Svakeste åpning siden 2008

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Svakeste åpning siden 2008

Innlegg Morten T. » 24 Nov 2013, 21:57

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:
Lilledino skrev:MH tar oss til en ny dimensjon.

Nå skal laget sette seg, og så rykker vi videre...

8 på rappen uten seier og så en sliteseier på hjemmebane mot det aller svakeste laget( som spilte store deler av kampen med 10 mann ) i PL.
La oss alle holde hender å rope halleluja.....

Roper ikke halleluja.. men noen av tapene har vært stang ut, og det tar tid å få på plass en ny strategi og spillestil.

Uansett tror jeg MH er et steg i rett retning...

Selvfølgelig tar det det tid, men det er en del momenter som kan diskuteres underveis.
Da vi var med i et radioprogram i Stoke for noen uker tilbake var det ganske mange supportere som var "deeply concerned". Programleder Angela Smith syntes det var merkelig at Hughes ikke har klart å komponere en midtbane som fungerer, men fortsatt er i prøve-og-feile fasen, mens andre igjen stilte spørsmål ved forsvarsspillet og hvorfor det denne sesongen har vært mindre patent.
Jeg kjøper ikke helt det "stang ut" greiene heller. Mot Swansea fikk Stoke en meget tvilsom straffe i sluttminuttene og i går hadde laget tur med en dommeravgjørelse igjen. Slike ting jevner seg ut over tid.

Personlig synes jeg Stoke har et bedre angrepsspill denne sesongen, men sliter fortsatt med avslutningene på den siste tredjedelen. Problemet er at oppbyggingen går for treigt og derfor var det en stor glede å se Stoke sitt mål nummer to i går. Kan laget fortsette med den type angrepsspill så blir det garantert flere mål - også mot lag som er langt bedre enn Sunderland. Forsvarsspillet har derimot blitt svakere. Jeg mener at temposvake Huth/Shawcross ligger for langt fra hverandre fordi backene skal stå høyt, mens Huth/Shawcross blir plassert bak hver sin indreløper. Får laget et brudd i mot da( og det skjer faktisk ofte ) så blir de to stopperne avslørt på farta og henger ikke med mot lag som velger å spille i lengderetningen sentralt.
Jeg er heller ingen tilhenger av endeløs balltrilling og skal man spille slik så må spillerne ha mye mer bevegelse når de ikke har ballen.

For meg, som hadde vært strålende fornøyd med om klubben kunne kopiere f.eks. Everton( 8-14 plasser HVER sesong ), så er det resultatene som først og fremst teller. Jeg synes det er smart å spille "ugly" hvis det gir resultater og usedvanlig dumt å forsøke å spille "flott" hvis det ikke fører til noe som helst.

Forhåpentligvis kan Hughes, men først og fremst spillerne, levere en innsats som gjør at de havner mellom 8 og 15. Det har de kapasitet til.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest