Torstein Norevik skrev:Guidetti har fått minimalt med tillitt etter at han kom på lån i januar, og har ved flere anledninger gitt uttrykk for stor frustrasjon over manglende spilletid.
Skal vi tro denne artikkelen, har dette nå kommet så langt at svensken kan komme til å prøve å gå ut av låneavtalen.
http://www.clubcall.com/stoke-city/pott ... 05941.html
For egen del har jeg stusset veldig over at Hughes knapt nok har benyttet han, når han først har hentet han til klubben og omtalt Guidetti i rosende ordelag. Spesielt når vi har sett hvordan vi har slitt i vårt offensive spill denne sesongen. En annen sak er at det er lite effektiv bruk av lånekvoten å hente inn en spiller på lån som man ikke bruker, ettersom han da i realiteten sperrer for andre mulige lånesigneringer, selv om han ikke spiller.
Det eneste jeg kan tenke meg, som en mulig forklaring, er at Guidetti - etter sitt lange fravær fra fotballen - på langt nær er så "sharp og fit" som Hughes trodde da han hentet Guidetti til klubben, og at dette har blitt avdekket under trening. På den annen side har de små glimtene vi har sett av Guidetti ikke avdekket noe i den retning, snarere synest jeg han virket frisk de få minuttene han fikk mot Crystal Palace.
Uansett synes jeg at det er relativt bortkastet å hente inn en spiller lån hvis man ikke har tenkt å bruke han mer enn rent sporadisk....
Jeg håper i hvertfall at ikke Hughes lar seg presse. Spillere klager jo hele tiden.
Når det er sagt så var det vel en sjanse å ta uansett med å hente inn Guidetti? Han er ung og talentfull, men har ikke spilt så mye de siste årene. Med full klaff så kunne han ha slått til med en gang, men sjansen var kanskje større for at det ikke skulle skje?