Morten T. skrev:JonC skrev:Morten T. skrev:...og denne fra 1970( som jeg personlig synes er kul ):
http://www.toffs.com/stoke-city-1970s-a ... irt?awin=1
Jeg har likt en enkel diagonal stripe helt siden jeg så Teofilo Cubillas herja for Peru i VM i 1978...
Det var den var 70 jeg tenkte på.Husker også Cubbillas herje i VM, men måtte snike meg til å se kampene, da de gikk "midt på natten" her hjemme siden Norge ligger 4 timer foran Buenos Aires.
Idag er det vel Rayo Vallecano i Spania som benytter tilnærmet indentisk drakt som Peru brukte (bruker?).
Peru kjører fortsatt med diagonal stripe og det gjør jo Rayo i Spania også som du nevner. Fra Norge er jeg usikker på om det er noen eksempler opp gjenom tida, men langt bak i topplokkarkivet så mener jeg at det ligger noen minner om at både den relativt kule Oslo-klubben Frigg og Brann har prøvd seg med en stripe eller to på drakta, men jeg kan ikke huske om den gikk fra skulderen og rett ned eller om den gikk diagonalt...?
Jeg kan ikke huske om Brann har hatt diagonal stripe, men jeg synes også å ha et svakt minne om at Frigg i sin tid hadde det. Tar jeg feil hvis jeg tror de hadde sort genser med diagonal stripe med noe rødt og hvitt ? Dette må i så fall ha vært første halvdel av 70-tallet, tror jeg, og mener å huske at Frigg da var på øverste nivå ? Hadde en god stopper - som også vel var på landslaget - som het Per Pettersen og en god keeper som het Arne Ørbeck (var ikke han også innom Raufoss ?), som vel også var i landslagdiskusjonen.......