Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg Lilledino » 22 Mai 2013, 14:02

Morten T. skrev:Da er det offisielt og Etherington var jo inne på det i et intervju før i dag også: Fansen har fått viljen sin.

Så får vi se om fansen var de riktige "rådgiverne" i denne saken...

Fansen er en del av laget.. Som mange har sagt før..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Mai 2013, 14:05

Torstein Norevik skrev:Det synest også ha vært misnøye med den spillestilen som Pulis har sverget til. Dette skal ikke undervurderes. Selv om mange har sverget til slagordet "We are Stoke and we play how we want", så er det ikke til å komme utenom at Stoke i mange kretser har blitt direkte uglesett pga spillestilen. Dette kan man la prelle av, men tenker man i et merkevareperspektiv - merkevaren Stoke City - skal ikke dette undervurderes. Vil det være attraktivt for potensielle sponsorer å sprøyte inn millioner av pund i en merkevare - Stoke City - som av mange assosieres med noe negativt ? "Ugly football" og kåret til "PL's dirtiest team". Dette kan vi som supportere som elsker klubben føyse av, men kan et ansvarlig styre sitte og se på at produktet - klubben - i stadig økende grad opparbeider seg et dårlig omdømme pga en spillestil som dømmes nord og ned fra alle hold som steinalderfotball ?

I en såkalt "moderne verden" så har jo merkevare fått stor betydning og Stoke er intet unntak. Men de kunne også ha valgt å gå en annen vei. I byen jeg bor( Oslo ) er det jo en klubb som har greid å klistre på seg diverse merkelapper( "arbeiderklasse", "Bohemer" osv. ) selv om sannheten er at de drives som et virket som helst hyperkommersielt og sjelløst firma. Poenget er at merkevareoppbygging ikke nødvendigvis må ha noe med realitetene å gjøre, men man kan bygge opp en mekevare som ved første øyekast kanskje virker negativ, men som etterhvert kan fremstå som noe særegent, kult og eksklusivt. Wimbledon kan være en paralelell. De ble jo kalt "Th Crazy Gang"( og fikk mye blest rundt dette ) PÅ TROSS av at de hadde folk som trainspotter Øyvind Leonhardsen i troppen... ;) .

På den annen side, det var andre tider den gang og det er nok ikke alle som lar seg fascinere like mye av slike ting lenger. Markedet er jo selvfølgelig i konstant bevegelse og mitt glassklare inntrykk er at færre og færre ser verdien av det som bygges over tid( gjelder flere ting enn fotball ). Og dermed må jo markedsførerne også forandre seg for til enhver tid å "please" sine kunder. Jeg trodde lenge at fotballen hadde litt andre mekanismer i seg( mer edle ) enn det som kan beskrives som en generell markedstenkning, men har for en god stund siden forstått at det har den dessverre ikke. Og den tenkningen har i større og større grad gjennomsyret holdningen til både klubber og supportere også.

Snakket med en fyr på flyet hjem fra England sist jeg var over som hadde vært å sett Wallsall, Crewe og andre klubber i lavere divisjoner på en rundreise. Han kunne berette at det i England virkelig har vokst seg et ganske stort mishag mot Premier League og alt det står for, så alternativene, og en god del folk som tenker annerledes, er der i høyeste grad.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Mai 2013, 14:11

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:Da er det offisielt og Etherington var jo inne på det i et intervju før i dag også: Fansen har fått viljen sin.

Så får vi se om fansen var de riktige "rådgiverne" i denne saken...

Fansen er en del av laget.. Som mange har sagt før..

Men da må jo det resonnementet bety at fansen i høyeste grad er medansvarlig hvis laget gjør det dårlig?
Mulig jeg sliter med hukommelsen, men jeg kan ikke huske at fansen har fått mye kritkk når laget har prestert svakt og tapt. Kan du huske at supporterne( som en del av laget ) har fått, eller tatt på seg, kritikk etter en periode med dårlige resultater?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Mai 2013, 14:44

Jaggu nådde vi ikke 50 sider i denne tråden!
Pulis skal i hvertfall ha for at han var et yndet diskusjonstema. :mrgreen:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 01 Jan 2015, 12:36

Pulis har nå gått videre i karrieren etter at Palace og ham valgte å skille lag like før sesongstarten. Nå har Pulis tatt over Stokes rivalklubb denne sesongen, West Bromwich Albion, og da spørs om det om WBA blir laget Stoke "alltid" slår og vi kan mest sannsynlig fortelle at The Baggies overlever allikevel denne sesongen.

http://www1.skysports.com/football/news ... head-coach
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 01 Jan 2015, 13:20

Kan ikke si annet en at jeg er blitt en stor fan av Pulis, blir spennendeå se hva han får til i Birmingham.
Nå har han i alle fall kontraktfestet at han skal ha kontroll over overgangene også, da blir det nok ikke en så kort affære som i Crystal Palace :!:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Jan 2015, 17:58

Forutstningene er bedre i WBA enn de var i Crystal Palace.
WBA har et okei lag, som i kvalitet ligger i beitet rett bak Stoke og burde ha prestert bedre hittils i sesongen.
Selvfølgelig er det smart av WBA å ansette en såpass flink manager som Pulis( den aller beste i PL forrige sesong i flg. de andre managerne ), men jeg tror han må få ut noen av spillerne der som begynner å bli rustne.

Og alle de som påsto når mannen ble sparket at han aldri ville få en PL-jobb igjen etter å ha løftet Stoke fra en middelmådig Championship-klubb til en etablert PL-klubb kan nå gå å ta seg en bolle....eller to... :mrgreen: ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 01 Jan 2015, 22:15

Ære være Pulis. WBA har sannsynligvis gjort et scoop. Lykke til TP!
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg bejori » 20 Jan 2015, 19:50

Jeg har alltid beundret Pulis for den jobben han gjorde i Stoke, men når jeg satt og så på Everton-West Bromwich i går er jeg oppriktig glad vi har fått byttet han ut med Hughes. WBA var som å se Stoke på bortebane under Pulis, lå lavt, meget godt organisert, og måkte ballen oppover til en spiss som var helt alene. De klarte å få ett poeng, men det var dritkjedelig å se på. Nei da vil jeg heller ha den fotballen som Hughes har innført, selv om det heller ikke alltid funker hele tiden. I det minste skaper vi noe hele tiden, og ære være støttepasninger framfor å ha hele laget liggende rundt 16-meteren for å redde et poeng, nei da vil jeg heller tape 3-0 i en kamp med hughes spillestil. Dessverre Pulis, den fotballen du presterte med WBA i går var rett ut begredelig, og når ikke Everton fikk hull på byllen heller ble det en grusom kmap, vel noe av det dårligste jeg har sett i år. :cry:
bejori
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Jan 2015, 20:58

Gitt den situasjonen WBA er i så synes jeg de gjorde en god kamp og var smarte taktisk, men Everton bør være misfornøyd som aldri klarte å knekke koden. Den koden besto i all hovedsak å dytte fram flere folk, noe de aldri turte i stor nok grad og dermed ble det som det ble. Det svakeste i den kampen var for øvrig ikke taktikken, men treffprosenten på pasningene til begge lag var meget svak. Spillere som for eksempel Gareth Barry, Mirallas, Chris Brunt og Berinho traff knapt med en avlevering.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest