Stokespillere til VM

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Stokespillere til VM

Innlegg Morten T. » 15 Apr 2014, 15:46

Hvor mange i dagens tropp, eller som er tilknyttet klubben, kan komme til å spille VM i Brasil i sommer?

Jeg tipper disse har en sjanse:

Bosnia: Begovic er 100 % sikker hvis han holder seg skadefri.
Nederland: Pieters kan ha en liten mulighet til å komme med i troppen, spesielt hvis det blir forfall, men mitt tips er at han blir vraket.
Tyskland: Tyskerne må få et mannefall hvis Huth skal inn i den troppen og han måtte i tillegg ha blitt frisk sjøl.
Spania: Muniesa helt sjanseløs på plass.
Nigeria: Odemwingie bør ha gode muligheter til å komme med. Jeg tror han kniper en plass i troppen deres.
USA: Cameron er bankers i den amerikanske troppen. Jeg tror Shea og Agudelo kommer med også. Mer usikkert med Edu, men jeg tror også han kommer med.
Honduras: Wilson Palacios bør være bankers.
Frankrike: Jeg blir overrasket hvis N`Zonzi kommer med. Jeg tror ikke han er aktuell.
England: Shawcross kan knipe en plass, det samme kan Butland. Jeg tror ikke Crouch er aktuell med mindre det blir et skred av skader.

Slik jeg ser det kommer syv Stokespillere til VM og i beste fall 13 spillere. Og det må vel i så tilfelle være ny rekord?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Stokespillere til VM

Innlegg TrondG » 16 Apr 2014, 12:16

Tror du dekker det meste her ja, Morten. Bare synd at Irland ikke kvalifiserte seg - da kunne vi ha plusset på tre stykker til på listen. :)

Jeg leste for øvrig denne uken at Nederlands faste venstreback, Jetro Willems, måtte ut med en kneskade som gjør at han mest sannsynlig går glipp av VM. I så tilfelle er det duket for at Pieters kommer inn for han.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 16 Apr 2014, 14:41

God oppsummering Morten.
Begovic er jo bankers for Bosnia og skal stoppe Messi i sin første kamp i VM!
Pieters er vel i utgangspunktet ikke i nærheten av Nederlands tropp, men har jo vært god de siste månedene i Premier League og hvis det Trond skriver er riktig, så er det vel ikke usannsynlig at han dukker opp i troppen.
Huth er uaktuell. Han var et stykke unna før han ble skadet, mens skaden hans gjør han helt uaktuell, dessverre.
Muniesa er vel ikke i nærheten før han spiller seg til en fast plass hos oss.
Odemwingie bør vel være aktuell, men han kom jo på kant med landslagsledelsen da han ikke kom med i troppen til Afrikamesterskapet i 2013, og har vel ingen landskamper siden 2012.
Cameron er vel banker for USA, men det vil faktisk overraske meg om Shea, Edu og Agudelo kommer med, det vil isåafall være et svakhetstegn for USA. Agudela har mistet plassen sin i Utrecht og får bare sporadiske innhopp hos bunnlaget.
Palacios er bankers hos Honduras til tross for lite spilletid i Stoke, men Honduras........
N'Zonzi har vel ikke vært aktuell for Frankrike tidligere, merkelig nok? Han har vel vært så god over såpass mange år i PL at han bør være aktuell.
Shawx har hatt sin beste periode på svært lenge de siste månedene og er vel på vippen til å komme med. Crouch er ikke i nærheten god nok til å spille et VM for England.

Du nevner 7 "sikre" og maks 13. Jeg tipper 5...........
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 16 Apr 2014, 14:59

Svein Nilsen skrev:God oppsummering Morten.
Begovic er jo bankers for Bosnia og skal stoppe Messi i sin første kamp i VM!
Pieters er vel i utgangspunktet ikke i nærheten av Nederlands tropp, men har jo vært god de siste månedene i Premier League og hvis det Trond skriver er riktig, så er det vel ikke usannsynlig at han dukker opp i troppen.
Huth er uaktuell. Han var et stykke unna før han ble skadet, mens skaden hans gjør han helt uaktuell, dessverre.
Muniesa er vel ikke i nærheten før han spiller seg til en fast plass hos oss.
Odemwingie bør vel være aktuell, men han kom jo på kant med landslagsledelsen da han ikke kom med i troppen til Afrikamesterskapet i 2013, og har vel ingen landskamper siden 2012.
Cameron er vel banker for USA, men det vil faktisk overraske meg om Shea, Edu og Agudelo kommer med, det vil isåafall være et svakhetstegn for USA. Agudela har mistet plassen sin i Utrecht og får bare sporadiske innhopp hos bunnlaget.
Palacios er bankers hos Honduras til tross for lite spilletid i Stoke, men Honduras........
N'Zonzi har vel ikke vært aktuell for Frankrike tidligere, merkelig nok? Han har vel vært så god over såpass mange år i PL at han bør være aktuell.
Shawx har hatt sin beste periode på svært lenge de siste månedene og er vel på vippen til å komme med. Crouch er ikke i nærheten god nok til å spille et VM for England.

Du nevner 7 "sikre" og maks 13. Jeg tipper 5...........

Bra vurdering her Svein og jeg er tilbøyelig til å være enig.
Et annet spørsmål er: Hvor mange vil faktisk oppleve å få spille i et VM? Jeg vil anta at spillere som Shea, Agudelo, Shawcrooss, Butland, Crouch, Edu, N`Zonzi og Odemwingie ville ha vært "stallfyll" i en VM-tropp på 25(?) spillere hvis de kommer med.
Begovic, Cameron og Palacios er vel de eneste som nesten er sikret spilletid i Brasil forutsatt at de ikke er skadet?

Og plutselig var det tre... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 16 Apr 2014, 15:49

Er usikker mht Shawcross. har spilt godt lenge, men det virker ikke som om han er blant Hodgsons favoritter, dessverre.
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 16 Apr 2014, 17:54

Bjarne skrev:Er usikker mht Shawcross. har spilt godt lenge, men det virker ikke som om han er blant Hodgsons favoritter, dessverre.

Jo, men med til VM kommer det med en del spillere som vanligvis ikke figurerer på laget.
Den første som renner meg i hu i så måte er Dan "Oops-Vieri-var-visst-litt-for-rask-for-meg!" Eggen. Han spilte vel stort sett bare i sluttspill for Norge :P
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 17 Apr 2014, 10:05

Marerittscenarioet er at Begovic står kanonbra i VM og Hughes får et tilbud på Bego som han ikke kan si nei til......
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Mai 2014, 17:34

Odemwingie med i 30-mannstroppen til Nigeria. Den skal vel snaues til 25(?) mann, men han bør ha en fair mulighet på tur til Brasil...:
http://www.fifa.com/worldcup/news/y=201 ... 35888.html
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 10 Mai 2014, 21:04

SkySport har ikke en gang Shawcross som et mulig valg til VM troppen.....http://www1.skysports.com/FIFA-World-Cup-2014/england/squad-selector
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 12 Mai 2014, 17:32

Når jeg ser at P Jones og C Smaling er tatt ut i troppen vil jeg tro at Shawcross føler seg rimelig skuffet,
Bjarne
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest