Historisk plassering

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Historisk plassering

Innlegg Torstein Norevik » 05 Mai 2014, 23:24

JonC skrev:Nå må Stoke eksempelvis tape med 4 mens Palace må vinne med 4 for at de skal bytte plass.

Det skjer ikke ! 8-)

Men hadde noen sagt til meg at Crystal Palace skulle hente inn 0-3 på Liverpool, med 11 minutter igjen å spille, så hadde jeg også sagt; "det skjer ikke" !!! 8-)

Men det skjedde..... :o :roll:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 05 Mai 2014, 23:35

Slik sesongen har utviklet seg, og med resultatene nå i de siste kampene, er 9. plassen nå fullt realistisk innen rekkevidde. :)

Ettersom vi ligger to poeng bak Newcastle, er selvsagt den klare forutsetningen at vi vinner borte mot WBA i siste serierunde. Vanskelig nok, men ingen umulig oppgave, ettersom WBA er 99,9 % trygge og ikke har så mye annet å spille for enn æren. ;) Nå er riktig nok oppgjørene mot Stoke å betrakte som et slags lokaloppgjør, med den prestisjen det innebærer, men likevel..... ;) Jeg tror nok det ville ha blitt enda tøffere for Stoke om WBA fortsatt hadde hatt nedrykkspøkelset hengende over seg, enn når de nå er sikre. Norwich kan riktig nok komme à poeng med WBA, men med 19 mål dårligere målforskjell vil Norwich i praksis ikke kunne passere WBA. 8-)

Jeg sier ikke det blir lett, men tre poeng til oss er i alle fall en fullt ut realistisk mulighet i denne kampen. :)

Gjør vi vår del av jobben, er faktisk sjansen veldig stor for at 9. plassen er vår. Newcastle har som kjent titteljagende Liverpool på Anfield i siste runde, en meget vanskelig oppgave for Pardews mannskap. Vinner vi mot WBA, må Newcastle vinne på Anfield for å holde oss bak seg på tabellen. Med seier til oss mot WBA, og uavgjort for Newcastle, vil vi komme likt i poeng men vi vil komme foran ettersom vi har langt bedre målforskjell. :)

Nå har det vel skjedd større fotballunder enn at Newcastle vinner på Anfield, men et Liverpool som jakter ligagull vil nok gi 110 % i den kampen. Selv om Liverpool i kveld langt på vei spilte seg selv utover sidelinjen, så skal det nok likevel bli meget vanskelig for Newcastle i det hele tatt å komme av gårde fra Anfield med poeng, for ikke å si tre. 8-)

Når det er sagt, så har vi vel faktisk nesten så godt som sikret oss 10. plassen, etter at Palace ikke greidde å slå Liverpool i kveld. Crystal Palace vil neppe kunne passere oss, selv om vi skulle tape mot WBA og Palace skulle vinne mot Fulham, ettersom de da i beste fall vil kunne komme à poeng med oss, og vi har langt bedre målforskjell.

10. plass - og enda bedre eventuell 9. plass - kombinert med ny poengrekord for oss i PL, må utvilsomt måtte karakteriseres som en stor suksess for Mark Hughes i hans første sesong ved roret på Britannia. Vi skal ikke glemme at vi før sesongen ble dømt nord og ned av stort sett alle "forstå-seg-på-ere", og at mange var relativt skråsikre på at den spillestil-endringen som Hughes ville innføre ville sende oss rett ned i Championship.

Hughes har - med begrensede midler - gjort forhåndstipsene til skamme, og det skal bli spennende å se hvor langt han kan føre oss når han nå får enda et nytt overgangsvindu til å hente inn spillere som passer inn i hans filosofi. Intet tre vokser inn i himmelen, men det vi har sett det første året med Hughes som sjef, gir i alle fall - i mine øyne - grobunn for optimisme med tanke på veien videre. :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 05 Mai 2014, 23:40

Jeg liker stabilitet, stø kurs og små skritt i riktig retning med moderat pengebruk som gjør at ikke alt går over styr( nå høres jeg ut som en svoren AP-mann, men det er jeg ikke. :lol:

AP-mann?! Dette høres jo ut som en Høyremanns mantra. Du har sikkert en i deg du også. :)
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Mai 2014, 08:20

TrondG skrev:
Jeg liker stabilitet, stø kurs og små skritt i riktig retning med moderat pengebruk som gjør at ikke alt går over styr( nå høres jeg ut som en svoren AP-mann, men det er jeg ikke. :lol:

AP-mann?! Dette høres jo ut som en Høyremanns mantra. Du har sikkert en i deg du også. :)

Nja, man skal aldri si aldri, men jeg trenger nok noen elektrosjokk til og en mild form for frontallobotomering hvis jeg skal over i den leiren. Eller bare rett og slett bli gammal, grå og sprengmett. ;)

Men i forhold til fotballklubber så er jeg glad i den type tenkning. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Mai 2014, 09:36

Etter at Fulham rykket ned, så vil det bare være 8 andre klubber som har spilt sammenhengende i Premier League i samme periode siden Stoke entret ligaen i 08/09 når 14/15-sesongen ruller i gang.
Disse er:
Manchester United
Manchester City
Arsenal
Tottenham
Everton
Liverpool
Aston Villa
Chelsea

Personlig synes jeg det klubben har vist over tid er en fantastisk prestasjon og listen over viser også hvor tøft og vanskelig det er å stabilisere seg på det øverste nivået i England. Med unntak av Aston Villa så er det bare klubber som konstant lukter på en topplassering i det beitet.

Man kan kan fort bli blaserte og skape en kultur hvor slike ting tas for gitt. Det bør man ikke!

Etter mitt syn... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 07 Mai 2014, 11:28

Morten T. skrev:Etter at Fulham rykket ned, så vil det bare være 8 andre klubber som har spilt sammenhengende i Premier League i samme periode siden Stoke entret ligaen i 08/09 når 14/15-sesongen ruller i gang.
Disse er:
Manchester United
Manchester City
Arsenal
Tottenham
Everton
Liverpool
Aston Villa
Chelsea

Personlig synes jeg det klubben har vist over tid er en fantastisk prestasjon og listen over viser også hvor tøft og vanskelig det er å stabilisere seg på det øverste nivået i England. Med unntak av Aston Villa så er det bare klubber som konstant lukter på en topplassering i det beitet.

Man kan kan fort bli blaserte og skape en kultur hvor slike ting tas for gitt. Det bør man ikke!

Etter mitt syn... ;)

Kloke ord, Morten..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 18 Mai 2014, 12:59

Bare tre klubber klatret mer plasseringsmessig enn det Stoke gjorde hvis vi sammenligner fra 12/13 til 13/14-sesongen. Disse tre var Southampton, Liverpool og Newcastle.
I andre enden finner man WBA som falt fra 8. til 17. plass i løpet av to sesonger. Som det også står skrevet i artikkelen så forteller det meg at klubber på Stoke sin størrelse aldri kan ta for gitt å klare seg i PL. For meg personlig er det en fin målsetting, jeg synes det hadde vært umåtelig sterkt hvis klubben kan klare å plassere seg mellom plass 8 og 15 sesong etter sesong. For meg er det ikke stillstand hvis klubben hadde klart det, jeg ser på det som et framskritt.
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest