Vinduet...

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Vinduet...

Innlegg Morten T. » 31 Aug 2014, 16:51

...stenger i morgen, mandag.
Jeg tror ikke det kommer til å skje så mye for Stoke sitt vedkommende. Max ett kjøp eller et sesonglangt lån.
Spillere på vei ut er jeg litt mer usikker på, men tror ikke det kommer til å skje all verden der heller.
Her er de jeg tror KAN være aktuelle får salg/utlån( i uprioritert rekkefølge ), men som nevnt( før noen sabler meg ned ): jeg tror ikke sjansen nødvendigvis er stor for at noen av disse forlater klubben heller:

Brek Shea - han tror jeg ganske sikkert blir solgt eller lånt ut. Mest sannsynlig solgt.
Jack Butland - Han blir nok lånt ut. Nå eller senere.
Andy Wilkinson - bør lånes ut eller selges
Peter Crouch - en bitteliten mulighet for at han forsvinner i dette vinduet.
Geoff Cameron - har blitt linket mot flere klubber og absolutt ikke umulig at han er på vei ut.
Jonathan Walters - Har vel blitt linket opp mot et salg lenge. Kanskje først og fremst fordi noen supportere helst ser at han forsvinner. Ingen umulighet at han finner seg ny arbeidsgiver i morgen.
Robert Huth - har sett noen tynne rykter de siste ukene på at han kan forsvinne, men tror det ikke før jeg får se det.
Wilson Palacios - hvis han ikke selges eller lånes ut nå vil det være en stor overraskelse.
Steven N`Zonzi - har ønsket seg vekk, men jeg tror og håper han blir værende.
Dionatan Teixeira - får neppe spille mye framover. Lånes ut?
Ryan Shotton - selges permanent til Derby?
Jamie Ness - er allerede på lån. Selges permanent?
Maurice Edu - blir vel værende på lån i hjemlandet USA eller selges?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Vinduet...

Innlegg TrondG » 01 Sep 2014, 00:19

Bra oppsummert, Morten.

Jeg betviler sterkt at det vil komme noen flere spillere inn i løpet av vinduet, men vi skal aldri si aldri. Når det kommer til spillere ut, ønsker jeg meg spesielt at disse forlater klubben både for sin egen del, og for å få slanket kontoen for lønnskostnader:

Butland: Det er enormt viktig at denne mannen får spilt regelmessig, og det kommer ikke til å skje i Stoke denne sesongen - med mindre det kommer et sjokkbud for bautaen Begovic rett før vinduet stenger. Jeg mener vi kan bruke Sørensen i cupkampene i år, og dermed bør det unge keepertalentet Butland lånes ut til en dugelig Championship-klubb for å få spilletid.

Palacios: Mannen har ikke nivået inne, og vi behøver strengt tatt ikke Palacios' defensive krefter i laget slik situasjonen er nå. Get rid.

Wilkinson: Det er ikke krise om gode gamle Wilko blir i klubben, og han signerte nylig en ett-års-kontrakt som tilsier at sannsynligheten er stor for nettop det. Er likevel ikke god nok, og vil bare bli brukt ved skader og i cup-kamper. Selv om han bør rødt og hvitt, så ønsker jeg for hans egen del at han finner seg en Championship-klubb der han kan få ut det siste av han har igjen av karrieren sin.

Brek Shea: Da lysluggen signerte i januarvinduet 2013 var jeg kjempespent og optimistisk på Breks vegne. Jeg trodde (på det tidspunkt) at han ville tilføre noen sårt tiltrengte offensive kvaliteter til troppen, og jeg så for meg at vi hadde gjort et potensielt røverkjøp. Jo lenger tiden går, jo mer skjønner man likevel at han ikke vil få ut sitt potensiale i Stoke. Har han PL-nivået inne i det hele tatt? Det virker jo som at han legger vel så mye tid inn i å male kunst som han gjør i å spille fotball. Nei, jeg har 2013-drakten med Shea på ryggen hengende på rommet, men til og med jeg innser nå at han nå for sin egen del bør prøve lykken en annen plass.

Spillere jeg spesielt ikke håper forlater klubben, verken på lån eller permanent, er følgende:

Robert Huth: Jeg er fremdeles overbevist om at Huth vil kunne gjøre en bedre jobb enn Wilson som stopper. Shawcross har blitt bedre med ball i bena, og dermed kan vi tillate oss en "murstein-stopper" som kapteinens makker. Jeg syntes ikke Wilson er noe bedre til å trille ball enn Huth, og fysisk knuser Huth Wilson totalt. Dermed blir tyskeren i form å foretrekke. Dessuten vil dekningen på stopperplassene være svak dersom Huth forsvinner. Skjønt - Muniesa, Teixeira, Wilkinson og Cameron kan gjøre en jobb inne sentralt ved siden av Shawcross - men ikke på sikt, og ikke like bra som Wilson og Huth.

Geoff Cameron: Linkes som nevnt hyppig til diverse klubber, og jeg ser for meg at han kan forsvinne i løpet av vinduet. Håper ikke det skjer av den enkle grunn at Cameron er en kvalitetsspiller, som i tett konkurranse med Bardsley om høyrebacken har en sentral rolle å spille i laget. Skulle Nzonzi bli skadet eller suspendert håper jeg også at Sparky gir mannen en sjanse i hans rolle. Håper amerikaneren blir.

Jeg ser for øvrig at du ikke nevner Charlie Adam på listen din. Han har vel ikke blitt linket vekk i det siste, men jeg ser for meg at klubben er beredt på å selge dersom en klubb legger et adekvat bud på bordet. Håper for øvrig ikke det skjer; Charlie beviste i fjor at han kan avgjøre kamper for oss, og han er en særdeles god mann å ha i troppen.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 01 Sep 2014, 00:24

Leser for øvrig noen skumle rykter på Twitter nå om at Everton vil sikre seg Shawcross før vinduet stenger. Tar ryktene med en svært liten teskje.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 01 Sep 2014, 18:18

Oddsene på Skybet innebærer to Stoke-spillere (av betydning). Shawcross og Crouch er våre "hete" kandidater ut.
http://www.skybet.com/football/transfer ... link_TCtab
På den samme siden linkes vi til Scott Sinclair (hot), Aaron Lennon (medium hot), Jason Puncheon (svak link) og Tom Cleverley (veldig svak). John Ruddy nevnes også, men alvorlig talt....
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 02 Sep 2014, 00:12

Vel, det at Assaidi returnerer topper det jeg mener er et svært, svært godt overgangsvindu for Stoke. Forretningene knyttet spillerkjøp har vært enestående; mye kvalitet har kommet inn til en svært lav pris. Det som i midlertid skuffer meg litt er at ikke flere har forsvunnet ut. Troppen er nok litt for stor, og utfordringen til Hughes og co. må være å finne den mest balanserte startelleveren fortest mulig. Men, klarer de det, ligger alt til rette for nok en strålende sesong!

God natt. 8-)
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 02 Sep 2014, 09:02

TrondG skrev:Vel, det at Assaidi returnerer topper det jeg mener er et svært, svært godt overgangsvindu for Stoke. Forretningene knyttet spillerkjøp har vært enestående; mye kvalitet har kommet inn til en svært lav pris. Det som i midlertid skuffer meg litt er at ikke flere har forsvunnet ut. Troppen er nok litt for stor, og utfordringen til Hughes og co. må være å finne den mest balanserte startelleveren fortest mulig. Men, klarer de det, ligger alt til rette for nok en strålende sesong!

God natt. 8-)

Helt enig, Trond :D

Vinduet sett under ett synes jeg har vært utrolig bra, og som du skriver, mange bra spillere til svært lav pris. Vi har vel knapt betalt mer enn 1m pund for spillerne i dette vinduet (Bojan og Teixeira) og for den summen har vi fått inn Diouf, Sidwell, Bardsley, Assaidi, Moses og nevnte Bojan og Teixeira. Det kan etter mitt syn ikke være noe annet enn meget god valuta for pengene. :D

At det ikke ble mer enn èn signering på Deadline Day var vel ikke uventet. Hughes hadde på forhånd litt humoristisk sagt at journalistene kunne spare seg å møte opp utenfor Clayton Wood, fordi han ikke hadde tanker om hverken å hente noen inn eller å skipe noen ut. Assaidi hadde nok heller ikke blitt hentet om det ikke var for Odemwingies skade.

Jeg er kanskje litt overrasket over at ikke noen forsvant ut, andre enn Jerome, Kightly og Shotton. Hadde liten tro på at spillere som Shawcross og Cameron - som det gikk litt rykter om - ville forsvinne, men hadde kanskje trodd at Palacios og muligens Shea ville ha gjort det. Nå viste vel Shea brukbare takter de gangene han fikk prøve seg i Pre-season, så det kan jo tenkes at Hughes har tenkt seg om en gang til og sender han på lån, før han bestemmer seg helt om amerikaneren har noen fremtid i Stoke ? ;)

Lånemarkedet - fra Championship og nedover - er vel ikke stengt ennå, så vidt jeg vet. Tror nok helt sikkert at Butland vil bli sendt på lån, og det er vel også nokså sannsynlig med Shea og kanskje Teixeira. Ser heller ikke bort fra at unge Ollie Shenton kan bli sendt på lån til en League One eller League Two klubb for å høste erfaring. ;)

Time will show ! 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest