TrondG skrev:Merkelig dette med hvordan situasjonen har forandret seg bare i løpet av et år. Før forrige sesong var vi (nok en gang) dømt rett ned av media, ettersom Mark Hughes tok over skuten. Samtidig var det mange her inne, og blant den jevne Stoke-fansen som fryktet nedrykk. Nå er alt snudd til optimisme, ambisjoner og et håp om en enda bedre plassering enn fjorårets sesong.
Fallhøyden er større, men jeg har vel aldri vært mer entusiastisk og spent foran en sesong enn det jeg er nå. Jeg tror at hvis vi klarer å prestere like godt hjemme som i fjor, samtidig som at vi får en OK start på sesongen og plukker litt flere bortepoeng, så kan vi klatre enda høyere på tabellen en 9. plass. Samtidig kommer jeg atter en gang til å puste lettet ut når vi når 40 poeng..
Mye enig her Trond.
Etter mitt syn begynner vi nå å se fruktene av det fantastisk flotte arbeidet som er lagt ned over flere år, og som ikke alle - også her inne - dessverre har prissatt i stor nok grad som en vesentlig årsak til fremgangene klubben har hatt.
Jeg er også enig i at fallhøyden er stor. Blant det kobbelet som kommer bak de 6-7 antatt beste så kan i utgangspunktet alle slå alle, men over en lang sesong bør Stoke ha sterk nok tropp til å oppnå nok en sterk plassering, og etter mitt syn vil en sterk plassering være å bli blant 8-12. Det bør laget være bra nok til.
Jeg tror til og med at med meget god flyt og hvis et par av de andre klubbene svikter, så kan Stoke fort ende opp blant de 6 beste også. Jeg gleder meg, som alltid, til sesongstart. Jeg tippet klubben på nedrykk de to første sesongene i PL - tok feil - og innrømmet det( i kontrast til en god del andre som tippet, eller senere har tippet, det samme ). Etter det har jeg ikke tippet klubben ned fordi jeg etterhvert så at den møysommelige oppbyggingen som ble bedrevet var både riktig og smart.
Men som jeg skrev øverst, tør man å tippe eller utbasunere en mening så stiller man seg lagelig til for hogg. Derfor er det like sikkert som at Bergen får minst èn regnværsdag i 2015 som at de som IKKE tippet eller ytret sin egen mening før sesongstarten vil komme fram i lyset på slutten av en hver sesong og opplyse om hvor feil disse "ekspertene" og "besserwisserne" som turte å tippe tok. Enten det er den ene eller andre veien. Slår aldri feil....