Fabian Johnson

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Fabian Johnson

Innlegg Torstein Norevik » 11 Feb 2014, 11:29

Daily Mirror skriver i dag at både Stoke og Crystal Palace skal være ute etter Hoffenheim-spilleren Fabian Johnson.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ng-3132225

26-åringen er født i München og har tysk mor og amerikansk far. Han spilte derfor for Tysklands landslag på ulike aldersbestemte nivå, men etter å ha fått forespørsel fra USA landslagssjef Klinsmann om å spille for de, er han nå landslagsspiller for USA.

I tillegg til å spille for Hoffenheim har han også en fortid i TSV 1860 München og VfL Wolfsburg.

Har fortrinnsvis spilt venstre-back, men kan også brukes på motsatt side ettersom han skal være rimelig bra med begge bein. Regnes som en anvendelig spiller som også har vært brukt som venstre ving.

Kontrakten hans løper ut til sommeren, og han vil derfor være tilgjengelig på "free transfer".

Ser vel kanskje for meg at han eventuelt vil få status som squad-spiller, men som "free-transfer" objekt, og med sin anvendelighet, kan han kanskje være en nyttig tilvekst. En rekke kamper på ulike aldersbestemte tyske landslag, samt A-landskamper for USA skulle borge for en viss kvalitet... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Re: Fabian Johnson

Innlegg gmel » 11 Feb 2014, 17:39

Squad-spiller........naaaaaaaa........
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 12 Feb 2014, 01:11

Kommer han og et par Yanks til inn i Stoke så er det nummeret før The Star Spangled Banner må spilles før matchene på Britannia... ;)
Spillerne fra U.S. of A. er okei eller gode, men jeg stusser over at Stoke ser ut til å ha fått en "hang" på spillere derfra de siste åra.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 12 Feb 2014, 16:58

Vel, når vi ser på hvem som spiller på landslaget så kan man lure ;)
Liker nå best de britiske jeg da, helst halve laget, og helst 4-5 år i klubben.
Men jeg er muligens litt gammeldags
Muligens
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg geddi » 12 Feb 2014, 17:37

Morten T. skrev:Kommer han og et par Yanks til inn i Stoke så er det nummeret før The Star Spangled Banner må spilles før matchene på Britannia... ;)
Spillerne fra U.S. of A. er okei eller gode, men jeg stusser over at Stoke ser ut til å ha fått en "hang" på spillere derfra de siste åra.

USA synes jeg er undervurdert som fotballand. Ikke så altfor mange PL-klubber leter der og dermed kan man få gode spillere for en grei penge. I tillegg så gjør jo landslaget det greit i internasjonale turneringer. Og Cameron har jo vist seg å være et svært så bra kjøp.
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 19 Feb 2014, 12:33

geddi skrev:
Morten T. skrev:Kommer han og et par Yanks til inn i Stoke så er det nummeret før The Star Spangled Banner må spilles før matchene på Britannia... ;)

USA synes jeg er undervurdert som fotballand. Ikke så altfor mange PL-klubber leter der og dermed kan man få gode spillere for en grei penge. I tillegg så gjør jo landslaget det greit i internasjonale turneringer. Og Cameron har jo vist seg å være et svært så bra kjøp.

Jeg synes ikke de er undervurdert som fotballnasjon, snarere tvert i mot. I flg. FIFA-rankinga er de nr. 13 i verden og det speiler ikke det reele forholdet.
Men ligaen i USA har vist en gradvis positiv utvikling noen år, det er jeg enig i, men fortsatt så er det et sted som europeiske spillere godt opp i åra drar til for å tyne ut det dem kan økonomisk etter en lang karriere.
I CONCACAF( tilsvarer europeiske UEFA ) er det vel strengt tatt bare Mexico som kan regnes som en bra fotballnasjon og konkurrent i kval-spill, selv om lag som Canada, Honduras og Costa Rica av og til kan levere greit. Poenget er at det nesten ville vært et gigantisk sjokk hvis USA ikke hadde klart å kvale inn til VM gang etter gang, størrelsen på landet tatt i betraktning og også det, relativt sett, lette kvalspillet de må i gjennom.

Av og til kommer det helt okei fotballspillere fra U.S. of A., men sjelden noen eksepsjonelle.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest