radiola skrev:Fant interessant statistikk i en 442-artikkel på nett om vårt kjære Stoke - som vel er et solid bevis på vår nye stil:
•Stoke have completed more passes this season (8764) than in any of their previous 5 PL campaigns, despite them having 8 games left.
Og som om det ikke var nok - stilen fører til mange sjanser også (noe vi savnet sårt under Pulis):
•Stoke had more shots on target than any other team in the PL this weekend (9).
Og med 34 poeng medio mars og gjenstående hjemmekamper mot Hull, Newcastle, Tottenham og Fulham, så er jeg sikrere enn noen gang på at vi får nok en sesong i PL.
Interessante tall, Ola

Noen kritikere til den nye stilen vil nok argumentere for at mange "vellykkede" pasninger skyldes mange "sikre" - men lite kreative - pasninger på tvers og bakover. Men sammenholdt med at vi skaper langt flere sjanser enn før - og allerede har scoret flere mål i åpent spill enn i hele fjorårssesongen - er det nok liten tvil om at "den nye stilen" har gjort oss langt mer "spillende" og at vi har hevet oss betraktelig i vårt offensive spill.
Mot West Ham spilte vi til tider feiende fin fotball, som var en fryd for øyet. I tillegg til at spillet også var effektivt, med tre scoringer som resultat.
Som et apropos kan jeg nevne at jeg - som den er optimist jeg er - har tippet i tippekonkurransen (i forbindelse med besøket fra SCOBA) at vi ender på 48 poeng denne sesongen.

Er i per i dag akkurat på budsjett i.h.t. dette tipset, med 34 poeng på 30 kamper, og kanskje er det ikke så utenkelig at vi greier 14 poeng på de 8 siste kampene ? Og greier vi det så er det vel store muligheter for at vi for første gang i historien ender på øverste halvdel av PL-tabellen, og det på Hughes sitt første forsøk.
Det vil i så fall være meget imponerende, og en stor fjær i hatten for Hughes. Vi skal huske at de fleste "eksperter" spådde oss nedenom og hjem da Pulis fikk fyken og Hughes overtok, ikke minst med den begrunnelsen at vi - ifølge disse - hadde holdt oss oppe på grunn av den litt "primitive" spillestilen vi hadde under Pulis, og mange påstod at Hughes idèer om et mer "spillende" Stoke ville føre oss rett i "uløkka".
Det kan kanskje se ut som om Hughes er i ferd med å "prove them wrong....."