To sterke 11'ere - og noen får ikke plass

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

To sterke 11'ere - og noen får ikke plass

Innlegg radiola » 28 Jul 2015, 13:05

Jeg registrerer at vi har fått en så bred stall at vi kan stille med to sterke 11'ere, og likevel( får jeg ikke plass til alle.
Forslag til første-11'er i et tilnærmet 4-5-1 med to kanter og en hengende spiss:
Butland. Johnson-Muniesa-Shawcross-Pieters. Arnautovic-Whelan-Van Ginkel-Bojan-Afellay. Diouf.
Andre-11'er blir omtrent like sterk:
Given. Bardsley-Cameron-Wollscheid-Wilson. Odemwingie-Sidwell-Adam-Joselu-Walters. Crouch.
Og dermed får jeg altså ikke plass til verken Ireland, Shenton, Moha eller Teixeira - eller Haugaard.
Kan til og med hende jeg har glemt noen, men jeg tror noen vil bli solgt i nær framtid.
Tipper i så fall Ireland og Walters ligger tynt an. Hva tror dere andre?
Eneste sted jeg ser vi kan være sårbare er på venstreback, hvor vi trenger et mer rendyrka alternativ til Pieters. Både Wilson og Muniesa kan spille der, men de er ikke primært venstrebacker.
radiola
Ivrig Stokie

Re: To sterke 11'ere - og noen får ikke plass

Innlegg vegar56 » 28 Jul 2015, 15:12

Hadde det ikke vært for at NZonsi og Begovic er borte, hadde Stoke vært en vinner i transfer-vinduet.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 28 Jul 2015, 18:26

Ja, og det virker som om flere også får opp øynene på hva som skjer i Stoke...

http://soccersouls.com/2015/07/28/are-n ... is-season/?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 28 Jul 2015, 20:17

Men jeg blir litt bekymret når vi handler for mange spiller. Det var vel dette som skjedde da Sparky var i QPR. 4-5 spiller burde være nok for å heve laget. Nå kan vi oppleve flere nye enn etablerte spillere i garderoben.
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Aug 2015, 00:36

Bjarne skrev:Men jeg blir litt bekymret når vi handler for mange spiller. Det var vel dette som skjedde da Sparky var i QPR. 4-5 spiller burde være nok for å heve laget. Nå kan vi oppleve flere nye enn etablerte spillere i garderoben.

Interessant vinkling og, med fare for å virke for negativ til det såkalte "nye" Stoke, ja det kan være en fare for at en god del spillere går sure og at moralen svekkes. Jeg velger dog å tro at Hughes vil selge og låne ut en pen bukett med spillere før overgangsvinduet stenger. Vi får sjå...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 04 Aug 2015, 23:33

Nå har det blitt handlet inn mer eller mindre et helt nytt lag ;) Det kan jo være fantastisk, men er også en smule skeptisk til hvordan
MH skal klare å sortere så mange nye spillere til å fungere best mulig sammen. En stor utfordring, og regner med at det vil tid før potensialet
i en så stor og sterk tropp vil komme frem. Gamle helter vil miste spilletid, og jeg syntes det er litt merkelig at det foreløpig ikke har blitt solgt
flere spillere. Regner med at Wilco vil slite med å få plass neste sesong ;-)
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 05 Aug 2015, 17:32

Jeg er også enig .
Så mange nye spillere bruker tid på å bli samspilte. Fotball er et lag spill og gode enkeltindivider skaper ikke et godt lag.

Men, jeg håper MH lærte av feilene han gjorde i QPR, hvor han shoppet mye bra, men skapte lite.

Jeg satser og håper på at vi likevel forsterkes med innkjøpene og at mange vil blomstre. Selv er jeg mest spent på forrige års signering, og om han komer tilbake i samme form han var i før skaden mot Rochdale... Bojan vil herje i år !
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest