Stoke City - Leicester

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City - Leicester

Innlegg JonC » 19 Sep 2015, 17:52

Slutt 2-2, dessverre ikke godt nok :(
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg ilovasen » 19 Sep 2015, 17:52

2-2 er veldig skuffende slik vi dominerte førsteomgang. Vi prøver å sikre litt og slepper Leicester inn i kampen. Vi bare MÅ ha en seier snart.
ilovasen
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 19 Sep 2015, 17:55

Tragisk. Kan ikke si mer før jeg får sett kampen kl 10 ikveld. :twisted:
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 19 Sep 2015, 18:01

Dette er ikke bra. Neste match er syretsten, på å se o vi er der vi tror vi skal være, eller i bunnen...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 19 Sep 2015, 18:11

Veldig skuffende andre omgang, etter en meget oppløftende første omgang hvor vi leverer årsbeste. Men så slipper vi gassen og lar Leicester komme inn igjen kampen. Intensiteten og gløden fra første omgang forsvinner og vi lar Leicester overta styringen. Det er for dårlig !

Vi får også en verst mulig åpning på andre omgangen da Arno kløner det til og lager en helt unødvendig straffe alt etter 5 minutter. Da virker det som det begynner å spre seg usikkerhet i laget, slik det gjerne gjør hos lag som opplever motgang, og vi kommer ikke i nærheten av det vi viste i førsteomgangen.

Alt i alt er nok uavgjort rettferdig, men jeg irriterer meg grenseløst over at vi slipper Leicester inn igjen i en kamp som vil tilsynelatende har full kontroll på når lagene går til pause.

Igjen svikter det i det defensive, hvor vi felles av personlige feil. Først ved Arnos kløning og deretter ved Pieters som opphever offsiden som gjør at Vardy får nesten fri vei mot målet. Det er sløvt av Pieters, som ikke følger med på hvor linja går. :?

Det positive å ta med seg i dag er førsteomgangen, som viser at laget har kvaliteter som langt overgår det tabellsituasjonen tilsier. Det gir håp for de kommende kampene. Det negative er at vi gir fra oss initiativet i en kamp vi styrer totalt og ser ut til å vinne komfortabelt. Det kan vi ikke tillate oss i Premier League. :(
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 19 Sep 2015, 18:12

En ting er sikkert, og det er at Jon Walters må starte kamper fremover. I dag var han bestemann for Stoke synes jeg.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Sep 2015, 11:01

Tja, alt i alt ett lite skritt fremover, men fortsatt en del rusk i maskineriet.
Leicester har et brukbart LAG med høy arbeidsmoral, uten de altfor store stjernene eller navngjetne spillere, men allikevel burde det ha blitt tre poeng til Stoke her, spesielt etter en god førsteomgang og tomålsledelse.
Både Johnson og Pieters varierer veldig i prestasjonene på sine respektive backplasser og mange ganger blir det rett og slett for enkelt å komme seg frem på kantene for motstanderne. Jeg synes også at driblefantene Shaqiri, Arnautovic og Bojan er veldig variable i DENNE kampen. Noe er bra, for all del, men noen ganger blir det litt for komplekst. Det første målet til Stoke viste dog hva disse gutta faktisk er i stand til. Et genialt løp av Bojan og en fantastisk pasning av Arnautovic. Får de til noe tilsvarende med større hyppighet så kan dette bli bra.

Jeg ser at Hughes nok en gang forsøker å skyve noe av skylda over på dommeren og dermed (bort)forklare poengtapet mot Leicester, men jeg mener han heller bør fokusere på det han faktisk kan gjøre noe med, og det er prestasjonene til eget lag. Fortsatt er det tidlig, men uka som kommer nå blir viktig: Ryker Stoke ut av Ligacupen mot Fulham og hjemme mot vesle, men energiske og vi-har-ingenting-å-tape, Bournemouth, ja da kan vi nok konkludere med at sesongstarten har vært svak.

I denne kampen synes jeg det var tre gamle travere som var Stoke sine beste:
Whelan
Cameron
Walters
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 20 Sep 2015, 11:46

Tre episoder som var avgjørende for at Stoke ikke klarte å vinne igår. Den første er selvfølgelig den helt meningsløse og unødvendig straffen vi lagde. Den andre er feilaktig ikke dømt frispark til Walters. Siste avgjørende situasjon er elendig midtstopperspill i forkant til 2-2-målet. Rett og slett småflaut at begge går opp i samme duell og spiller seg selv fullstendig ut.
Den beste er etter min mening helt klart vår nye diamant Shaqiri.
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 21 Sep 2015, 10:51

Hm....veldig skuffende etter en oppløftende første omgang! Vi scorer et fantastisk 1-0 mål, er heldige med 2-0 scoringen (ikke avslutningen til Walters, men forsvarstabben), så et straffespark som var litt klønete, men ikke stygt og helt sikkert ikke forsettelig, har sett dommere som ikke blåser på slike! 2-2 målet var jo tabbe på tabbe! Først av dommeren som ikke gir oss frispark i forkant, så på to midtstoppere som går i samme duell og taper, så Pieters som ligger for lavt (sannsynligvis fordi begge midtstopperne går i samme duell!!).
Leicester er et brukbart lag som har åpnet sesongen sterkt, vi er sannsynligvis også et brukbart lag - som har åpnet svakt! Helt enig med dere som nå mener vi står foran et "veiskille" denne uka! Tap mot Fulham og ikke 3 poeng mot Bournemouth - da vil jeg påstå at sesongen så langt ikke bare har vært dårlig, eller under pari - da er det krise og en forferdelig sesongstart! MH har så langt min fulle støtte, og jeg både håper og tror at det snur fra og med i morra, MEN; det må stilles spørsmålstegn med de siste måneders jobb av manageren; først et overgangsvindu som må betegnes som middels, i beste fall. Å bruke en formue på Joselu og Wollscheid virker definitivt ikke som noen god investering, og da vi mistet Shawx i flere måneder ble abslott ingen ting gjort for å hente inn en etablert midtstopper! Ok, Wollscheid er stopper, men ikke etablert og han holder ikke PL nivå, dessverre.
2 seire denne uka og vi er (nesten) back on track! Goooooaaaaarrrrrnnnnnn Stoke 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Sep 2015, 22:18

Svein Nilsen skrev:MEN; det må stilles spørsmålstegn med de siste måneders jobb av manageren; først et overgangsvindu som må betegnes som middels, i beste fall. Å bruke en formue på Joselu og Wollscheid virker definitivt ikke som noen god investering, og da vi mistet Shawx i flere måneder ble abslott ingen ting gjort for å hente inn en etablert midtstopper! Ok, Wollscheid er stopper, men ikke etablert og han holder ikke PL nivå, dessverre

Jeg synes( eller syntes ) at vinduet var bra, men det er to faktorer som bekymrer litt. Den ene nevner du her og den andre har kommet sigende nå i begynnelsen av sesongen...
Stoke har åpenbart forsvarsproblemer. Noe skyldes spillertypene. Enten er de ikke "tradisjonelle" forsvarsspillere i den forstand at de først og fremst er gode defensivt og tacklingssterke, eller så kan det stilles spørsmålstegn ved om de rett og slett er gode nok. Jeg synes Cameron har klart seg bra. Muniesa ok, men er ikke tøff nok og trenger nok enda mer tid. Wilson er også ok, men kan gjøre noen matchavgjørende brølere. Wollscheid som er variabel, men flere ganger feil posisjonert. Jeg har flere ganger påpekt at en solid defensiv er ytterst viktig i fotball, men på meg så virker det ikke som om den faktoren er like viktig for det sittende regimet, noe man også ser på defensiv dødball hvor Stoke har blitt direkte svake de siste sesongene. Hadde Stoke hatt et bra angrepsspill så kunne det ha kamuflert noe av det relativt svake forsvarsspillet, men når heller ikke angrepsspillet fungerer særlig bra( med unntak av enkelte perioder og enkeltprestasjoner ) så blir resultatet ganske så skuffende, dessverre.

Den andre faktoren er, og her er jeg langt fra sikker,: Har Hughes rett og slett feilvurdert viktigheten av å ha balanse i laget? Ja, det er fint og flott med Shaqiri, Bojan og Arnautovic og de er uten en skygge av tvil gode spillere, men holder det med unge van Ginkel og Whelan for å balansere midtbanen? Blir laget rett og slett litt for "lett" og "puslete" slik de fremstår nå? Jeg har ikke noe fasitsvar, men jeg synes at jeg ser tegn til at Stoke litt for ofte mister ballen og taper dueller i kritiske øyeblikk i matchene.
Det kan snu seg, og jeg håper det, men personlig skulle jeg ønske at Stoke spilte litt mer direkte angrepsspill når forsvaret ikke er så sterkt. Klubber som Leicester og Swansea( spesielt sistnevnte) spiller mye på den måten og de gjør det bra.

Jeg synes jo det er alt for tidlig å begynne å fable om både nedrykk og medaljer( uavhengig av hvilken klubb vi snakker om ), men faktum er uansett at 3 poeng på seks kamper er relativt svakt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest