TrondG skrev:Fra 16. til 10. plass i morgen dersom vi vinner. Vanskelig kamp, men jeg mener vi er et bedre lag enn Sunderland, og vi bør klare å ta med oss noe hjem herfra.
Tabellen er blitt skumlere og skumlere, men dette skal gå veldig fint til slutt.
TrondG skrev:Fra 16. til 10. plass i morgen dersom vi vinner. Vanskelig kamp, men jeg mener vi er et bedre lag enn Sunderland, og vi bør klare å ta med oss noe hjem herfra.
Tabellen er blitt skumlere og skumlere, men dette skal gå veldig fint til slutt.
Nå nytter det nemlig ikke lenger å applaudere at laget klarer å holde ballen i 10 trekk, så lenge det 10ende trekket ender nærmere egen keeper enn det første.
Morten T. skrev:TrondG skrev:Fra 16. til 10. plass i morgen dersom vi vinner. Vanskelig kamp, men jeg mener vi er et bedre lag enn Sunderland, og vi bør klare å ta med oss noe hjem herfra.
Laget er bra nok til å havne et eller annet sted mellom 8 og 15 etter 38 spilte seriekamper. De har kvaliteter til det, også sammenlignet med de andre klubbene.
Nøkkelen her blir å finne en metode som gjør at det kan skje. Den nøkkelen har blitt funnet de foregående sesongene og veldig mye ble lagt til rette i den perioden for at nøkkelen til å plassere laget mellom plass 8 og 15 også skulle skje denne sesongen.
Vi får håpe Hughes & co. snart finner den, for nøkkelen står i døra som er merket med: "Stram defensiv organisering og no-nonsense."
TrondG skrev:Morten T. skrev:TrondG skrev:Fra 16. til 10. plass i morgen dersom vi vinner. Vanskelig kamp, men jeg mener vi er et bedre lag enn Sunderland, og vi bør klare å ta med oss noe hjem herfra.
Laget er bra nok til å havne et eller annet sted mellom 8 og 15 etter 38 spilte seriekamper. De har kvaliteter til det, også sammenlignet med de andre klubbene.
Nøkkelen her blir å finne en metode som gjør at det kan skje. Den nøkkelen har blitt funnet de foregående sesongene og veldig mye ble lagt til rette i den perioden for at nøkkelen til å plassere laget mellom plass 8 og 15 også skulle skje denne sesongen.
Vi får håpe Hughes & co. snart finner den, for nøkkelen står i døra som er merket med: "Stram defensiv organisering og no-nonsense."
Joda, jeg også ser behovet for økt grad av direkte ballspill og faenivoldskhet i takt med at tabellen blir skumlere og skumlere. Men, det må være en balanse i det. Stoke er gode nok til å "spille ut" Sunderland langs bakken, samtidig må laget ta grep dersom vi i kveld ender opp (som vi dessverre har gjort så mange ganger før dennesesongen) med å trille ballen omstendelig frem og tilbake på egen banehalvdel uten å skape noe. For å "åpne opp" bør det da lempes mer langt med et påfølgende aggresivt press for å få ballen på mål.
Det mest frustrerende er når spillet stopper opp på midtsirkelen. Spesielt da vi spilte 0-0 mot Hull borte var vi i første omgangen HÅPLØSE i måten vi spilte på. Hull lå kompakt og hadde 120 % kontroll på alt vi prøvde på. Så tok vi grep i 2. omgang, presset hardere, varierte ballspillet mellom langt og kort og skapte sjangser. Den kampen burde vi også ha vunnet. Foregående kamp mot Chelsea skjedde det igjen - possesion uten "mål og mening", som har vært vårt største problem i år sammen med tabber på rekke og rad i bakre rekke.
Borte på Stamford Bridge kan jeg i midlertid tåle at vi ikke skaper noe særlig. Men mot i en 6-poenger på The Stadium of Shite må vi nok dra frem igjen noe av de gamle takter; nemlig fighter-viljen, dødballer som faktisk leder til målsjangser og tøft spill mot motstanderen. Dette har jeg savnet. Samtidig har vi vist at vi kan spille både flott OG effektiv fotball langs bakken - både gjennom midten og langs flankene. Jeg har altså ingen tro på at vi skal ta mer poeng (verken mot Sunderland eller i de resterende kamper) med å bare "nulle ut" alt laget har jobbet med denne sesongen og kjøre TP-ball på nytt. Vi må kunne kombinere litt fra det gamle med det nye. Det er ikke enten eller. Skulle jeg være kritisk til Sparky må det være at overgangen fra gammelt til nytt har skjedd muligens litt for fort, der et utelukkende fokus på possesion har gått på bekostning av blant annet forsvarsarbeidet vårt og at vi ikke skaper NOE som helst fra dødballer. Snarere en revolusjon enn reform, kan man si..(du skjønner hvor jeg vil hen, Morten) Kanskje innser klubben at det har gått litt vel fort i svingene?
Vi står ovenfor en svært tøff periode fremover, med vanskelige kamper på rekke og rad. Dette blir spennende! Samtidig blir det kjekt å se hva denne Guidetti er god for, sammen med gode gamle Odemwingie og forhåpentligvis et par nye fjes. Jeg tror vi har mye å glede oss til.
Brukere som leser i dette forumet: Rikitikitak og 1 gjest