Pasningsrekord

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Pasningsrekord

Innlegg radiola » 17 Mar 2014, 15:42

Fant interessant statistikk i en 442-artikkel på nett om vårt kjære Stoke - som vel er et solid bevis på vår nye stil:

•Stoke have completed more passes this season (8764) than in any of their previous 5 PL campaigns, despite them having 8 games left.

Og som om det ikke var nok - stilen fører til mange sjanser også (noe vi savnet sårt under Pulis):

•Stoke had more shots on target than any other team in the PL this weekend (9).

Og med 34 poeng medio mars og gjenstående hjemmekamper mot Hull, Newcastle, Tottenham og Fulham, så er jeg sikrere enn noen gang på at vi får nok en sesong i PL.
radiola
Ivrig Stokie

Re: Pasningsrekord

Innlegg Torstein Norevik » 17 Mar 2014, 16:21

radiola skrev:Fant interessant statistikk i en 442-artikkel på nett om vårt kjære Stoke - som vel er et solid bevis på vår nye stil:

•Stoke have completed more passes this season (8764) than in any of their previous 5 PL campaigns, despite them having 8 games left.

Og som om det ikke var nok - stilen fører til mange sjanser også (noe vi savnet sårt under Pulis):

Og med 34 poeng medio mars og gjenstående hjemmekamper mot Hull, Newcastle, Tottenham og Fulham, så er jeg sikrere enn noen gang på at vi får nok en sesong i PL.

Interessante tall, Ola :) Noen kritikere til den nye stilen vil nok argumentere for at mange "vellykkede" pasninger skyldes mange "sikre" - men lite kreative - pasninger på tvers og bakover. Men sammenholdt med at vi skaper langt flere sjanser enn før - og allerede har scoret flere mål i åpent spill enn i hele fjorårssesongen - er det nok liten tvil om at "den nye stilen" har gjort oss langt mer "spillende" og at vi har hevet oss betraktelig i vårt offensive spill.

Mot West Ham spilte vi til tider feiende fin fotball, som var en fryd for øyet. I tillegg til at spillet også var effektivt, med tre scoringer som resultat. :)

Som et apropos kan jeg nevne at jeg - som den er optimist jeg er - har tippet i tippekonkurransen (i forbindelse med besøket fra SCOBA) at vi ender på 48 poeng denne sesongen. ;) Er i per i dag akkurat på budsjett i.h.t. dette tipset, med 34 poeng på 30 kamper, og kanskje er det ikke så utenkelig at vi greier 14 poeng på de 8 siste kampene ? Og greier vi det så er det vel store muligheter for at vi for første gang i historien ender på øverste halvdel av PL-tabellen, og det på Hughes sitt første forsøk.

Det vil i så fall være meget imponerende, og en stor fjær i hatten for Hughes. Vi skal huske at de fleste "eksperter" spådde oss nedenom og hjem da Pulis fikk fyken og Hughes overtok, ikke minst med den begrunnelsen at vi - ifølge disse - hadde holdt oss oppe på grunn av den litt "primitive" spillestilen vi hadde under Pulis, og mange påstod at Hughes idèer om et mer "spillende" Stoke ville føre oss rett i "uløkka".

Det kan kanskje se ut som om Hughes er i ferd med å "prove them wrong....." 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 17 Mar 2014, 21:13

radiola skrev:Fant interessant statistikk i en 442-artikkel på nett om vårt kjære Stoke - som vel er et solid bevis på vår nye stil:

Meget interessant! Godt at de avanserte statistiske systemene som er utviklet kan bekrefte hva det blåtte øyet har fanget opp av den endrede spillestilen Hughes har innført. Og enda bedre, at dette gir gode resultater i flere målsjanser og spillemål enn hva den destruktive spillestilen som Pulis stod for.
torage
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 17 Mar 2014, 22:21

Jeg er rykende uenig i premissene.
Gang på gang gjennom hele sesongen har det blitt repetert at Hughes nærmest har tatt over "et synkende skip" eller at han "måtte begynne med blanke ark", men ingenting blir mer( eller for den saks skyld, mindre ) sant bare for at noe repeteres ofte. Sannheten er at Hughes tok over en klubb i god stand både sportslig og økonomisk. Å påstå noe annet vil i sannhet være å male fanden på veggen.

Nå har laget en opptur og da er det ikke annet å vente enn at kritikken stilner. Akkurat på det feltet bør de aller rammeste kritikerne av f.eks. det tidligere regimet kjenne seg meget godt igjen. I fotball svinger det. Både i forhold til resultater, følelser og meninger. Og det er kanskje en del av det som gjør sporten fascinerende? :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 18 Mar 2014, 10:11

Bare vi vinner og tar nok poeng så kan vi spille med armene på ryggen og med trebein for meg :lol:
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 18 Mar 2014, 11:37

Bjarne skrev:Bare vi vinner og tar nok poeng så kan vi spille med armene på ryggen og med trebein for meg :lol:

Det er det jo faktisk mye sant i.
Holdning før underholdning. ;) 8-)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg geddi » 20 Mar 2014, 00:20

For en tid tilbake var det en som sa til meg på et diskusjonsforum etter at Stoke hadde slått laget hans at "Hvilket lag er dette og hva har de gjort med Stoke? Dette laget her likte jeg ikke. De er jo gode".

Det er faktisk endel som ser på Stoke med andre øyne nå, da vi til tider kan spille svært så underholdende fotball. Og så langt har det heller ikke gått ut over plasseringen på tabellen. Vi ligger der vi har lagt hele tiden, og i år har vi også sjansen til å forbedre plasseringen vår og komme på øvre halvdel for første gang i PL. Så egentlig er jeg veldig fornøyd med det jeg har sett denne sesongen.

Men vi må ALDRI glemme at mannen som skal ha æren for at vi er der vi er i dag heter Tony Pulis.
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 20 Mar 2014, 00:27

geddi skrev:For en tid tilbake var det en som sa til meg på et diskusjonsforum etter at Stoke hadde slått laget hans at "Hvilket lag er dette og hva har de gjort med Stoke? Dette laget her likte jeg ikke. De er jo gode".

Det er faktisk endel som ser på Stoke med andre øyne nå, da vi til tider kan spille svært så underholdende fotball. Og så langt har det heller ikke gått ut over plasseringen på tabellen. Vi ligger der vi har lagt hele tiden, og i år har vi også sjansen til å forbedre plasseringen vår og komme på øvre halvdel for første gang i PL. Så egentlig er jeg veldig fornøyd med det jeg har sett denne sesongen.

Men vi må ALDRI glemme at mannen som skal ha æren for at vi er der vi er i dag heter Tony Pulis.

Dette må jo være den negative siden med å føre en mer "spillende"/ballbesittende spillestil; man mister sakte men sikkert rugby-stempelet. Dette har jo vært noe av det artigste med å heie på Stoke de siste årene i Premier League, at hvermannsen misliker oss og den fæle kjeltringstilen vår. Heldigvis ser det ut til at LMH også ønsker å opprettholde en noe tøff fysisk spillestil når det trengs. Og bra er det. :)
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Mar 2014, 11:04

TrondG skrev:
geddi skrev:For en tid tilbake var det en som sa til meg på et diskusjonsforum etter at Stoke hadde slått laget hans at "Hvilket lag er dette og hva har de gjort med Stoke? Dette laget her likte jeg ikke. De er jo gode".

Dette må jo være den negative siden med å føre en mer "spillende"/ballbesittende spillestil; man mister sakte men sikkert rugby-stempelet. Dette har jo vært noe av det artigste med å heie på Stoke de siste årene i Premier League, at hvermannsen misliker oss og den fæle kjeltringstilen vår. Heldigvis ser det ut til at LMH også ønsker å opprettholde en noe tøff fysisk spillestil når det trengs. Og bra er det. :)

Ingen tvil om at man har gjort mye riktig i fotballen hvis andre misliker det man holder på med.
Det blir liksom litt hult å begynne å kritisere Wenger & co. når det viser seg at det er en slik stil en del ønsker seg når det kommer til stykket....
Jeg har dog lagt merke til en ting etter som spillestilsdebatten har rast i årenes løp. Britiske managere har gjennomgående vært klare på at "fotball kan spilles på mange måter", "så lenge man holder seg til reglene er det greit", "playing to their strenghts" , "if you have a player who can throw the ball like that it would be stupid not to use such a weapon" osv. osv.
Gjennomgående har det vært managere utenfra( type Mancini, Wenger osv. ) som har kritisert Stoke for å ikke legge seg ned å spille fotball på en sånn måte at topplagene med utenlandske managere ville få en enkel seier.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester