Før Ligacupkampen Stoke - #&¤!!!¤%&!

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Ligacupkampen Stoke - #&¤!!!¤%&!

Innlegg Morten T. » 16 Des 2013, 17:30

Jeg antar at Stoke stiller så skarpskodd som mulig i denne, men det blir særs spennende å se hva motstanderen kommer med. De har vel muligens realisert at det ikke blir noe ligatittel denne sesongen så kanskje de satser på cupene i stedet? Hadde de ligget bedre an i serien så tror jeg de hadde spart flere og kjørt innpå squad-players, nå er det mer usikkert...
Stoke kan uansett vinne dette med litt flyt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Før Ligacupkampen Stoke - #&¤!!!¤%&!

Innlegg gmel » 17 Des 2013, 18:37

Fine den Morten T !
Mye bedre nettside uten banning, enig med deg i det!
#&¤!!!¤%&!
Ha ha ha ha !!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 17 Des 2013, 23:43

gmel skrev:Fine den Morten T !
Mye bedre nettside uten banning, enig med deg i det!
#&¤!!!¤%&!
Ha ha ha ha !!

Deilig å registrere at nitidige studier av Donald-blader i ung alder har ført til en akseptabel lingvistikk. ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 17 Des 2013, 23:49

Legger ved denne her. Ble intervjuet av united.no i forbindelse med kampen, og håper jeg gjorde en god figur for vår lille, men flotte, supporterklubb :mrgreen:

http://www.united.no/nyhetsarkiv/frykte ... lagmaskin/
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 18 Des 2013, 15:35

Que sera, sera...what ever will be, will be....we going to Wembley...que sera, sera!
Dette kaller jeg en fin-fin oppladning og for de som var med i "de mørke årene" så er det umulig å glemme den lille magikeren i denne videoen :) :
http://www.youtube.com/watch?v=Fyu1e8rnNSA

Det er vel med en manager der også... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 18 Des 2013, 18:30

Jeg husker godt denne kampen, hadde Stoke hatt en sånn spiss som Mark Stein i dag, så hadde ordet nedrykk vært et fremmed ord.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 18 Des 2013, 19:12

Morten T. skrev:Jeg antar at Stoke stiller så skarpskodd som mulig i denne, men det blir særs spennende å se hva motstanderen kommer med. De har vel muligens realisert at det ikke blir noe ligatittel denne sesongen så kanskje de satser på cupene i stedet? Hadde de ligget bedre an i serien så tror jeg de hadde spart flere og kjørt innpå squad-players, nå er det mer usikkert...

I den sammenheng er det jo interessant å se om det blir Sørensen eller Begovic som stiller mellom stengene ;) Jeg kjenner jo til avtalen (uttrykkelig eller stilltiende?) om at Sørensen vokter buret i cupkampene. Og avtaler skal man jo holde... :)

Likevel blir det unektelig et stort paradoks for meg, om vi skal stille så skarpskodd som mulig - noe jeg tror Hughes vil gjøre i denne kampen - for så å la Begovic sitte på benken, en Bego som unektelig har vært vår beste spiller denne sesongen og en matchvinner i flere kamper. :?

Selv om det blir å skuffe Sørensen, mener jeg at Bego bør vokte buret her. Her er det snakk om å prøve å komme seg videre, vi er bare to hinder fra finalen, og da mener jeg mer eller mindre velmenende avtaler om spilletid må vike for hensynet til å maksimere muligheten for videre avansement.

Sagt på en annen måte - hensynet til en spiller (Sørensen) må vike av hensyn til klubben denne gang, avtale eller ikke. Klubben må alltid være viktigere enn enkeltspillere. En annen sak er, at det etter mitt syn er tullete å inngi seg på denne type avtaler, i alle fall om de blir for kategoriske (Bego liga - Sørensen cup). De må kunne fravikes dersom situasjonen tilsier det, selv om de kan være gjeldende som et greitt utgangspunkt. Jeg håper og tror likevel at det som ligger i bunn her mer har å gjøre med en praksis som er utviklet, mer enn et konkret løfte/avtale fra Hughes om at Sørensen skal få spille alle cupkampene, og derfor lettere kan fravikes. :?

Og når alt kommer alt til alt -er det noen grunn til å synest synd på Sørensen om han ikke får spille her ? Den høyreiste dansken tjener nok like mye i uken som mange andre i løpet av år, for å være profesjonell fotballspiller. Og tilsier ikke det å være profesjonell nettopp at man må tåle at andre vurderes som bedre og derfor får plassen han gjerne selv skulle hatt, selv om han er blitt forespeilet å få spille cupkampene ?

Det er tross alt forskjell på å møte lag som Walsall og Tranmere sammenlignet med å møte Manchester United i en kvartfinale. ;)

Som et apropos kan det jo være litt artig å legge ved denne artikkelen, som viser at Begovic har vært den beste keeperen i PL denne sesongen, i henhold til en statistikk med en rekke variabler, som er grunnlaget for denne påstanden..... ;)

http://www.teamtalk.com/stoke-city/9078 ... op-stopper

Håper på Begovic mellom stengene i kveld..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 18 Des 2013, 19:22

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Jeg antar at Stoke stiller så skarpskodd som mulig i denne, men det blir særs spennende å se hva motstanderen kommer med. De har vel muligens realisert at det ikke blir noe ligatittel denne sesongen så kanskje de satser på cupene i stedet? Hadde de ligget bedre an i serien så tror jeg de hadde spart flere og kjørt innpå squad-players, nå er det mer usikkert...

I den sammenheng er det jo interessant å se om det blir Sørensen eller Begovic som stiller mellom stengene ;) Jeg kjenner jo til avtalen (uttrykkelig eller stilltiende?) om at Sørensen vokter buret i cupkampene. Og avtaler skal man jo holde... :)

Likevel blir det unektelig et stort paradoks for meg, om vi skal stille så skarpskodd som mulig - noe jeg tror Hughes vil gjøre i denne kampen - for så å la Begovic sitte på benken, en Bego som unektelig har vært vår beste spiller denne sesongen og en matchvinner i flere kamper. :?

Selv om det blir å skuffe Sørensen, mener jeg at Bego bør vokte buret her. Her er det snakk om å prøve å komme seg videre, vi er bare to hinder fra finalen, og da mener jeg mer eller mindre velmenende avtaler om spilletid må vike for hensynet til å maksimere muligheten for videre avansement.

Sagt på en annen måte - hensynet til en spiller (Sørensen) må vike av hensyn til klubben denne gang, avtale eller ikke. Klubben må alltid være viktigere enn enkeltspillere. En annen sak er, at det etter mitt syn er tullete å inngi seg på denne type avtaler, i alle fall om de blir for kategoriske (Bego liga - Sørensen cup). De må kunne fravikes dersom situasjonen tilsier det, selv om de kan være gjeldende som et greitt utgangspunkt. Jeg håper og tror likevel at det som ligger i bunn her mer har å gjøre med en praksis som er utviklet, mer enn et konkret løfte/avtale fra Hughes om at Sørensen skal få spille alle cupkampene, og derfor lettere kan fravikes. :?

Og når alt kommer alt til alt -er det noen grunn til å synest synd på Sørensen om han ikke får spille her ? Den høyreiste dansken tjener nok like mye i uken som mange andre i løpet av år, for å være profesjonell fotballspiller. Og tilsier ikke det å være profesjonell nettopp at man må tåle at andre vurderes som bedre og derfor får plassen han gjerne selv skulle hatt, selv om han er blitt forespeilet å få spille cupkampene ?

Det er tross alt forskjell på å møte lag som Walsall og Tranmere sammenlignet med å møte Manchester United i en kvartfinale. ;)

Som et apropos kan det jo være litt artig å legge ved denne artikkelen, som viser at Begovic har vært den beste keeperen i PL denne sesongen, i henhold til en statistikk med en rekke variabler, som er grunnlaget for denne påstanden..... ;)

http://www.teamtalk.com/stoke-city/9078 ... op-stopper

Håper på Begovic mellom stengene i kveld..... ;)

+1
Nå mener jeg riktignok at Sørensen fortsatt( så vidt ) holder mål på dette nivået, men Begovic er klart bedre og bør foretrekkes hvis de beste 11 skal stille til start.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 18 Des 2013, 19:24

mfkpotter skrev:Jeg husker godt denne kampen, hadde Stoke hatt en sånn spiss som Mark Stein i dag, så hadde ordet nedrykk vært et fremmed ord.

Helt enig.
Han var absolutt klasse og en klinisk avslutter. Min favorittspiller fra den tiden med en konstant solariumsbrun( og spissmakker ) Wayne Biggins hakk i hæl.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 18 Des 2013, 19:58

2 timer til kick off i en kamp som kan bety mye for Stoke City. Slår vi endelig United så er det fantastisk, ikke noe er som å banke et lag som har så mange usympatiske gloryhunters som såkalte supportere! Og når vi en semifinale så er det jo litt heder og ære og en del penger som kan komme godt med. Blir det finale betyr det mer av alt og muligheter for europaliga neste sesong. Og kanskje en heidundrande fellestur til Wembley for norske supportere?
Som flere har vært inne på; laguttaket i kveld blir mer spennende enn vanlig. Velger MH å blodtoppe laget for å øke muligheten eller har han fokus på ligaen og "avtaler" om spillerbruk? Jeg håper vi stiller sterkt med vårt beste lag. Chelsea hvilte vel flere av sine beste i går, vi så hvordan det gikk! Sørensen er en god keeper, på høyde med Bego på sitt beste, men helt ute av matchtrening og en alt for stor risk å bruke i denne kampen. Pieters har vært skadet og trenger matcher. Han er uansett vår beste venstreback og skal starte! Amerikaneren på høyre backen har vært mellom god og veldig god hele sesongen og utfordres vel kun av Wilko, men han har ikke samme nivået. Shawx spiller alle kamper og Wilson har imponert som midtstopper i Huth sitt skadefravær. På midtbanen er N'Zonzi selvskreven, han skal og må spille! Whelan har vært ok i det siste, selv om han fortsatt slår ballen mest sidelengs og bakover. Ireland har vært god som offensiv sentral midtbane og utfordres kun av Adam. På kanten kommer garantert Walters inn og Assaidi går ut. Hvis ikke Walters tar plassen til Ireland? Marko bør vel kanskje også hvile, han har ikke imponert, Kanskje tid for Pennant? På topp har Crouch vært bedre enn på lenge, men vi taper ikke så mye på om MH starter med Jones.

Lykke til alle Stokies.....GOOOOOAAAARRRRNNNNN STOKE 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest