En veldig bra gjennomført match av Stoke! Nå begynner de å nærme seg den fotballen jeg liker best.
Et veldig godt og kompakt forsvar med en fantastisk god Wollscheid. En veldig, veldig god prestasjon av Bojan Krkic i frb. med målet. Den plukka han fra øverste hylle og jeg likte veldig godt de smarte bevegelsene hans i forkant også.
Jeg liker at Stoke kjører hurtig frem når de vinner ballen også, for min del kan de bli enda mer ekstreme på det. Counterattacks er både smart og effektivt. Jeg liker også at både Shaqiri og Arnautovic jobber så godt defensivt i tillegg til å skape muligheter fremover.
Southampton hadde ballen mye, men nok en gang så var det for alle å se at man ikke nødvendigvis vinner fotballkamper på grunn av det. Mange ganger er det faktisk smart å la motstanderen ha mye ball, det viktigste er hva man gjør i det øyeblikket man vinner ballen.
Dette var nok en lagseier hvor alle jobbet hardt og Hughes skal nok en gang ha honnør for en god kampplan og taktikk. Jeg håper han holder seg til idèen om solid forsvarsspill og kjappe angrep i lengderetningen og at han lar possession-orientert spill bli stedt til hvile en gang for alle. Gjør han det så tror jeg Stoke kan samle godt med poeng framover.
Det var veldig deilig med tre poeng her mot et godt Southampton-lag som jeg mener Stoke var med på å gjøre dårlige.
Mine tre beste:
Wollscheid
Arnautovic
Whelan