FA-cupen

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: FA-cupen

Innlegg geddi » 09 Des 2013, 18:17

mfkpotter skrev:Tilbakespillsregelen ble innført i 1992, helt korrekt Gunnar.

Og Morten, keeperen kan holde ballen i 6 sekunder etter at han har fått kontroll på ballen....

Akkurat den regelen kan jeg ikke huske sist jeg så praktisert. Det er ingen konsekvens i den regelen.
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Des 2013, 20:48

geddi skrev:
mfkpotter skrev:Tilbakespillsregelen ble innført i 1992, helt korrekt Gunnar.

Og Morten, keeperen kan holde ballen i 6 sekunder etter at han har fått kontroll på ballen....

Akkurat den regelen kan jeg ikke huske sist jeg så praktisert. Det er ingen konsekvens i den regelen.

Ja, det er faktisk en del regler som ikke håndheves spesielt strengt i fotballsporten, det er nesten så man kan si at det har blitt en norm å bryte dem.
Både tilbakespillsregelen og regelen om hvor lenge en keeper kan holde ballen kom jo som en konsekvens av at det kom ønsker om at mer av de 90 ++ minuttene skulle benyttes til faktisk spill og samtidig skulle det forhindre et lag i å spille ballen konstant tilbake til keeper, som jo var ganske så destruktivt, synes jeg. Det var bra at den regelendringen kom.
Problemet i fotball er at reglene ikke alltid blir overholdt og håndhevet, og at det faktisk er en av få idretter hvor det lønner seg å jukse. Ja, det er faktisk gått så langt at det er akseptert av en del spillere, trenere og supportere. Ishockey er annen idrett jeg digger og der er det komplett motsatt. Legger du deg ned på isen og faker en skade for at ditt eget lag skal få en fordel, så kommer du garantert( og etter mitt syn, fortjent ) til å bli påført en ekte skade neste gang du er på isen. Utfordringen i fotballen de neste årene, etter mitt syn, blir å slå mye hardere ned på bevisst juks, gjerne i etterkant av matchene. Jeg er også helt enig med Rune i forhold til dette med situasjoner i feltet. Hadde dommerne vært konsekvente så hadde det blitt blåst 12-13 straffer i hver kamp. Premien hadde vært at spillerne hadde kuttet ut holding/juksing ganske så kjapt hvis det hadde fått en konsekvens.

Apropos Leicester, de har et anstendig lag. Kasper Schmeichel når riktignok ikke faren til anklene en gang, men er en brukbar keeper. Ritchie De Laet lyktes jo ikke i Stoke, men holder sannsynligvis greit nivå i Championship. Sean St.Ledger og Paul Konchesky er to brukbare forsvarsspillere. Paul "Gally" Gallagher husker vel de fleste som har fulgt Stoke en stund og han vet hvor målet står, men jeg er usikker på om han er i førsteelleveren. David Nugent er en velkjent spiss og så vidt jeg husker har han spilt landskamp for England for noen år tilbake. Jeg har sett de i to kamper hittils denne sesongen og da imponerte de ikke, men de ligger jo i toppen. Nigel Pearson er også en dugandes manager som for øvrig har jobbet i Stoke. I sum et anstendig lag som kan rykke opp i PL, men Stoke bør allikevel klare å hamle opp med dem og ta seg videre. Hadde det vært bortekamp hadde jeg vært mer skeptisk.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 09 Des 2013, 21:29

Morten T.Jeg er også helt enig med Rune i forhold til dette med situasjoner i feltet. Hadde dommerne vært konsekvente så hadde det blitt blåst 12-13 straffer i hver kamp. Premien hadde vært at spillerne hadde kuttet ut holding/juksing ganske så kjapt hvis det hadde fått en konsekvens skrev:.

I så fall måtte Shawcross lagt om stilen, kanskje hatt armene bundet ?
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Des 2013, 22:01

gmel skrev:
Morten T.Jeg er også helt enig med Rune i forhold til dette med situasjoner i feltet. Hadde dommerne vært konsekvente så hadde det blitt blåst 12-13 straffer i hver kamp. Premien hadde vært at spillerne hadde kuttet ut holding/juksing ganske så kjapt hvis det hadde fått en konsekvens skrev:.

I så fall måtte Shawcross lagt om stilen, kanskje hatt armene bundet ?

Han, og andre, måtte bare ha lært seg å følge det regelverket som fotballen selv har vedtatt at de skal følge. Hadde han ikke gjort det så hadde sannsynligheten for konsekvens/straff vært stor. M.a.o. ville de som hadde valgt å følge de vedtatte reglene fra fotballens egne organer tjent på det, i motsetning til de som hadde valgt å jukse.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest