Stoke City - Leicester

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City - Leicester

Innlegg TrondG » 21 Sep 2015, 23:04

Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev:MEN; det må stilles spørsmålstegn med de siste måneders jobb av manageren; først et overgangsvindu som må betegnes som middels, i beste fall. Å bruke en formue på Joselu og Wollscheid virker definitivt ikke som noen god investering, og da vi mistet Shawx i flere måneder ble abslott ingen ting gjort for å hente inn en etablert midtstopper! Ok, Wollscheid er stopper, men ikke etablert og han holder ikke PL nivå, dessverre

Jeg synes( eller syntes ) at vinduet var bra, men det er to faktorer som bekymrer litt. Den ene nevner du her og den andre har kommet sigende nå i begynnelsen av sesongen...
Stoke har åpenbart forsvarsproblemer. Noe skyldes spillertypene. Enten er de ikke "tradisjonelle" forsvarsspillere i den forstand at de først og fremst er gode defensivt og tacklingssterke, eller så kan det stilles spørsmålstegn ved om de rett og slett er gode nok. Jeg synes Cameron har klart seg bra. Muniesa ok, men er ikke tøff nok og trenger nok enda mer tid. Wilson er også ok, men kan gjøre noen matchavgjørende brølere. Wollscheid som er variabel, men flere ganger feil posisjonert. Jeg har flere ganger påpekt at en solid defensiv er ytterst viktig i fotball, men på meg så virker det ikke som om den faktoren er like viktig for det sittende regimet, noe man også ser på defensiv dødball hvor Stoke har blitt direkte svake de siste sesongene. Hadde Stoke hatt et bra angrepsspill så kunne det ha kamuflert noe av det relativt svake forsvarsspillet, men når heller ikke angrepsspillet fungerer særlig bra( med unntak av enkelte perioder og enkeltprestasjoner ) så blir resultatet ganske så skuffende, dessverre.

Den andre faktoren er, og her er jeg langt fra sikker,: Har Hughes rett og slett feilvurdert viktigheten av å ha balanse i laget? Ja, det er fint og flott med Shaqiri, Bojan og Arnautovic og de er uten en skygge av tvil gode spillere, men holder det med unge van Ginkel og Whelan for å balansere midtbanen? Blir laget rett og slett litt for "lett" og "puslete" slik de fremstår nå? Jeg har ikke noe fasitsvar, men jeg synes at jeg ser tegn til at Stoke litt for ofte mister ballen og taper dueller i kritiske øyeblikk i matchene.
Det kan snu seg, og jeg håper det, men personlig skulle jeg ønske at Stoke spilte litt mer direkte angrepsspill når forsvaret ikke er så sterkt. Klubber som Leicester og Swansea( spesielt sistnevnte) spiller mye på den måten og de gjør det bra.

Jeg synes jo det er alt for tidlig å begynne å fable om både nedrykk og medaljer( uavhengig av hvilken klubb vi snakker om ), men faktum er uansett at 3 poeng på seks kamper er relativt svakt.

Jeg tror det, ja. Selv om backene har vært jevnt over gode, og stopperene OK, så er det i mine øyne sentralt i banen det skroter litt for Stoke. Om Chelsea fikk sneket inn en eller annen bisarr klausul om at van Ginkel måtte garanteres mye spilletid vet jeg ikke, men selv om han virker å være en god spiller, så synes jeg likevel det totalt sett ser ganske tynt ut på midten for øyeblikket. Van Ginkel virker dog å være førstevalget ved siden av Whelan uansett form. Kanskje vil Hughes vurdere å starte Adam igjen, nå som han er tilbake fra karantenen. Jeg håper det, og så håper jeg at vår joviale skotte klarer å holde hodet kaldt og venstrefoten varm i kampene som kommer. Vi trenger litt trøkk på midten.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Sep 2015, 23:45

TrondG skrev: Om Chelsea fikk sneket inn en eller annen bisarr klausul om at van Ginkel måtte garanteres mye spilletid vet jeg ikke, men selv om han virker å være en god spiller, så synes jeg likevel det totalt sett ser ganske tynt ut på midten for øyeblikket. Van Ginkel virker dog å være førstevalget ved siden av Whelan uansett form.

Pussig, men det samme har streifet meg, men kan det virkelig eksistere den type "klausuler" i en kontrakt? Jeg har bare vanskelig for å tro det, men hadde ikke blitt sjokkskadd hvis det faktisk er hold i det heller...
Uansett så mener jeg at Van Ginkel trenger en liten pause nå. Han har fått muligheten, uten å verken glitre eller gjøre seg helt bort, men kanskje burde noen andre få prøve seg der nå. Du nevner Adam og han kan være et alternativ selv om han ikke akkurat er en "box-to-box player". Personlig ville jeg heller ha gitt muligheten til Geoff Cameron på den plassen. Jeg har sett han spille på midtbanen for U.S. of A. og han har gjort det bra. Kanskje bør også Ireland vurderes selv om han er klart bedre offensivt enn defensivt.

Det blir jo et luksusproblem, men like fullt et problem, men Hughes har nok litt av en utfordring i forhold til å få sydd sammen en optimalt fungerende konstellasjon fra den relativt sterke troppen han administrerer.

Håper uansett snuoperasjonen starter i morgen mot Fulham... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 22 Sep 2015, 10:50

Morten T. skrev:Personlig ville jeg heller ha gitt muligheten til Geoff Cameron på den plassen.

Har agitert mye for det, men så lenge det ikke kom noen midtstopper i vinduet, må han spille der inntil kapteinen er tilbake på banen.
Irriterer voldsomt at det ikke ble jobbet mer med å få vanDijk til Stoke :(
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest