TrondG » 07 Feb 2015, 11:30
Alltid kjedelig når kapteinen er ute, men vi har heldigvis back-up. Regner med Wilson og Wollsheid starter i midtforsvaret i morgen, med Muniesa på venstreback. Da er det i midlertid viktig å merke seg at vi kun vil ha en forsvarsspiller på benken (Cameron eller Bardsley), så vi får håpe ingen andre får seg en smell i Geordie-land.
Til BBC-saken fra 2010: Shawcross er jo en spiller som dessverre har fått et grisestempel på seg etter en del stygge situasjoner opp igjennom årene. I første rekke kommer åpenbart uhellet med Ramsey, men det har også vært flere situasjoner der han har vært på kanten med tanke på sene taklinger. I tillegg er han på cornere relativt klåfingret, og ble senest straffet for dette mot Swansea i årets sesong. MEN, han er likevel etter mitt skjønn en av England og Premier Leagues beste midtstoppere, og hadde helt åpenbart fortjent en plass på landslaget for lenge siden. Grisestempelet er ganske ufortjent, da han de siste årene ikke har vært innblandet i skikkelig stygge hendelser, såvidt jeg kan huske. Holding i feltet er vel kanskje det som gjør han berretiget for kritikk. Det fikk han jo svi for, som eneste PL-spiller hittil i denne sesongen, noe jeg syntes er særdeles urettferdig. Skal man slå ned på holding må det skje konsekvent over hele linjen, og ikke et resultat av at dommeren tilfeldigvis har fulgt ekstra med på en spiller i tidligere kamper og videre velger en tilfeldig situasjon for å gi han straff.
Kapteinen vår leverer bunnsolide kamper gang etter gang, og han er en utmerket ambassadør for klubben vår. Jeg digger den stoppertypen Shawcross representerer, og jeg håper i første omgang at han er tilbake snarest mulig, og at han så får seg en velfortjent plass blant Woy Hodgsons menn på landslaget.
UTMP