Luuk de Jong

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Luuk de Jong

Innlegg Torstein Norevik » 06 Des 2013, 15:28

I følge the Sentinel skal vi være interessert i nederlenderen Luuk de Jong, som for øyeblikket spiller for det gamle storlaget Borrussia Mönchengladbach.
Det ryktes at representanter for spilleren var til stede på Britannia på onsdag for å overvære kampen mot Cardiff.

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Luuk de Jong, som er yngre bror til Ajax-spilleren Siem de Jong, skal visstnok ha røket uklar med Mönchengladbachs manager, og har fått få sjanser denne sesongen, og da fortrinnsvis som innbytter.

I Nederland derimot gjorde han sine saker svært bra, og kom i 2011/12-sesongen på delt annenplass på toppscorerlisten i Eredivisie med sine 25 scoringer for FC Twente. Han står også bokført med 7 kamper og 3 mål for det nederlandske A-landslaget (pr. 27/6-13). Han ble tatt ut i EM-troppen til Nederland til Europamesterskapet i 2012, men fikk ikke spilletid ved den anledningen.

Jeg husker det var mye snakk om han for et par sesonger siden, da han var så bra i Nederland, og jeg tror nok han kunne ha vært en veldig nyttig tilvekst for oss. Han vil vel ikke komme billig, ettersom Mönchengladbach betalte hele 15m Euro (12,6m pund) da han ble hentet til klubben sommeren 2012. Det er vel grunn til å tro at tyskerne ønsker å få refundert mesteparten av det beløpet for å begrense det økonomiske tapet mest mulig.

På den annen side er det liten grunn til å tro at vi vil kunne hente inn kvalitetsspisser - med målteft - uten å måtte grave litt dypt i lommene..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Re: Luuk de Jong

Innlegg gmel » 07 Des 2013, 10:48

Ja verden forandrer seg !
Representanter for spilleren så på laget som er aktuelt , ikke omvendt!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 07 Des 2013, 14:38

gmel skrev:Ja verden forandrer seg !
Representanter for spilleren så på laget som er aktuelt , ikke omvendt!

Ja, det kan man sannelig si......Men det ligger vel implisitt i dette en antydning om at representanten(e) for de Jong da muligens var på The Brit for å ha samtaler med klubben..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 11 Des 2013, 21:24

Pieters believes fellow Dutchman Luuk de Jong can be a big hit in the Premier League if Stoke City pull off his signing in the January window.(J)

Et godt miljø og trivsel skaper vinnere...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 11 Des 2013, 23:25

Skal prøve å ikke være negativ hele tiden....men var det ikke noe lignende Cameron sa om Break Shea?
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 12 Des 2013, 14:58

Mulig det, men det er jo bare min oppfatning....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 12 Des 2013, 18:27

For all del.
Jeg skal ikke betale gildet.
Vi trenger en angriper, det er det ingen tvil om, men det er et lotteri hele greia.
Å få tak i noen som passer inn er en ting, men å sørge for at han har noe å jobbe med er en helt annen sak.
Håper vi får tak i noe skikkelig, desverre er det vel bare to -tre mann vi kan selge som gir nok penger til å betale for en angriper, men de vil jeg ikke selge.
Vi bør også kjøpe Ireland....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg radiola » 13 Des 2013, 12:22

Rett meg hvis dette er feil, men går ikke Irelands kontrakt i Aston Villa ut til sommeren, dvs at han da blir Bosman-spiller? I så fall står han vel fritt til å inngå kontrakter med hvilken klubb som helst ca et halvår før kontrakten går ut, og at et klubbytte blir effektuert når kontrakten med Aston Villa definitvt er over? For øvrig er jeg enig i at han er en spiller Stoke kan få mye glede av; det ser ut som om han virkelig blomstrer under Hughes. La oss håpe iren har vett til å skjønne akkurat det - og vett nok til ikke å kreve uanstendig høy lønn.
radiola
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 13 Des 2013, 12:35

radiola skrev:Rett meg hvis dette er feil, men går ikke Irelands kontrakt i Aston Villa ut til sommeren, dvs at han da blir Bosman-spiller? I så fall står han vel fritt til å inngå kontrakter med hvilken klubb som helst ca et halvår før kontrakten går ut, og at et klubbytte blir effektuert når kontrakten med Aston Villa definitvt er over? For øvrig er jeg enig i at han er en spiller Stoke kan få mye glede av; det ser ut som om han virkelig blomstrer under Hughes. La oss håpe iren har vett til å skjønne akkurat det - og vett nok til ikke å kreve uanstendig høy lønn.

Rett gjerne meg hvis jeg har feil også, men klubber i England kan ikke inngå kontrakter med Bosman-spillere fra andre klubber i England før det er en måned igjen av kontrakten. Mulig jeg har feil, men det var hvert fall slik tidligere :)
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 14 Des 2013, 12:36

Ireland:
Kanskje best å vente til han blir gratis, men:
Han er dum hvis han velger andre enn Stoke!!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest