En kort oppsummering fra meg vil se slik ut;
Begovic; Klasse og udiskutabelt vår beste spiller. Håper vi får beholde han ut sesongen, minst!
Sørensen; På hell og ikke vært overbevisende så langt.
Butland; Englands største keepertalent, og jeg mener også han bør stå foran Thomas i køen.
Pieters; Ok start på sin Stoke karriere. Usedvanlig god da han blokkerte 4-5 avslutninger på slutten mot Everton sist. Brukbar defensivt, bidrar litt for lite offensivt, men har vist frem at han ikke har skuddfot!
Cameron; Bedre og bedre. Moderne back som jeg mener passer best som....nettopp det. Mangler litt (eller mye...) på innleggskvaliteten, man kan bli en veldig god spiller for oss i mange år.
Wilkinson; Tja, en ok back men har for store begrensninger til at han bør spille i PL.
Wilson; Imponerende som midtstopper de siste kampene. Også brukbar som back. En bra mann å ha i troppen.
Shawx; Bedre etter hvert som sesongen utvikler seg. Stor og sterk men bruker armene litt unødvendig. Bedre som ballspillere enn før, men slår også langt - presise oppspill til Crouch. Ruvende og viktig spiller.
Huth; Krise når han ble skadet, men Wilson har jo erstattet han bra. Fortsatt duellsterk og bør spille. Litt uenig i de som mener han er for dårlig på offensive dødballer; han vinner mange dueller og kommer til sjanser men vært litt uheldig. Kommer til å score 5 ligamål i år!
Muniesa; Ung og lovende. Kan bli en brikke i laget etter hvert som MH lykkes med sin mer ballbesittende filosofi.
Whelan; Tja, ballvinner og en "pine in my ass" spiller. En ok sesong så langt, men spiller alt for sjelden ballen fremover i banen. Skal vi bli bedre må vi også ha en enda bedre spiller i denne rollen.
Adam; Ustabil. God på sitt beste, og vår klart mest kreative spiller. Kan slå gjennombruddspasninger og avslutte fra langt hold med gode skudd, og har roen inne i boksen. Men, når han er dårlig er han jævlig dårlig.......
N'Zonzi; Vår viktigste utespiller. Veldig god på sitt beste, men litt humørsyk. Kan med fordel tørre mer offensivt, har jo et godt skudd. Ballvinner og pasningslegger, stor og sterk.
Arnatovic; Skuffende! Har spillestil som Zlatan, bare i en litt annen liga! Har potensiale, men må brukes riktig og være klar!
Walters; Ganske god.....i hver 10'ende kamp, det holder jo ikke! Enorm arbeidskapasitet, men i PL løper jo alle nesten like mye, da må man også ha andre ferdigheter. Dessverre har ikke Jonathan det. Men, har faktisk i det siste vist at han (sammen med Assiadi) har vår beste innleggsfot, det sier kanskje mest om de andre

Ireland; Overraskende god i en del kamper, men jeg mener at vi ikke nødvendigvis skal kjøpe han - det finnes mange på hans nivå og litt bedre der ute.
Palacios; Bedre enn i fjor, og helt ok i flere kamper. Men ser ikke for meg at han vil dominere for oss i fremtiden.
Assaidi; Blir bedre og bedre i takt med spilletid og selvtillitt. Har fart og brukbare dribleferdigheter og et bra skudd. Brukbare innlegg også.
Ethers; Har vi sett svært lite til, men er tregere og dårligere og holder nok ikke PL nivå.
Pennant; Baserer meg kun på 20 minutter mot Everton; Skandaløst dårlig! 20 minutter med frispark og til slutt et totalt unødvendig straffespark. Skal ikke spille mer for oss i PL!
Crouch; En brukbar sesongstart men scorer selvfølgelig alt for lite. En god spiss skal ha minst 0,5 mål pr kamp, Crouch er langt unna. Får alt for mye spilletid av MH, bør gi jernet i 60-70 minutter og så byttes. Er selvfølgelig hemmet av at vi har har ekstremt dårlig treff på innleggene.
Jones; Lever han fortsatt? Blir ikke brukt i det hele tatt, noe som er veldig merkelig og taktisk svakt av MH. Som alle vet har han potensial, men gidder sjelden å vise det. Bør få 15-30 minutter i slutten av alle kampene.
Vi bør ha 3-4 nye spillere som går rett inn og forsterker laget så snart som mulig, da holder vi oss unna nedrykkskampen. Har fortsatt troen på MH, og håper han lykkes med det han prøver å skape - et mer offensivt og balbesittende fotballag. I dagens fotball er jo alle og alt til salgs, men de jeg håper vi ikke selger er;
Begovic, Butland, Cameron, Shawx, Huth, Pieters, Muniesa og N'Zonzi. Hm, mye forsvarsspillere her, men det er jo også der vi normalt sett er sterkest. Kjøp gjerne noen gode engelske/britiske, offensive spillere hvis det finnes? Rhodes er nevnt, det samme med Ince. Tror det kunne vært to gode signeringer.