Nå begynner oppryddingen og dugnaden :

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Nå begynner oppryddingen og dugnaden :

Innlegg Torstein Norevik » 30 Aug 2013, 12:44

En av de som forsvant i sommer - sympatiske Mama Sidibe - har endelig funnet seg ny klubb :)

Det var vel likevel kanskje ikke mange som hadde tippet på at Mama skulle fortsette fotballkarrieren i Bulgaria, hvor han har tegnet ett-års kontrakt med landets største klubb, CSKA Sofia. :o

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/Pl ... z2dL7gDZv5

Lykke til, Mama ! :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 02 Sep 2013, 15:37

Bevare meg vel for en aktivitet på transfermarkedet!!!
Det ser ut som det har vært 30-40 spillere i kikkerten til MH &co .
Nye folk er kommet, og enda flere er på vei bak, på midten og på vingene.
Et helt nytt lag!
Men....hvem skal score?? :roll:
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Sep 2013, 20:54

Noen timer før transfervinduet stenger virker det som om Hughes & co egentlig er ganske fornøyd med de spillerne han overtok etter Pulis. Han kommer også til å, høyst sannsynlig, fortsette å starte med Walters og plassere Jerome på benken...

Etter mitt syn er den eneste umiddelbare forsterkningen Erik Pieters. De andre som har kommet inn er uprøvde på dette nivået, hvis vi ser bort i fra Ireland som har vært på en klar nedadgående kurve de siste 3-4 sesongene.
Noen av signeringene som er foretatt i sommer er selvfølgelig spennende, men det er ikke brennsikkert at alle vil gå rett inn å løfte Stoke ytterligere et hakk.

Med forbehold om at flere kommer inn/ut.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 02 Sep 2013, 21:34

Enig.
Er det vi har nå godt nok til topp 8?
Da må Jones og Crouch finne målet, Walters finner det ikke...... ;)
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Sep 2013, 22:33

gmel skrev:Enig.
Er det vi har nå godt nok til topp 8?
Da må Jones og Crouch finne målet, Walters finner det ikke...... ;)

Nå ser ikke jeg på det som noe mål å nødvendigvis komme inn på Topp 8 denne sesongen.
Mitt ønske er at Stoke blåkopierer en klubb som Everton. Det betyr å fortsette å være en anstendig fotballklubb som spiller i Premier League og greier å etablere seg der( Everton har vel spilt i toppdivisjonen siden 50-tallet mener jeg å huske ).
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 02 Sep 2013, 23:17

Alt i alt godt fornøyd med dette vinduet, men skuffa over at vi ikke greidde å hente inn en bra spiss eller to. Skulle gjerne ha skiftet ut Crouch og Jerome mot et par spisser av bedre kvalitet. :?

Vi ser likevel en helt ny - og etter mitt syn mye riktigere - transferpolitikk i dette vinduet. Det mest iøynefallende er vel at vi - med unntak av Ireland - kun har signert ikke-britiske spillere. Dette er utvilsomt en "new direction", og uttrykk for en bevisst holdning til pris, hvor Stoke-hierarkiet åpenbart har tro på at de kan oppnå langt bedre deal'er utenlands enn det de kan få med overprisede britiske spillere. 8-)

Vi ser også at spillerne nå er gjennomgående langt yngre, og med betydelig høyere resale-value enn tilfellet har vært tidligere.
Dette er en uttalt strategi fra klubbens ledelse, og hvor Mark Cartwright utvilsomt er blitt en sentral brikke i dette arbeidet. :)

Selv om flere av ny-signeringene ikke vil være banker's i førsteelleveren, så mener jeg likevel at vi er kommet styrket ut av dette vinduet når vi ser hvem som er kommet inn, kontra de som har forlatt klubben. :)

Vi har styrket problemområdet venstre-back med en solid tilvekst i Pieters, og vi har fått inn spennende vinger i Assaidi og Arnautovic. Kjenner ikke veldig godt til noen av de to siste, men med fortid i Liverpool og Inter Milan så må de jo ha ganske bra kvaliteter, og høyst sannsynlig mer kvaliteter enn det vi har fra før i Etherington, Walters, Shotton og Kightly for å nevne noen. 8-)

Muniesa også en "coming man" og nylig uttatt igjen på et meget sterkt Spania U-21. Og vi skal heller ikke glemme Agudelo, som virker som en veldig spennende spiss-type, selv om han riktig nok ikke kommer før i januar. 8-)

Ser vi på de 8 spillerne som har forlatt klubben, så er dette spillere som - med unntak av Whitehead - i forrige sesong knapt nok hadde 10 kamper til sammen før førstelaget. Med andre ord; spillere som ikke egentlig var særlig aktuelle når vi snakker om førstelagsspill, og som derfor heller ikke vil bli savnet - sportslig sett. :ugeek:

Tar vi også med at vi - mot alle odds - klarte å beholde PL's beste keeper, så tror jeg at vi alt i alt skal være godt fornøyde med dette vinduet, selv om jeg som nevnt - i likhet med de fleste andre - er skuffet over at vi ikke hentet inn en spiss eller to.... ;)
Sist endret av Torstein Norevik den 03 Sep 2013, 10:06, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Sep 2013, 23:24

Torstein Norevik skrev: Det mest iøynefallende er vel at vi - med unntak av Ireland - kun har signert ikke-britiske spillere.

Og heller ikke Ireland er jo britisk. Tror dette er det første vinduet i klubbens historie, med forbehold om at jeg nå begynner å bli seriøst trøtt, at det ikke er signert en britisk spiller...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 02 Sep 2013, 23:47

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev: Det mest iøynefallende er vel at vi - med unntak av Ireland - kun har signert ikke-britiske spillere.

Og heller ikke Ireland er jo britisk. Tror dette er det første vinduet i klubbens historie, med forbehold om at jeg nå begynner å bli seriøst trøtt, at det ikke er signert en britisk spiller...

Han ble i farten britisk i mitt hode i forhold til alle spillerne vi har hentet fra kontinentet, men han er jo ire og ikke brite så du har selvsagt helt rett, Morten ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg gunny » 03 Sep 2013, 08:27

Har vel ein følelse av at klubben sparer litt på pundsedlene etter Pulis sin pengebruk dei siste åra. For det var jo sagt i vår at det var veldig viktig å holde seg i PL fordi den nye TV-avtalen genererte ganske mykje penger.

Samtidig er eg sikker på at Hughes ville kunne brukt penger på ein skikkeleg klassespiss, men at me heller venter til januar. Krysser fingrene for at Jones skjønner at han må jobbe for lønna og viser oss kva han kan over ein heil sesong, ikkje berre i ein kamp i ny og ne.
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Sep 2013, 08:27

I sum: Et greit vindu av Stoke. Mye uprøvd og spennende som KAN slå til, men det kan fort tippe andre veien også. Umiddelbart synes jeg at Pieters er det beste kjøpet. Overraskende med Jerome ut, men på en måte så kan jeg forstå det også. Hughes legger opp til godt vingspill og innlegg fra kantene. Da trengs ikke bakromsspissen, og ikke spesielt effektive, Jerome lenger.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest