Ronaldinho

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Ronaldinho

Innlegg Morten T. » 30 Jul 2014, 21:19

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Ronaldinho

Innlegg Richard Prestegård » 31 Jul 2014, 13:03

Flere medier melder at Stoke skal være interessert i Ronaldinho: http://www.teamtalk.com/stoke-city/9399 ... e-new-club. Hvis han signerer veit jeg ikke hva jeg gjør. Olala :mrgreen:
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 31 Jul 2014, 15:12

Når jeg tenker meg om blir jeg redd, hva skal ikke han ha i lønn hver uke ?
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 31 Jul 2014, 16:21

Men han må da være langt over toppen ? Har vanskelig for å tro at vi kan være interessert i han og er rimelig sikker på at dette er en "papirtiger".

Vi bør ha lært etter Woodgate, Owen og Gudjohnson.... :roll:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 31 Jul 2014, 16:37

Helt klart. Dette er en eventuell signering som nok er ganske fjern, men jeg mener det er kjempemorsomt at han i det hele tatt er linket til Stoke. Dette er en økonomisk risiko Stoke kan og bør ta etter min mening. Ronaldinho har en standing i verdensfotballen som er ganske så unik. Ja, han er over-the-top for lenge sida, men tenk dere publisiteten, draktsalget, mediaoppslagene og besøkene til Stoke-on-Trent. Det tror jeg kommer til å gi en større økonomisk gevinst enn lønna han kommer til å kreve Og Stoke kommer aldri i verden til å godta at 34-åringen får en megahøy lønn. Han får en pay-as-you-play-kontrakt om han skulle komme. Come on! Ronaldinho til Stoke. En av verdens beste til å drible til Stoke-on-Trent. Sambakongen med verdens største glis. Jeg tar deg i mot med åpne armer, Gaucho!
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 31 Jul 2014, 17:00

He-he, usikker på om det virkelig kan være noe i dette? Men, jeg trodde jo heller ikke at Bojan kom........Som det stod i VG her om dagen; Alle veier fører til......Stoke!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 31 Jul 2014, 17:51

Husker jeg var i Barcelona for å se han spille for en del år siden. Han var allerede litt på retur den gangen.
Kanskje det hadde noe å gjøre med at han var en real partyboy allerede da( og jeg forstår det, byen Barcelona vekker til live lysten på en hedonistisk livsstil ).
Han var jo fantastisk god og, etter mitt syn, en herlig fyr også. Jeg aner ikke hvordan nivået hans er i dag, men jeg klarer ikke helt å se for meg at Ronaldinho vil spille på Britannia 1. Nyttårsdag i stiv kuling og 2 varmegrader. Det blir på en måte "feil". :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 31 Jul 2014, 19:26

vegar56 skrev:Når jeg tenker meg om blir jeg redd, hva skal ikke han ha i lønn hver uke ?

Ikke bli redd, du skal slippe å betale! :lol:

Ronaldinho og Hangeland...hva blir det neste? Flo Jo?
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 31 Jul 2014, 20:13

gmel skrev:
vegar56 skrev:Når jeg tenker meg om blir jeg redd, hva skal ikke han ha i lønn hver uke ?

Ikke bli redd, du skal slippe å betale! :lol:

Ronaldinho og Hangeland...hva blir det neste? Flo Jo?

Og så kunne vi hentet tilbake Gudjohnson, Carew, Woodgate og Owen. Tenk på hvilket Old Boys-lag vi kunne ha fått.... :mrgreen:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 01 Aug 2014, 00:24

Richard Prestegård skrev:Helt klart. Dette er en eventuell signering som nok er ganske fjern, men jeg mener det er kjempemorsomt at han i det hele tatt er linket til Stoke. Dette er en økonomisk risiko Stoke kan og bør ta etter min mening. Ronaldinho har en standing i verdensfotballen som er ganske så unik. Ja, han er over-the-top for lenge sida, men tenk dere publisiteten, draktsalget, mediaoppslagene og besøkene til Stoke-on-Trent. Det tror jeg kommer til å gi en større økonomisk gevinst enn lønna han kommer til å kreve Og Stoke kommer aldri i verden til å godta at 34-åringen får en megahøy lønn. Han får en pay-as-you-play-kontrakt om han skulle komme. Come on! Ronaldinho til Stoke. En av verdens beste til å drible til Stoke-on-Trent. Sambakongen med verdens største glis. Jeg tar deg i mot med åpne armer, Gaucho!

Da jeg først så dette ryktet avfeide jeg det som fleip, og det er det trolig også. Men jeg hevdet også at han er langt "over the top". Det er han nok også, men han er nok kanskje fortsatt langt bedre enn det jeg har trodd. ;)

Jeg innrømmer gladlig at min umiddelbare reaksjon nok var sterkt farget av at han dro tilbake til Sør-Amerika i 2011, og at det deretter har vært relativt stille rundt han her hjemme. Han var jo heller ikke med i VM-troppen nå på hjemmebane og heller ikke i 2010, og jeg har regnet med at han - i en alder av 34 år ikke lenger har hatt så mye å gi. :oops:

Når jeg nå i ettertid har lest meg litt opp på nettet, så ser jeg at han faktisk har prestert veldig bra også etter at han dro tilbake til Brasil, selv om det har vært stille om han her hjemme. Han scoret 15 mål på 33 kamper for Flamengo i 2011 og 2012, og han scoret 17 mål på 45 kamper i 2012 og 2013 for sin nåværende klubb, Atlètico Mineiro. :)

Han bidro også sterkt til at Atlètico Mineiro tok 2. plasssen i toppdivisjonen i Brasil i 2012, og at klubben kvalifiserte seg for Copa Libertadores, som vel er noe tilsvarende Champions League i Europa. I 2012 vant han også "Brazilian Golden Ball", som betyr at han var kåret til beste spiller i den brasilianske toppdivisjonen det året. :o

Suksessen fortsatte i 2013 da Atlètico Mineiro vant Copa Libertadores, og Ronaldinho selv vant tilttelen "2013 South American Footballer of the Year". :o

Det betyr vel at Ronaldinho så sent som for ett år siden var på et nivå som tilsier at han fortsatt var/er en toppspiller, selv om vi ikke lenger hører så mye om han.

Nå har jeg ikke funnet så mye om han nå i 2014, men det jeg har funnet etterlater vel et inntrykk av at han ikke har vært like bra dette året. Men det er klart det kunne ha vært moro å ha sett en slik spiller i Stoke-trøya. Men leste også at han i Flamengo skal ha hatt en lønn på 700 000 dollar i uka (som de for øvrig aldri klarte å betale, og han derfor etter en rettssak ble fristilt fra kontrakten). Så jeg vil nok tro at han - selv med en betydelig lønnsreduksjon - vil være langt utenfor rekkevidden for det Stoke ville ha betalt, om vi i det hele tatt er/har vært interessert i han. :roll:

Jeg tror nok fortsatt at dette er "fri fantasi" uten rot i virkeligheten, "funnet opp" av noen kreative journalister som har hatt lite å skrive om. Men av og til overgår jo virkeligheten den villeste fantasi, så man skal jo aldri si aldri..... 8-)
Sist endret av Torstein Norevik den 01 Aug 2014, 09:37, endret 2 ganger.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest