Aston Villa vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Aston Villa vs Stoke City

Innlegg vegar56 » 21 Feb 2015, 19:18

Sene scoringer i begge omganger, moral !
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 21 Feb 2015, 20:28

Strålende fornøyd idag. Kan heller ikke beskylde Stoke for å stjele 3 poeng i Sherwoodskogen....
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Feb 2015, 20:41

En veldig god kamp og det var tydelig at gutta har tatt en alvorsprat seg i mellom i løpet av uka. De løfta i flokk og alle bidro. Forsvarsmessig var det briljant og både Bardsley og Pieters imponerte. Whelan var stor på midten og balanserte laget og Walters jobba nok en gang sokkene av seg. Bakerst sto Begovic meget godt. Jeg bøyer meg i hatten, som en eller annen skiløper sa det en gang. :mrgreen:
Stoke sine tre beste:
Walters
Whelan
Bardsley
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 21 Feb 2015, 21:15

Ikke ofte Norske aviser skryter av Stoke, som regel vinner Stoke fordi de andre spiller ræva.
Dette er sakset fra Dagbladet, som gir oss kred:

Stoke tok fullt fortjent med seg alle tre poenge hjem, Villa er nærmere bunnen og krisen er stor for klubben fra Englands nest største by.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 21 Feb 2015, 21:41

Hmmm

Har sett kjapt på de resterende kampene, og slik jeg ser det, vil vi havne på minst 54 poeng.
Hvor høyt kolder det...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Feb 2015, 21:48

Lilledino skrev:Ikke ofte Norske aviser skryter av Stoke, som regel vinner Stoke fordi de andre spiller ræva.

Stoke tok fullt fortjent med seg alle tre poenge hjem, Villa er nærmere bunnen og krisen er stor for klubben fra Englands nest største by.

Og nettopp derfor er det ingen grunn til å vektlegge hva norske aviser skriver. De er først og fremst interessert i flest mulige klikk som gjør at de kan lokke til seg annonsører og dermed drodler de mest om de mest populære og hippe klubbene. Slike som ManU, Liverpool osv.
Engelske aviser er bedre hvis man vil ha et bra referat som er nogenlunde nøytralt fremstilt.
Noen få norske aviser er fortsatt gode, men disse styrer jo langt unna fotball og sport. De som fortsatt har sport i avisen er i det store og det hele slakke og det å bli sports"journalist" virker ikke akkurat å dra til seg folk som vil prøve å vinne Pulitzerprisen...

Like greit å styre unna og gjøre seg opp sin egen mening.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 21 Feb 2015, 22:02

Morten T. skrev:
Lilledino skrev:Ikke ofte Norske aviser skryter av Stoke, som regel vinner Stoke fordi de andre spiller ræva.

Og nettopp derfor er det ingen grunn til å vektlegge hva norske aviser skriver. De er først og fremst interessert i flest mulige klikk som gjør at de kan lokke til seg annonsører og dermed drodler de mest om de mest populære og hippe klubbene. Slike som ManU, Liverpool osv.
Engelske aviser er bedre hvis man vil ha et bra referat som er nogenlunde nøytralt fremstilt.
Noen få norske aviser er fortsatt gode, men disse styrer jo langt unna fotball og sport. De som fortsatt har sport i avisen er i det store og det hele slakke og det å bli sports"journalist" virker ikke akkurat å dra til seg folk som vil prøve å vinne Pulitzerprisen...

Klart, men det er uansett hyggelig lesning at store norske aviser skriver positivt om Stoke. Da begynner de å se mer enn utenfor sin kube...

Men, hadde vært morsomt å lese referatet om Carew fortsatt hadde spilt i Villa...
Eller hva TV2 sier...

Uansett, jeg suger på en karamell i dag, som jeg definitivt ikke hadde forventet, med så mange skadede nøkkelspillere, og så får vi 3 poeng....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Feb 2015, 22:14

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:

Klart, men det er uansett hyggelig lesning at store norske aviser skriver positivt om Stoke. Da begynner de å se mer enn utenfor sin kube...

Men, hadde vært morsomt å lese referatet om Carew fortsatt hadde spilt i Villa...
Eller hva TV2 sier...

Uansett, jeg suger på en karamell i dag, som jeg definitivt ikke hadde forventet, med så mange skadede nøkkelspillere, og så får vi 3 poeng....

Da er vi nok veldig forskjellig der. De skriver uansett mest om andre klubber som er poppis blant folk i Norge og det bakteppet bør tas med i vurderinga når man gjør seg opp en mening om kvaliteten på det som skrives.
Okei, det er sikkert moro med stor skrift og litt billig reklame i en eller annen tabloidblekke( som uansett er glemt dagen etter fordi det drukner i annet vissvass om utallige livsstilsykdommer og lignende søl som tabloidblekka drodler om ), men hvis jeg hadde søkt etter innhold med både betydning og kvalitet, så hadde jeg hoppa over de kanalene der. Men for all del...It`s a free country.

Jeg synes kampen i dag var bra og har sagt det hele veien at Stoke har en bra nok stall til å havne mellom 8. og 15. plass. Et par skader forandrer ikke på det og det viste kampen i dag. Uten skadene hadde sannsynligvis klubben gjort det LITT bedre sportslig, men det fundamentet som er bygget møysommelig opp fra helt tilbake til 2006 er i dag så knallsterkt at det tåler en trøkk eller to uten at det går åt skogen av den grunn.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 21 Feb 2015, 22:21

Ja, vi er nok ganske forskjellige der Morten.

Jeg liker at presse skriver positivt om Stoke uansett hvilket grunnlag de har. Kall meg enkel der...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Feb 2015, 22:30

Lilledino skrev:Ja, vi er nok ganske forskjellige der Morten.

Jeg liker at presse skriver positivt om Stoke uansett hvilket grunnlag de har. Kall meg enkel der...

Nja, jeg liker vel at pressen skriver det som er sant, eller så nær sannheten det går an å komme,, være seg om det er om Stoke eller andre temaer.
Men slik fungerer jo ikke de hyperkommersielle avisene i dag i og med at de er mest interessert i å oppnå klikk og høye lesertall for å lokke til seg annonsører. Dermed blir også verdien av det de skriver mindre verdifull og også i veldig mange tilfeller uinteressant. Noen aviser holder som nevnt høy kvalitet i Norge, men disse skriver sjelden eller aldri om sport. Det er synd, fordi jeg vet at det er flere enn meg der ute som ønsker å lese om noe annet enn mora til Johaug, Manchester United, barnefødsler til håndballspillere og halvgode spillere fra Liverpool. Det hadde vært ønskelig med en seriøs sportsavis i Norge, men sannsynligvis ville problemet ha vært, så paradoksalt det enn kan høres ut, at den ikke hadde oppnådd nok "klikk" for å overleve på sikt...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest