Stoke-Everton

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke-Everton

Innlegg Lilledino » 04 Mar 2015, 23:57

centauri skrev:Hadde vi enda hatt en så bra dommer hver gang - veldig bra :D
---
Bra innsats idag, men litt vel spennende før 2-0 målet. :D :D
---
Imponerende at vi har klart oss bra de siste kampene.
Var redd lufta skulle gå ut av ballongen etter vi mista Bojan, etterfulgt av alle skadene... :D :D :D

Helt enig, jeg ble skikkelig deppa etter at Bojan røyk ut....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 05 Mar 2015, 00:15

W
W
W
WIN, WIN, WIN
WHELAN
WALTERS
WILSON

Dette var en bånn solid lagseier! Mange mange fortjener poeng på børsen i dag. Hyggelig, veldig hyggelig at Pulis-gutta på dobbelt-W fortsatt er så delaktige. Jobber som bare f... og er solid viktige defensivt. Hel ved!

Nå er vi på 42 poeng med 10 matcher igjen. Før i tida var dette en magisk poengsum. I år runder vi 50 og vel så det :-)
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 05 Mar 2015, 00:23

Helt eventyrlig! Tre seire på rad og ni poeng, og vi er blant de tre beste klubbene etter jul hva angår poeng :mrgreen: Det krones med en åttende plass og det må vi huske er kjempeimponerende om vi greier å holde helt inn med tanke på kanonene og gigaklubbene som ligger foran Stoke på tabellen i skrivende stund! En kjempeseier hvor Stoke-mannskapet jobba og sleit og kjempa for hverandre og det ble krona med tre poeng. Vil gi Steven N'Zonzi massiv skryt i dag. Ikke en eneste feilpasning, rolig med ballen og hadde tidvis imponerende kontroll på Evertons meget kompetente midtbane. Glenn Whelan jobba også bra i dag og Geoff Cameron viste at han kan! Hele laget skal få plusspoeng for innsatsen og nå er det bare å nyte tabellplasseringa folkens og se fremover mot neste kamp om en og en halv uke. Da venter Tony Pulis og West Brom. borte til lokaloppgjør og knokkelkamp! Dette er moro :D
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 05 Mar 2015, 01:24

En veldig bra gjennomført kamp av Stoke, og vi vinner fortjent. Kun Liverpool og Arsenal har tatt flere poeng enn oss etter jul, og det i en tid da vi nærmest har vært hjemsøkt av skader med våre beste spillere som Bojan og Shawcross ute + mange andre. Det er utrolig sterkt og viser at vi har en bred og god stall, og at de som vanligvis starter på benken kan komme inn å gjøre en jobb uten at laget svekkes vesentlig. Det er viktig i en lang sesong !

Forsvaret var "outstanding" i dag, og spesielt Bardsley og Wilson var veldig gode. Jeg er heller ikke helt enig med dere som mener at Cameron var litt "shaky". Joda, han hadde vel et par sleiver, men generelt synes jeg Cameron spilte en meget solid kamp i midtforsvaret sammen med Wilson, etter å ha vært svak i de foregående kampene. ;)

Jeg synest Hughes har gjort en formidabel jobb så langt. Vi er igjen i ferd med å sette ny poengrekord, og har gode muligheter til å forbedre 9. plassen fra forrige sesong. Og da skal vi huske på alle skadene vi har hatt på helt sentrale spillere som nevnte Shawcross og Bojan, i tillegg til andre sentrale spillere som Odemwingie, Moses, Pieters, Muniesa, Walters og Ireland for å nevne noen. Og vi skal huske på at Hughes ikke har brukt "mer" enn 7-8m pund i spillerkjøp brutto etter at han overtok for halvannet år siden. Tar vi med salgene av Shotton, Kightly og Jerome kan vi nok halvere tallet når vi snakker om netto brukt, og det må vel være noe av det minste i PL i løpet av det siste halvannet året, om ikke det aller minste.

Kudos til Hughes og hans stab for jobben han har gjort og gjør ! :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Mar 2015, 09:11

Torstein Norevik skrev:Kudos til Hughes og hans stab for jobben han har gjort og gjør ! :)

Greit nok, men han kom IKKE til en klubb i fullt kaos eller elendighet. Han kom ei heller til en klubb som lå å vaka ørkesløst midt på Championshiptabellen og til hverdags møtte glamorøse klubber som Swindon, Barnsley og Huddersfield.

Hughes kom inn på en bunnsolid bygget plattform med et knallsterkt fundament. Det er andre enn Hughes som har brukt år på å reise byggverket, men Hughes har pusset opp, vedlikeholdt og vært interiørdesigner, og der har han vært flink så langt. Det skal han ha.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Mar 2015, 09:15

centauri skrev:Var redd lufta skulle gå ut av ballongen etter vi mista Bojan, etterfulgt av alle skadene... :D :D :D

Det var jeg faktisk ikke redd for. Stoke har en solid stall og vi har folk som kan gå inn å gjøre en meget god jobb stort sett over hele banen.
Noen ganger kan en enkeltspillers fravær faktisk skape en ny og annerledes dynamikk i en spillergruppe. Og som vi har sett i Stoke sitt tilfelle så trenger den ikke nødvendigvis å være ubetinget negativ.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 05 Mar 2015, 10:57

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Kudos til Hughes og hans stab for jobben han har gjort og gjør ! :)

Greit nok, men han kom IKKE til en klubb i fullt kaos eller elendighet. Han kom ei heller til en klubb som lå å vaka ørkesløst midt på Championshiptabellen og til hverdags møtte glamorøse klubber som Swindon, Barnsley og Huddersfield.

Hughes kom inn på en bunnsolid bygget plattform med et knallsterkt fundament. Det er andre enn Hughes som har brukt år på å reise byggverket, men Hughes har pusset opp, vedlikeholdt og vært interiørdesigner, og der har han vært flink så langt. Det skal han ha.

Det er jo riktig det, Morten, at Hughes kom til en veldreven klubb med et solid fundament, og det skal Pulis (og Coates) ha det aller meste av æren for. Men jeg synes nok du er litt beskjeden når du omtaler det som at Hughes bare har pusset litt på dette i etterkant. Jeg mener at han har styrket fundamentet ytterligere ved å hente inn en rekke solide spillere som gjør at vi nå har en langt bredere og sterkere stall enn før, og derfor også tåler skader og suspensjoner langt bedre enn før. Sagt på en annen måte; kvalitetsforskjellen mellom de som er på banen og de som er på benken er etter min mening langt mindre nå enn den var for få sesonger siden, og derfor kan vi gjøre betydelige endringer i førsteelleveren, som følge av skader, uten at denne svekkes i vesentlig grad.

Hughes har hentet inn spillere som Bardsley, Diouf, Sidwell, Bojan, Moses, Wollscheid, Pieters, Muniesa, Arnautovic, Ireland og Odemwingie, og det nesten uten å betale noe som helst for de. Det er et helt fotballag, og samtlige av disse er enten faste i førsteelleveren eller blir regelmessig benyttet som innbytttere. Så har han "kvittet seg med" spillere som Jerome, Shea, Shotton, Edu, Kightly og Jones, noen av disse er spillere som knapt nok har spilt for førstelaget mens de andre kun spilte sporadisk. Jeg mener at dette er å styrke fundamentet, ved at Hughes har gjort en rekke utskiftninger etter at han overtok, som gjør at vi totalt sett har styrket både førsteelleveren og benken vesentlig i forhold til hvordan det var da han kom til klubben. Derfor står vi også langt bedre rustet til å møte en slik skadebølge som vi nå har hatt enn tilfellet ville ha vært med den stallen Hughes overtok.

Jeg tror derfor heller ikke det er tilfeldig at Hughes satte ny poeng- og plasseringsrekord for klubben i PL i sin første sesong som Stoke-manager og nå "har los på" å kunne forbedre disse ytterligere, og det som sagt nesten uten å bruke penger.

Det betyr ikke at jeg underkjenner det arbeidet Pulis gjorde, som var formidabelt, men jeg mener at også Hughes har gjort en glimrende jobb med å "forsterke byggverket", snarere enn bare å bidra med "kniplinger og gardiner".... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Mar 2015, 12:03

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:

Det er jo riktig det, Morten, at Hughes kom til en veldreven klubb med et solid fundament, og det skal Pulis (og Coates) ha det aller meste av æren for. Men jeg synes nok du er litt beskjeden når du omtaler det som at Hughes bare har pusset litt på dette i etterkant. Jeg mener at han har styrket fundamentet ytterligere ved å hente inn en rekke solide spillere som gjør at vi nå har en langt bredere og sterkere stall enn før, og derfor også tåler skader og suspensjoner langt bedre enn før. Sagt på en annen måte; kvalitetsforskjellen mellom de som er på banen og de som er på benken er etter min mening langt mindre nå enn den var for få sesonger siden, og derfor kan vi gjøre betydelige endringer i førsteelleveren, som følge av skader, uten at denne svekkes i vesentlig grad.

Hughes har hentet inn spillere som Bardsley, Diouf, Sidwell, Bojan, Moses, Wollscheid, Pieters, Muniesa, Arnautovic, Ireland og Odemwingie, og det nesten uten å betale noe som helst for de. Det er et helt fotballag, og samtlige av disse er enten faste i førsteelleveren eller blir regelmessig benyttet som innbytttere. Så har han "kvittet seg med" spillere som Jerome, Shea, Shotton, Edu, Kightly og Jones, noen av disse er spillere som knapt nok har spilt for førstelaget mens de andre kun spilte sporadisk. Jeg mener at dette er å styrke fundamentet, ved at Hughes har gjort en rekke utskiftninger etter at han overtok, som gjør at vi totalt sett har styrket både førsteelleveren og benken vesentlig i forhold til hvordan det var da han kom til klubben. Derfor står vi også langt bedre rustet til å møte en slik skadebølge som vi nå har hatt enn tilfellet ville ha vært med den stallen Hughes overtok.

Jeg tror derfor heller ikke det er tilfeldig at Hughes satte ny poeng- og plasseringsrekord for klubben i PL i sin første sesong som Stoke-manager og nå "har los på" å kunne forbedre disse ytterligere, og det som sagt nesten uten å bruke penger.

Det betyr ikke at jeg underkjenner det arbeidet Pulis gjorde, som var formidabelt, men jeg mener at også Hughes har gjort en glimrende jobb med å "forsterke byggverket", snarere enn bare å bidra med "kniplinger og gardiner".... ;)

Skjønner Torstein.
Mitt poeng var vel egentlig at det å bygge noe fra i praksis schratch fram til ett veldrevent og bånnsolid fundament er en annen type jobb enn å komme inn å overta noe som allerede er utrolig sterkt.
Hadde f.eks. Hughes klart å forvandle en nitrist og grå Championship-klubb om til en solid PL-klubb og hadde han klart å redde en fullstendig skakkjørt og akterutseilt PL-klubb havveis inn i sesongen og føre de opp til midt på tabellen?
Dette er spørsmål vi aldri vil få svar på, men jeg stiller meg tvilende. Jeg gjør jo det.... ;) :P
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Mar 2015, 12:43

Torstein Norevik skrev:Hughes har hentet inn spillere som Bardsley, Diouf, Sidwell, Bojan, Moses, Wollscheid, Pieters, Muniesa, Arnautovic, Ireland og Odemwingie, og det nesten uten å betale noe som helst for de. Det er et helt fotballag, og samtlige av disse er enten faste i førsteelleveren eller blir regelmessig benyttet som innbytttere.

Ja, det har han gjort.
Hva kommer til Pieters så er jeg litt uenig. Forhandlingene og interessen rundt han begynte før Hughes kom til klubben.
Men la oss se på de andre...
Bardsley: Den snart 30 år gamle skotten har vært ujevn og er litt enkel, men har spilt seg opp i det siste. Bra.
Diouf: Har vært veldig variabel. OK.
Sidwell. Spiller nesten aldri og de gangene 32-åringen har gjort det så har har det ikke gått så bra. Svak
Bojan. Startet svakt, men spilte seg opp. Meget bra.
Moses. Har vært god hele veien og kanskje den beste nyervervelsen til Hughes alt i alt. Meget bra.
Wollscheid. Noen skjønnhetsfeil, men ellers solid. Meget bra.
Muniesa. Variabel, men har blitt bedre denne sesongen. OK/Bra.
Arnautovic. Veldig variabel og litt svakere totalt denne sesongen enn slutten av forrige. OK/Bra.
Ireland. Variabel han også, men har spilt seg opp. OK/Bra.
Odemwingie. 33-åringen ble byttet mot håpløse Jones og det bare måtte bli en forbedring. Bra/Meget bra.

Og så skal vi heller ikke underslå at også Hughes velger å bruke noen gamle "travere" svært ofte, en del av dem ble til og med tidvis utskjelt for noen år siden( og av og til i dag også ). Spillere som Begovic, Whelan, Crouch, Walters, Wilson, Shawcross, Adam og Cameron. Noen av disse kan til og med karakteriseres som "bærebjelker" i det huset som har stått der fjellstøtt i 7-8 år. ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest