Sesongen 13/14

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Sesongen 13/14

Innlegg Lilledino » 13 Aug 2013, 14:32

Nettavisen tipper oss på 17 plass..

http://www.nettavisen.no/sportspill/tip ... 658450.ece
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 13 Aug 2013, 14:36

Lilledino skrev:Nettavisen tipper oss på 17 plass..

Og blar man nedover for å se hva folk tipper, anslår jeg at 80 % tipper oss på nedrykk. Det virker som at Stoke "endelig" kan tippes på nedrykk fordi Mark Hughes tar over roret. Jeg syntes det er ganske vittig. Vi har da vitterlig forsterket troppen!

Det eneste som bekymrer meg er avtalen med Diouf; her fremstår vi ganske desperate, og jeg er svært usikker på om vi har en plan B om vi ikke skulle klare å signere han. Samtidig sender vi jo et signal til alle andre klubber at vi er desperat ute etter en spiss, og jeg tipper at andre klubber skrur prisen opp om vi kommer med eventuelle bud.

Uansett er jeg fornøyd om vi får inn en kvalitetsspiss - og helst en ving - da ser sesongen SVÆRT lys ut i mine øyne.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 13 Aug 2013, 14:40

TrondG skrev:

Og blar man nedover for å se hva folk tipper, anslår jeg at 80 % tipper oss på nedrykk. Det virker som at Stoke "endelig" kan tippes på nedrykk fordi Mark Hughes tar over roret. Jeg syntes det er ganske vittig. Vi har da vitterlig forsterket troppen!

Det eneste som bekymrer meg er avtalen med Diouf; her fremstår vi ganske desperate, og jeg er svært usikker på om vi har en plan B om vi ikke skulle klare å signere han. Samtidig sender vi jo et signal til alle andre klubber at vi er desperat ute etter en spiss, og jeg tipper at andre klubber skrur prisen opp om vi kommer med eventuelle bud.

Uansett er jeg fornøyd om vi får inn en kvalitetsspiss - og helst en ving - da ser sesongen SVÆRT lys ut i mine øyne.

Dustene som tipper nedover er bare sauer etter bjellesauen...
Men, vi må få en spiss som skårer, om ikke KJ eller Crouch skal få en ny boost ...

De har jo potensiale...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 13 Aug 2013, 15:40

TrondG skrev:

Ser ikke helt logikken i at så mange nå plutselig tipper oss som nedrykkskandidater. :o Troppen er vel kvalitetsmessig bedre enn noensinne, ettersom vi har fått inn et par nye kvalitetsspillere i Peters og Muniesa, og fortsatt jakter flere, mens vi har kvittet oss med spillere som ikke holdt mål (Sidibe, Delap, Whitehead m.fl.). Vi har også fått en manager som tydeligvis tenker ganske forskjellig fra sin forgjenger i forhold til hvilke spillere som kan tenkes å bli nøkkelspillere i vårt mannskap.

Hughes ser ut til å ha stor tro på spillere som Palacios og Adam. Det er en tro jeg deler, og jeg har lenge stilt spørsmål ved hvorfor Palacios aldri fikk noen reell sjanse under Pulis, og Adam bare i begrenset grad og da relativt båndlagt. Mens, på den annen side, spillere som Walters og Whelan leverte den ene svake forestillingen etter den andre, men likevel beholdt plassen sin i førsteelleveren.

Ja, vi har scoret få mål de siste sesongene, og har berget oss på et solid forsvar og en glimrende keeper. Men jeg tror også det helt klart har en sammenheng med Pulis' filosofi om "safety first", hvor selv de svakeste lagene i divisjonen ble møtt med en overdreven respekt - for ikke å si frykt. Dette gav seg ofte utslag i at vi ble liggende altfor langt tilbake på banen, og ble satt under press, i stedet for selv å prøve å sette motstanderen under press. Da vi selv ble satt under press endte dette ofte til slutt med scoring i mot, og ikke sjelden mot slutten av kampene. :?

Angrepsspillet ble stereotypt, ofte med mye høye baller mot en enslig spiss, noe som var relativt enkelt å håndtere for hodesterke britiske stoppere.

Jeg er overbevist om at Pulis' forsiktige taktikk kostet oss mange poeng, ved at vi tapte kamper der vi i alle fall burde ha hatt ett poeng, og vi måtte nøye oss med poengdeling mot motstandere vi helt klart hadde potensiale til å slå. Særlig - eller kanskje jeg skal si i hovedsak - gjorde dette seg gjeldende på fremed gress.

Når det er sagt, så er det ingen tvil om at vi trenger en ny kvalitetsspiss. De vi har er ikke bra nok. Crouch er på hell og Jones er for ustabil. Jerome skaper en del med farten sin, men er ofte ikke kald nok i de avgjørende øyeblikkene. Og Walters er.....Walters.... ;)

Diouf-historien nærmer seg en farse, med noen tyskere som ikke ser ut til å være enige med seg selv.... :?

Leste for øvrig et sted at Hughes visstnok også skal ha en annen spiss i bakhånd om Diouf-affæren strander. Spilleren er ikke navngitt, men skal visstnok ikke være brite.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 15 Aug 2013, 13:32

Espen Iversen i Rogalands Avis tipper oss på 18.plass, nedenom og hjem altså.
Han skriver:
"De største overraskelsene i negativ forstand tror jeg Everton og Stoke vil stå for. Det handler om spillestil
Direkte Moyes er erstattet av omstendelige Martinez. Det har ikke Everton stall til.
Stoke har på sin side gjort klubbhistoriens største tabbe med å erstatte Tony Pulis med Mark Hughes."
Store ord......
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 15 Aug 2013, 22:34

gmel skrev:Espen Iversen i Rogalands Avis tipper oss på 18.plass, nedenom og hjem altså.
Han skriver:
"De største overraskelsene i negativ forstand tror jeg Everton og Stoke vil stå for. Det handler om spillestil
Direkte Moyes er erstattet av omstendelige Martinez. Det har ikke Everton stall til.
Stoke har på sin side gjort klubbhistoriens største tabbe med å erstatte Tony Pulis med Mark Hughes."
Store ord......

Forbannet pissprat, for å bruke fotballspråket, fra denne Espen Iversen. Skulle gjerne hørt argumentene til denne mannen hvorfor han mener spillestilen til Pulis fremdeles ville vært riktige også i årene framover og hva han så av utvikling i Pulis sin fotballfilosofi og måten han har bygget sin spillerstall på de siste årene.

Men jeg er tilbøyelig å være noe bekymret for hva Hughes klarer å få ut av den troppen han har å disponere over. Selv om han er godt i gang med å fornye spillertroppen har seally seson igjen vist at det ikke er enkelt å tiltrekke seg kvalitetsspillere til Stoke, Vi har endelig fått et par backer som ER backer, Pieters og Muniesa, bare litt synd at de er venstrebacker begge to, ellers er troppen særdeles sårbar framover. Det er bare å krysse fingre og tær for at det kommer en ny spiss inn før deadline. Hvis ikke blir jeg oppriktig bekymret for at det kan bli en tøff kamp om å overleve. Jeg skulle veldig gjerne hatt en midtbanemotor også, men det har vel ikke vært i Hughes sine planer denne våren.

Som dere skriver, så er vi forsterket på noen plasser, men vi skulle helt klart hatt enda flere forserkninger inn. De skal tross alt innarbeide en ny spillestil også, og så får vi se om de har den kvalitten til å tilpasse seg den nye stilen. Slik det ser ut nå, så tror jeg også at det kan holde hardt å forsvare plassen fra i fjor, men jeg er 100 % overbevist om at det var riktig å få nye koster inn. Men i en klubb som Stoke må vi nok finne oss i å bygge sten for sten. Men du verden, det hadde vært deilig med poeng til helga :)
torage
Ivrig Stokie

Innlegg Alfie » 16 Aug 2013, 07:06

Jeg tror, og er nesten helt sikker på at våre angripere KW og PC vil få en god sesong. Fordi vi i år vil få flere folk angrep og skape overtall, vil de slippe å måtte krige mot minst 2 forsvarere hver gang. På midtbanen har vi en del skjult kreativitet i Adams og N'zonzi. Jeg er nesten helt sikker på at VI er blant topp 10.

Forøvrig føler jeg en spenning jeg ikke har kjent siden VI rykket opp.
Alfie
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 16 Aug 2013, 15:03

Ser at Lars Tjærnås er en av etterhvert ganske mange som tipper Stoke ned.:
http://beta.aftenposten.no/100Sport/fot ... 7571_1.snd

Personlig er Tjærnås den eksperten og sidekommentatoren jeg setter høyest og respekterer mest, så når han taler - da lytter jeg. En meget, meget flink og kunnskapsrik fyr. Derfor synes jeg det er interessant når han uttaler: "Stoke har overlevd og gjort det godt ved å være annerledes enn alle andre – et lag fryktet av de fleste. Derfor er det et faresignal ved ansettelsen av Mark Hughes at de ønsker å bli som «de andre». "

Det gjenstår å se om han treffer, jeg håper ikke det, men det begynner nesten å bli en unison oppfatning blant fagfolket at Stoke kommer til å slite denne sesongen. De fleste begrunner det med skifte av stil og manager, samt manglende offensiv kraft.

Vi får sjå...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 16 Aug 2013, 15:12

Morten T. skrev:Ser at Lars Tjærnås er en av etterhvert ganske mange som tipper Stoke ned.:
http://beta.aftenposten.no/100Sport/fot ... 7571_1.snd

Personlig er Tjærnås den eksperten og sidekommentatoren jeg setter høyest og respekterer mest, så når han taler - da lytter jeg. En meget, meget flink og kunnskapsrik fyr. Derfor synes jeg det er interessant når han uttaler: "Stoke har overlevd og gjort det godt ved å være annerledes enn alle andre – et lag fryktet av de fleste. Derfor er det et faresignal ved ansettelsen av Mark Hughes at de ønsker å bli som «de andre». "

Det gjenstår å se om han treffer, jeg håper ikke det, men det begynner nesten å bli en unison oppfatning blant fagfolket at Stoke kommer til å slite denne sesongen. De fleste begrunner det med skifte av stil og manager, samt manglende offensiv kraft.

Vi får sjå...

Veldig hyggelig å se deg på forumet igjen, Morten. Håper du er kommet for å bli..... :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 16 Aug 2013, 16:19

Flott å se at flere er optimistisk før sesongstart. Dessverre ser jeg få grunner til å dele denne optimismen. Håper jeg tar feil...
Bjarne
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest