shaqiri/Bojan er en nytelse å se på og mens spesielt Arnautovic men også Bojan i de siste kampene har kommet bedre og bedre i form, fikk endelig Shaqiri sin velfortjente uttelling. Får inderlig håpe at de holder seg skadefrie, så tror jeg de vil gi oss mange gledesstunder framover. Det er nesten for godt til å være sant, at vi nå opplever glimrende angrepsspill med tekniske lekkerbiskener som gir oss noen fantastiske scoringer. Helt magisk :D :D :D :D Utfordringen er at de også klarer å levere mot antatt svakere lag, og jeg håper inderlig at de viser dette mot West Bromwich i neste kamp. Går dette mot vår sterkeste sesong og kanskje klar for Europacup neste sesong :D :D :D
torage
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 28 Des 2015, 23:00

Jack Butland 6 Egentlig uvanlig lite å gjøre, men sliter litt med plasseringene til Pieters og Wollscheid
Glen Johnson 7 Trygg og god, farlig frempå et par ganger
Ryan Shawcross 5 Defensivt som vanlig ganske solid, men overlater for mye til Wollscheid
Philipp Wollscheid 5 Tross manglende tekniske ferdigheter (!!) spiller han på det enkle ved alle anledinger
Erik Pieters 5 Vet han har pondus mot hvem det måtte være,men i dag var det manglende posisjonering og samhandling i det bakre ledd han burde vært bedre på
Glenn Whelan 6 Løper og demmer opp, grei kamp, uten for mye engesjement :(
Geoff Caneron 7 Gode pasninger og taklinger på midtbanen, verdifull allrounder.
Ibrahim Afellay 5 Kom mindre med da de tre foran ham lykkes med det meste.
Xherdan Shaqiri - 8 To brilliante avslutninger på øverste hylle, men turte sjelden utfordre Galloway en-mot-en - spesielt
Marko Arnautovic 9 - Følelsesmennesket var tungen på vektskålen i dag. Gnistrende i det meste, med unntak av et par hjemmoverløp han ikke tok....
Bojan - 8 Går tom etter å ha vært banens dominerende spiller, for noen PASNINGER!!!!
onside
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Des 2015, 00:02

Ser at Everton sin manager Martinez mente straffen var feil idømt. Jeg har sett situasjonen flere ganger nå og jeg mener at straffen var 101% korrekt idømt. Jeg synes Clattenburg skal ha skryt for å bruke tid på å ta avgjørelsen, selv om jeg av erfaring vet at det kan være dårlig for omdømmet til en dommer i visse kretser. Meget god dommerprestasjon rett og slett. Det syntes jo også Joselu for øvrig....
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... es-7085052
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 29 Des 2015, 00:37

Morten T. skrev:Ser at Everton sin manager Martinez mente straffen var feil idømt. Jeg har sett situasjonen flere ganger nå og jeg mener at straffen var 101% korrekt idømt. Jeg synes Clattenburg skal ha skryt for å bruke tid på å ta avgjørelsen, selv om jeg av erfaring vet at det kan være dårlig for omdømmet til en dommer i visse kretser. Meget god dommerprestasjon rett og slett. Det syntes jo også Joselu for øvrig....

Helt enig, Morten. Jeg synest også straffen er helt riktig, og da forsøker jeg å være nøytral og ikke bare se det med Stoke-briller... ;) Det er mulig Stones er på ball, men han tar vel så mye Arnie og hindrer han helt klart ulovlig slik jeg ser situasjonen.

Apropos Arnie så har han jo hatt en kanonstart på sesongen, han som vanligvis har vært en "slow starter" for så å eksplodere mot slutten av sesongen. Det er blitt sagt at han trente ekstra i sommer for å være best mulig rustet til denne sesongen, og det har han sikkert profitert på. Men jeg opplever vel at Arnie denne sesongen også spiller på en litt annen måte, ved at han langt oftere trekker inn mot midten og derfor også langt oftere befinner seg inne i boksen enn tilfellet har vært tidligere. Da kommer han også til langt flere sjanser og kan vel kanskje være noe av grunnen til at han denne sesongen ikke bare har vært en tilrettelegger, men faktisk også er vår toppscorer, med flere mål allerede denne sesongen enn han hadde på de to første sesongene til sammen.

Jeg synest også at vi denne sesongen har et langt høyere toppnivå enn tidligere sesonger, og når vi har flyt kan vi slå hvem det skulle være. Det er ikke bare tilfeldigheter at vi denne sesongen har slått både Chelsea, Man.C og Man.U. Greier vi å unngå skader på sentrale spillere tror jeg jammen at topp 6 kan være et helt realistisk mål. Ikke dermed sagt at vi blir det, men at det er mulig, ja, det tror jeg faktisk etter det vi har sett den siste tiden. :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg gunny » 29 Des 2015, 09:23

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Ser at Everton sin manager Martinez mente straffen var feil idømt. Jeg har sett situasjonen flere ganger nå og jeg mener at straffen var 101% korrekt idømt. Jeg synes Clattenburg skal ha skryt for å bruke tid på å ta avgjørelsen, selv om jeg av erfaring vet at det kan være dårlig for omdømmet til en dommer i visse kretser. Meget god dommerprestasjon rett og slett. Det syntes jo også Joselu for øvrig....

Helt enig, Morten. Jeg synest også straffen er helt riktig, og da forsøker jeg å være nøytral og ikke bare se det med Stoke-briller... ;) Det er mulig Stones er på ball, men han tar vel så mye Arnie og hindrer han helt klart ulovlig slik jeg ser situasjonen.

Apropos Arnie så har han jo hatt en kanonstart på sesongen, han som vanligvis har vært en "slow starter" for så å eksplodere mot slutten av sesongen. Det er blitt sagt at han trente ekstra i sommer for å være best mulig rustet til denne sesongen, og det har han sikkert profitert på. Men jeg opplever vel at Arnie denne sesongen også spiller på en litt annen måte, ved at han langt oftere trekker inn mot midten og derfor også langt oftere befinner seg inne i boksen enn tilfellet har vært tidligere. Da kommer han også til langt flere sjanser og kan vel kanskje være noe av grunnen til at han denne sesongen ikke bare har vært en tilrettelegger, men faktisk også er vår toppscorer, med flere mål allerede denne sesongen enn han hadde på de to første sesongene til sammen.

Jeg synest også at vi denne sesongen har et langt høyere toppnivå enn tidligere sesonger, og når vi har flyt kan vi slå hvem det skulle være. Det er ikke bare tilfeldigheter at vi denne sesongen har slått både Chelsea, Man.C og Man.U. Greier vi å unngå skader på sentrale spillere tror jeg jammen at topp 6 kan være et helt realistisk mål. Ikke dermed sagt at vi blir det, men at det er mulig, ja, det tror jeg faktisk etter det vi har sett den siste tiden. :)

I eit intervju tidleg i haust sa Mark Hughes at dei jobba med å få Arnie til å komma seg oftare inn i avslutningsposisjoner, og det har jo slått til :)
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Des 2015, 11:17

Arnautovic er veldig god. Han er sterk, teknisk god og skyter meget godt. Han er en intelligent spiller som leser spillet meget godt. Har dere andre også lagt merke til hvor flink han er til å skjerme ballen gjennom å benytte sin meget gode fysikk? Motstanderne får sjelden tak i ballen fra han. Jeg synes han er god, men jeg skulle faktisk ønske at han enda oftere søker inn mot midten og avslutter langt oftere enn han gjør nå. Jeg synes også han har blitt mye bedre til å ta sugende løp defensivt denne sesongen.

Men ja, han er en humørspiller med spesiell personlighet. Slike "cocky" typer blir som regel mislikt av motstanderfansen eller de "nøytrale"( f.eks. Pennant ble hatet av Stokefansen FØR han kom til klubben, men var plutselig en kul fyr da han var i klubben. Vinnie Jones - mislikt av de fleste, bortsett fra Wimbledonfansen og noen av oss som synes mannen er en legende. Diego Costa - likes av Chelseafansen, mislikes av alle oss andre osv..... ).
Personlig liker jeg folk som ikke er helt A4, både på og utenfor banen, og Arnautovic tilhører definitivt den kategorien. Jeg tror aldri vi vil få se Arnautovic ankomme match i allværsjakke, jovialt smilende med nyfrisert playmobilesveis og spisende på en tørr brødskive med brunost, for å si det sånn... ;)
Jeg tror vi bare må leve med at han kan ta 50 hoftefester på seg selv i løpet av en match, slenge med leppa til med-og motspillere og bomme litt så lenge han har et meget høyt toppnivå relativt ofte. Han er en god spiller som er ukonvensjonell og god å ha i laget. :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 29 Des 2015, 12:03

Arnie er god, og blir stadig bedre! Han har tidligere vært ustabil og det har tatt noen måneder før han har kommet i gang med sesongen. Nå var han vår beste i de fleste kamper på pre-season og har holdt et høyt nivå hele tiden. Og, viktig, offensiv har det klikket med Bojan og Shaqiri - de utfyller hverandre perfekt og det første målet i går er et prakteksempel på det. Håper vi får beholde Arnie i mange år fremover sammen med de andre i angrepsrekka! Forøvrig merker jeg meg at Affelay som jeg synes har vært usedvanlig svak siden overgangen i sommer har vokst voldtsomt i de siste kampene og har blitt en viktig del av balansen i laget med stor bevegelighet og relativt stor pasningssikkerhet offensivt. Dette er moro, og mer moro blir det!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 29 Des 2015, 12:23

Jeg er svært takknemlig for dommerens avgjørelse, men hadde tilsvarende gått mot Stoke hadde jeg vært rasende. Arno spiller ballen en vei, går så en annen vei for å oppsøke motstanderbacken. I mine øyne ikke straffespark.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Des 2015, 13:05

vegar56 skrev:

Jeg er svært takknemlig for dommerens avgjørelse, men hadde tilsvarende gått mot Stoke hadde jeg vært rasende. Arno spiller ballen en vei, går så en annen vei for å oppsøke motstanderbacken. I mine øyne ikke straffespark.

Okei, jeg mener vel, og mener fortsatt, at han var på god vei forbi og blir hektet, men det kan sikkert diskuteres.

Bilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest