Luton Town vs Stoke City Ligacupen 2.runde

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Luton Town vs Stoke City Ligacupen 2.runde

Innlegg Torstein Norevik » 26 Aug 2015, 00:23

Dette var skuffende greier :( Selv om vi langt fra spiller med vår sterkeste ellever, så burde vi levere nok til å kjøre over dette Luton-laget. For det var ikke Luton som var veldig gode, det var vi som var veldig dårlige.

Satt vel med en oppfatning av at vi hadde god defensiv kontroll helt til de siste 10 minuttene, da Luton yppet seg litt og til slutt scoret etter svakt forsvarsspill av oss, der vår høyreside ble liggende helt åpen og markeringen sviktet fullstendig foran mål. Det mest skuffende var likevel hvor lite vi skapte fremover. Det gikk altfor sakte, og det ble mye balltrilling på tvers og bakover. Jeg er tilhenger av den nye stilen, med kortpasningsspill langs bakken, men den må ikke overdrives. I dag var det altfor få helhjertede initiativ fremover, og dermed ble det veldig mye balltrilling på kryss og tvers, uten fremdrift. Det er lite effektivt, ballen må fremover og helst kjapt når motstanderen er i ubalanse. Der har vi fortsatt mye å gå på, og mange spillere virker rett og slett til å være langt unna sin beste form. Noe må vel kanskje tilskrives at sesongen nettopp er startet, og ting må få gå seg litt til. Men Hughes & co har en god del å jobbe med.

I dag var det en mulighet til å vise seg frem for spillerene som ikke har fått så mange sjanser i starten av sesongen, som Crouch, Bardsley, Wollscheid, Wilson, Bojan, Sidwell, Ireland og Joselu. Det var vel ingen av disse, kanskje bortsett fra Ireland, som styrket sine aksjer om å få starte mot WBA på lørdag. Ser at Bojan får litt pes, men jeg mener at vi ennå ikke kan forvente all verden av han etter den langvarige kneskaden. Det han trenger nå er matchtrening, for å komme tilbake til gammelt nivå, og slik sett var dagens kamp nyttig for han, selv om han foreløpig er langt unna det nivået han var på før han ble skadet.

Den største skuffelsen for meg var vel kanskje likevel Joselu. Jeg har hatt forventninger til han, spesielt med tanke på at han kostet nesten 6m pund, noe som indikerer at han var tiltenkt en sentral rolle i vår startellever. Han hadde et bra innhopp mot Tottenham, men i dag var han nesten usynlig, selv om motstanden var svak.

Det positive i dag er at vi går videre på en meget svak dag. Det er da noe å ta med seg, selv om spillet i dag gav større grunn til bekymring enn ro med tanke på de kommende kampene. Men vi startet svakt i fjor også, og spilte oss opp utover i sesongen. Jeg håper - og jeg tror vel også - at vi kommer til å gjøre det samme denne sesongen, og at vi vil heve oss betydelig i tiden som kommer. Jeg ser derfor ingen grunn til å trykke på panikknappen ennå, selv om kampen i dag ble langt mer spennende enn vi satte pris på, og det mot et lag som vi burde ha vært kapable til å rulle over i løpet av 2 x 45 minutter. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 26 Aug 2015, 09:19

Godt det ikke er mine penger som ble brukt på Joselu, men trøsten får være at heller ikke Bojan slo til på direkten da han kom. Ellers er det helt merkelig at dette som langt på vei kunne vært vårt beste lag ikke gruser et bånnlag fra fjerde nivå.
Cup er cup , men det får være måte på!
Viking hentet i sommer en spiller som ble frigitt fra Yeovil, et lag som har falt fritt gjennom divisjonene, noen mener tydeligvis at en som ikke får jobb på nivå fire i England er god nok for vår hjemlige eliteserie.
Da kan man gjøre seg sine tanker, men så kommer slike kamper som i går og jevner ut forskjellene.
Grøss!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Aug 2015, 10:05

gmel skrev:Godt det ikke er mine penger som ble brukt på Joselu, men trøsten får være at heller ikke Bojan slo til på direkten da han kom. Ellers er det helt merkelig at dette som langt på vei kunne vært vårt beste lag ikke gruser et bånnlag fra fjerde nivå.

Ja, og jeg kjøper ikke helt dette med at "dette har vi sett før" osv.
På -60,-70 og til dels -80 tallet var det også nivåforskjeller mellom divisjonene, men på langt nær så store som i dag og som det har utviklet seg til å bli de siste 20-25 årene. Disse gutta på Stoke, som til dels benyttet gårsdagen til å sleivsparke det oppblåste læret, tjener tross alt flere millioner kroner - i måneden! Forestill deg en konsernsjef, en politiker, en embetsmann, lege ( eller kokk for den saks skyld selv om de tjener lite ) som hadde prestert like dårlig i sitt yrke som det disse mangemillionærene presterte mot et Lutonlag hvor noen av spillerne hadde antydning til kulemaga og aldri har spilt på øverste nivå. De hadde selvfølgelig fått massivt med pepper.
Stoke hadde gutter på laget i går breddfull av erfaring på topp nasjonalt og internasjonalt nivå og de burde selvfølgelig ha peisa over vesle Luton hvis motivasjon og innsats hadde vært innafor det man faktisk bør kreve av folk med så uanstendig høy lønn.

Derfor fortjente spillere som f.eks. Bojan, Crouch, Walters og Sidwell pes i går. Argumentet om at disse må få en arena til å spille seg i form er godt og kan kjøpes, men kampen i går var en konkurransekamp og derfor synes jeg Hughes gjorde helt rett i å ta av Bojan. Den eneste feilen han gjorde var at han ikke tok av spanjolen før. Bojan kommer helt sikkert til å bli bedre utover i sesongen, men i gårsdagens kamp leverte han definitivt ikke, og det eneste som skilte han fra en spiller som Sidwell i går var at engelskmannen fikk betydelig mer mishagsytringer mot seg, selv om begge to presterte relativt svakt.

Etter mitt syn.

Fulham i neste blir ingen enkel affære heller, men stiller Stoke skjerpa og med spillere i form, og prioriterer å gjøre det godt i den såkalte "Mikke Mus"-cupen( det kalles den ETTER at man blir slått ut :mrgreen: ) så bør det gå ganske greit å ta seg videre
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 26 Aug 2015, 17:10

Morten T. skrev:
gmel skrev:Godt det ikke er mine penger som ble brukt på Joselu, men trøsten får være at heller ikke Bojan slo til på direkten da han kom. Ellers er det helt merkelig at dette som langt på vei kunne vært vårt beste lag ikke gruser et bånnlag fra fjerde nivå.

På -60,-70 og til dels -80 tallet var det også nivåforskjeller mellom divisjonene, men på langt nær så store som i dag og som det har utviklet seg til å bli de siste 20-25 årene. Disse gutta på Stoke, som til dels benyttet gårsdagen til å sleivsparke det oppblåste læret, tjener tross alt flere millioner kroner - i måneden! Forestill deg en konsernsjef, en politiker, en embetsmann, lege ( eller kokk for den saks skyld selv om de tjener lite ) som hadde prestert like dårlig i sitt yrke som det disse mangemillionærene presterte mot et Lutonlag hvor noen av spillerne hadde antydning til kulemaga og aldri har spilt på øverste nivå. De hadde selvfølgelig fått massivt med pepper.
Stoke hadde gutter på laget i går breddfull av erfaring på topp nasjonalt og internasjonalt nivå og de burde selvfølgelig ha peisa over vesle Luton hvis motivasjon og innsats hadde vært innafor det man faktisk bør kreve av folk med så uanstendig høy lønn.

Derfor fortjente spillere som f.eks. Bojan, Crouch, Walters og Sidwell pes i går. Argumentet om at disse må få en arena til å spille seg i form er godt og kan kjøpes, men kampen i går var en konkurransekamp og derfor synes jeg Hughes gjorde helt rett i å ta av Bojan. Den eneste feilen han gjorde var at han ikke tok av spanjolen før. Bojan kommer helt sikkert til å bli bedre utover i sesongen, men i gårsdagens kamp leverte han definitivt ikke, og det eneste som skilte han fra en spiller som Sidwell i går var at engelskmannen fikk betydelig mer mishagsytringer mot seg, selv om begge to presterte relativt svakt.

Etter mitt syn.

Fulham i neste blir ingen enkel affære heller, men stiller Stoke skjerpa og med spillere i form, og prioriterer å gjøre det godt i den såkalte "Mikke Mus"-cupen( det kalles den ETTER at man blir slått ut :mrgreen: ) så bør det gå ganske greit å ta seg videre

Det er helt greit for meg at du ikke kjøper det Morten, men fakta er at dette har vi sett før, mange ganger og vil antakeligvis se det framover også. I "gamle dager" røyk vi også ut for useede lag (noen som husker Blyth Spartans?), og i nyere tid surrer vi tilsvarende. Vi burde ikke og laget spiller dårlig - uten noen gode unnskyldninger (overbetalte spillere med hobbyen som heldagsjobb med all slags støtteapparat rundt seg etc.). Jeg bortforklarer ikke det. Men, før match er det snakk om hvor enkelt dette er, og det kan virke litt historieløst (dette har vi, i alle fall jeg sett før!). Tabell og ressurser skulle tilsi 0-6 eller noe, men erfaring og fakta tilsier "heldigvis" mer spenning. Jeg skrev noen linjer om det i samme tråd en liten stund før avspark. Uten at det gjør saken bedre for Stoke, er det mange PL og CC lag som sliter / ikke motiverer seg tilstrekkelig i innledende runder. Dårlig signal ovf. supportere som bruker tid og ressurser til å støtte opp i stort og smått.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 26 Aug 2015, 20:13

Morten T. skrev:

Etter mitt syn.

Jeg deler ikke din argumentasjon i forhold til hvordan Hughes brukte Bojan. For det første blir det helt feil å sette han i samme bås som Crouch, Walters og Sidwell. Disse tre har hatt muligheten til å vise seg fram hele forrige sesong, i sommer og treningskamper til å vise at de fortjener en plass i elveren. Vi vet alle at Bojan har vært i en helt annen situasjon. Du gjør også et stort poeng av at det var riktig å bytte han ut. Vel, han ble byttet ut i det 87 min. Og jeg tror nok at Hughes tanker bak det var at han trenger den matchtrening han kan få, men at en må ta noen steg av gangen. Å forvente at han i tillegg skulle spilt ekstraomganger hadde vært rovdrift og helt meningsløst. Jeg er stor Bojan fan og fulgte godt med han i går. Og jeg synes han kom greit fra det til å være første kampen på snart ett år etter en stygg korsbåndskade. I første omgang hadde han få feilpasninger, han fremstod som svært trygg med ballen og løp mye, både bakover, framover og på tvers for å gjøre seg spillbar. Og traff stort sett med alle pasninger. Han hadde mao en veldig fri rolle og var i 1. omgang på ingen måte stasjonær. Vi så kanskje ikke så mange gjennombruddspasninger som vi er vant med å se, men jeg synes faktisk Bojan var en av våre beste spillere i første omgang. 2. omgangen var betydelig dårligere, og det tror jeg vi trygt kan sette på manglende matchtrening og at han begynte å bli sliten. Men for meg, var dette gårsdagens høydepunkt ved siden av at vi slet oss videre til 3. runde. Bojan var tilbake i kampsitusjon og bestod testen, og jeg gleder meg til fortsettelsen. :)

Ellers må jeg si meg enig i at Juselu skuffet voldsomt. Jeg så ham for første gang og hadde mye større forventninger. Det eneste trøsten var at han var bombesikker på straffen :D
torage
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Aug 2015, 20:37

Knut Ole skrev:
Morten T. skrev:

Etter mitt syn.

Det er helt greit for meg at du ikke kjøper det Morten, men fakta er at dette har vi sett før, mange ganger og vil antakeligvis se det framover også. I "gamle dager" røyk vi også ut for useede lag (noen som husker Blyth Spartans?), og i nyere tid surrer vi tilsvarende. Vi burde ikke og laget spiller dårlig - uten noen gode unnskyldninger (overbetalte spillere med hobbyen som heldagsjobb med all slags støtteapparat rundt seg etc.). Jeg bortforklarer ikke det. Men, før match er det snakk om hvor enkelt dette er, og det kan virke litt historieløst (dette har vi, i alle fall jeg sett før!). Tabell og ressurser skulle tilsi 0-6 eller noe, men erfaring og fakta tilsier "heldigvis" mer spenning. Jeg skrev noen linjer om det i samme tråd en liten stund før avspark. Uten at det gjør saken bedre for Stoke, er det mange PL og CC lag som sliter / ikke motiverer seg tilstrekkelig i innledende runder. Dårlig signal ovf. supportere som bruker tid og ressurser til å støtte opp i stort og smått.

Ja, men her mener jeg at det blir et snev av korrelasjon/kausalitet. Altså: Det som har skjedd behøver ikke nødvendigvis å være en faktor når man skal forklare det som skjer i dag.
Ja, det er fakta at vi har "sett dette før", men som jeg forsøkte å poengtere så har fotballen hatt en rivende utvikling fra begynnelsen av 90-tallet( Da bl.a. Premier League og penger i internasjonal fotball virkelig tok av. ). Dette mener jeg har økt forskjellene mellom klubbene. De rike har blitt rikere og har derav større forutsetninger for å gjøre det bra og derav vinne over de mindre bemidlede klubbene( som for eksempel Luton ). Dermed blir, etter mitt syn, ikke det som skjedde for la oss si 30 år siden så interessant i dag fordi forutsetningene og styrkeforholdet mellom de aller beste og de andre er radikalt endret i løpet av disse årene.
Jeg hadde faktisk ikke vært så kritisk hvis vi her hadde snakket om uflaks( 3 skudd i stanga, skolisser som ryker, svaksynt dommer osv. ) i gårsdagens kamp, og at Stoke på alle mulige måter hadde dominert kampen. Det begredelige var jo det at disse lagene var relativt jevne - begge lag holdt lavt tempo og skapte minimalt med sjanser - noe jeg mener burde ha vært unngått med glans.

Jeg også tror nok at slike kamper kan skje igjen, og da kanskje først og fremst hvor faktoren flaks/uflaks er den som vil ha størst betydning for resultatet, men det vi så i går var spillemessig svakt og den innsatsen som ble lagt for dagen fra mange av spillerne bør ikke Hughes tolerere.

Ellers enig med mye av det du skriver her, Knut Ole.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Aug 2015, 21:00

torage skrev:
Morten T. skrev:

Etter mitt syn.

Jeg deler ikke din argumentasjon i forhold til hvordan Hughes brukte Bojan. For det første blir det helt feil å sette han i samme bås som Crouch, Walters og Sidwell. Disse tre har hatt muligheten til å vise seg fram hele forrige sesong, i sommer og treningskamper til å vise at de fortjener en plass i elveren. Vi vet alle at Bojan har vært i en helt annen situasjon. Du gjør også et stort poeng av at det var riktig å bytte han ut. Vel, han ble byttet ut i det 87 min. Og jeg tror nok at Hughes tanker bak det var at han trenger den matchtrening han kan få, men at en må ta noen steg av gangen. Å forvente at han i tillegg skulle spilt ekstraomganger hadde vært rovdrift og helt meningsløst. Jeg er stor Bojan fan og fulgte godt med han i går. Og jeg synes han kom greit fra det til å være første kampen på snart ett år etter en stygg korsbåndskade. I første omgang hadde han få feilpasninger, han fremstod som svært trygg med ballen og løp mye, både bakover, framover og på tvers for å gjøre seg spillbar. Og traff stort sett med alle pasninger. Han hadde mao en veldig fri rolle og var i 1. omgang på ingen måte stasjonær. Vi så kanskje ikke så mange gjennombruddspasninger som vi er vant med å se, men jeg synes faktisk Bojan var en av våre beste spillere i første omgang. 2. omgangen var betydelig dårligere, og det tror jeg vi trygt kan sette på manglende matchtrening og at han begynte å bli sliten. Men for meg, var dette gårsdagens høydepunkt ved siden av at vi slet oss videre til 3. runde. Bojan var tilbake i kampsitusjon og bestod testen, og jeg gleder meg til fortsettelsen. :)

Ellers må jeg si meg enig i at Juselu skuffet voldsomt. Jeg så ham for første gang og hadde mye større forventninger. Det eneste trøsten var at han var bombesikker på straffen :D

Jeg er ikke noen spesiell fan av Krkic, men desto mer av Stoke og i går gjorde Krkic en dårlig prestasjon for klubben( sammen med flere andre spillere ) og dermed fikk han rettmessig kritikk. Jeg er ikke så veldig stor fan av å skjerme noen spillere og managere for kritikk, og gi andre huden full for tilsvarende (mangel på ) handlinger.

Og jeg gjør ikke "noe stort poeng" av at det var riktig å bytte han ut. Jeg bare konstaterer det og tillegger at den eneste feilen Hughes gjorde i så måte var at han ikke byttet han ut før. Krkic ble tydelig sliten i 2. omgang, ja nesten helt anonym til tider, og han serverte mange feilpass. Jeg er heller ikke enig i at han leverte noen imponerende 1. omgang, han hadde en god del feilpass og balltap da også.

Men som jeg forsøkte å skrive tidligere i tråden, men som tydeligvis ikke kom godt nok fram, så har jeg forståelse for at han var "rusten" og sliten, på tross av en motstander som var meget, meget svak. Derfor mener jeg at han i en konkurransekamp som den i går burde ha bli tatt av før. La oss si etter 50-60 mins. Vi hadde for eksempel en relativt matchfit Charlie Adam på benken som kunne ha kommet inn å pustet litt liv i Stoke.

Jeg er også enig i at Joselu var svak, men mange spisser har som regel en periode med tørke før ketsjupeffekten melder seg og målene kommer. Jeg synes jeg ser spor av en bra spiss i Joselu og satser på at det snur for han på et eller annet tidspunkt, selv om Diouf for tiden er et klart førstevalg på topp etter mitt syn.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 28 Aug 2015, 22:13

Ikke overraskende var Mark Hughes fornøyd med Bojan og at han stod kampen ut. Mye tyder på at han iallfall er på benken i morgen, eller ser vi han fra start?
Sakset fra Barcley Premier League:

Stoke City manager Mark Hughes says Bojan is in contention to start against West Bromwich Albion after his midweek League Cup run out.
The Spaniard impressed when he completed 85 minutes at Luton Town on Tuesday, in a tie that was won by the Potters on penalties after it went to extra-time.
That was the forward’s first competitive appearance this term, after his fine form in 2014/15 was halted with a knee injury that cut his season short in January, but Hughes admits that he now faces a selection dilemma.
“It was important for Bojan to come through that game, which he did with flying colours – it was a really big step forward for him,” he told Stoke City Player on Friday morning.
“We know we are going to have to be careful with him, but that said, he is certainly in my thinking for the game on Saturday, as are a number of the other guys.
“I have a lot of options because the squad is relatively healthy at the moment which I am really pleased about.”
Xherdan Shaqiri is expected to make his home debut after impressing last weekend against Norwich City with a 97% pass completion rate and an assist for Mame Biram Diouf's goal in the 1-1 draw.
torage
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 28 Aug 2015, 23:42

torage skrev:Ikke overraskende var Mark Hughes fornøyd med Bojan og at han stod kampen ut.

Enig.
Det ville vært mer overraskende hvis Hughes hadde kritisert eller slaktet innsatsen til enkeltspillere i media. Det er svært få managere som har en slik policy og heldigvis for det.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest