Satt vel med en oppfatning av at vi hadde god defensiv kontroll helt til de siste 10 minuttene, da Luton yppet seg litt og til slutt scoret etter svakt forsvarsspill av oss, der vår høyreside ble liggende helt åpen og markeringen sviktet fullstendig foran mål. Det mest skuffende var likevel hvor lite vi skapte fremover. Det gikk altfor sakte, og det ble mye balltrilling på tvers og bakover. Jeg er tilhenger av den nye stilen, med kortpasningsspill langs bakken, men den må ikke overdrives. I dag var det altfor få helhjertede initiativ fremover, og dermed ble det veldig mye balltrilling på kryss og tvers, uten fremdrift. Det er lite effektivt, ballen må fremover og helst kjapt når motstanderen er i ubalanse. Der har vi fortsatt mye å gå på, og mange spillere virker rett og slett til å være langt unna sin beste form. Noe må vel kanskje tilskrives at sesongen nettopp er startet, og ting må få gå seg litt til. Men Hughes & co har en god del å jobbe med.
I dag var det en mulighet til å vise seg frem for spillerene som ikke har fått så mange sjanser i starten av sesongen, som Crouch, Bardsley, Wollscheid, Wilson, Bojan, Sidwell, Ireland og Joselu. Det var vel ingen av disse, kanskje bortsett fra Ireland, som styrket sine aksjer om å få starte mot WBA på lørdag. Ser at Bojan får litt pes, men jeg mener at vi ennå ikke kan forvente all verden av han etter den langvarige kneskaden. Det han trenger nå er matchtrening, for å komme tilbake til gammelt nivå, og slik sett var dagens kamp nyttig for han, selv om han foreløpig er langt unna det nivået han var på før han ble skadet.
Den største skuffelsen for meg var vel kanskje likevel Joselu. Jeg har hatt forventninger til han, spesielt med tanke på at han kostet nesten 6m pund, noe som indikerer at han var tiltenkt en sentral rolle i vår startellever. Han hadde et bra innhopp mot Tottenham, men i dag var han nesten usynlig, selv om motstanden var svak.
Det positive i dag er at vi går videre på en meget svak dag. Det er da noe å ta med seg, selv om spillet i dag gav større grunn til bekymring enn ro med tanke på de kommende kampene. Men vi startet svakt i fjor også, og spilte oss opp utover i sesongen. Jeg håper - og jeg tror vel også - at vi kommer til å gjøre det samme denne sesongen, og at vi vil heve oss betydelig i tiden som kommer. Jeg ser derfor ingen grunn til å trykke på panikknappen ennå, selv om kampen i dag ble langt mer spennende enn vi satte pris på, og det mot et lag som vi burde ha vært kapable til å rulle over i løpet av 2 x 45 minutter.