Nye toner fra gamle orgler.... ?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Nye toner fra gamle orgler.... ?

Innlegg Torstein Norevik » 14 Jun 2013, 11:20

Vi går inn i en spennende tid, hvor spekulasjonene vil gå - og allerede går - høyt om hvilke spillere Hughes vil hente inn, og hvem som kommer til å forsvinne ut porten på Britannia.

Det jeg synest er nesten like spennende er hvilken effekt managerskiftet vil ha på vår eksisterende spillergruppe. Vi er mange som mener at Pulis brukte en del spillere feil, og at han også i betydelig grad brukte feil spillere. Vil disse få en sjanse under Hughes både til å vise hva de er gode for og til å få spille i sin favorittposisjon ?

Vil spillere som Palacios, Pennant (ved en eventuell re-signering) og Kightly komme inn igjen i varmen under Hughes ? Og vil spillere som Wilson og Cameron få prøve seg mer i en sentral midtbane-posisjon - som vel er foretrukket posisjon for begge - i stedet for å bli plassert på back-plass ?

Leste et sted at Palacios hadde vært meget god i en landskamp for Honduras nylig. Mens Geoff Cameron - i en sentral midtbaneposisjon - ble kåret til "Man of the Match" da USA nylig spilte landskamp mot Belgia (tror jeg det var)... Kan disse to være med på å revitalisere et Stoke-lag som i store deler av sesongen var meget grått.... ? :?

Og Hughes har vel allerede signalisert at Adam kommer til å få en friere stilling og er tiltenkt en sentral rolle i vårt offensive spill.... :)

Det siste mener jeg er veldig riktig og viktig. Adam er potensielt vår mest kreative spiller, og han må få bruke kreftene sine i den offensive delen av spillet, heller enn på de lange løpene hjemover. Og han er også målfarlig, gitt at han får en rolle der han kan få muligheten til å komme seg i de farlige posisjonene. Og mål fra midtbanespillerne har jo vært en betydeling mangelvare de siste sesongene.... :?

Vi har hatt en del spillere i troppen som etter mitt syn ikke holder PL-nivå. En del av disse er nå frigitt (Delap, Sidibe, Whitehead m.fl.), men noen er fortsatt igjen. (Walters, Wilkinson, Whelan). :? Disse kan vi etter mitt syn gjerne takke for innsatsen og ønske lykke til videre.... :twisted:

Derimot både håper og tror jeg at vi også allerede innenfor eksisterende spillergruppe har skjulte ressurser som ikke har fått vist seg skikkelig frem - eller som har vært brukt feil - og som kan komme til å blomstre under en ny manager, under forutsetning av at de gis tillit.

Den jeg kanskje har mest tro på i så måte er Palacios. Han har vært meget god i tidligere klubber, men har aldri fått noen reell sjanse under Pulis. Får han en mulighet til å spille seg i form har jeg tro på at han faktisk kan komme til å bli en meget viktig spiller for oss. ;)

Det betyr ikke at jeg mener at det ikke bør komme utskiftninger, for det bør det. Vi trenger forsterkninger både på back-plassene, og i alle fall èn ving, og vi trenger i alle fall èn ny spiss + en back-up midtstopper. Vår gamle akilleshæl - sentral midtbane - er vel kanskje ikke lenger i like stort behov for fornyelse, om vi får Palacios tilbake på rett spor. Der kan også både Wilson og Cameron trolig gjøre en god jobb, og vi har N'Zonzi om han blir værende. Og vi har Adam - noe mer fremskutt.

Jeg synest i alle fall for egen del at Hughes sine tanker om hvordan han skal disponere dagens spillergruppe er veldig spennende - og ikke må undervurderes - selv om det selvsagt alltid vil være aller størst spenning knyttet til hvem vi henter inn og hvem som forlater klubben.... 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Re: Nye toner fra gamle orgler.... ?

Innlegg vegar56 » 14 Jun 2013, 14:48

Torstein Norevik skrev:Jeg synest i alle fall for egen del at Hughes sine tanker om hvordan han skal disponere dagens spillergruppe er veldig spennende - og ikke må undervurderes - selv om det selvsagt alltid vil være aller størst spenning knyttet til hvem vi henter inn og hvem som forlater klubben.... 8-)

Mye spenning rundt en ny manager ! Det er som du sier mye ubrukt potensiale i spillergruppen.
I mellomtiden må vi nøye oss med å se hvem som går og hvem som kommer.
Håper det skjer noe før 5 på midnatt den dagen vinduet lukker ;)
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 14 Jun 2013, 20:12

I tillegg er det viktig at Hughes sender signaler, på at nå skjer det ting.

Spesielt med spillere som har levert, men ikke fått tillit.

De andre, lever farlig. Walters bør gå, Wilkinson også...
Spennende
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 14 Jun 2013, 22:55

Spennende er nok det mest beskrivende ordet for Stoke Citys situasjon for øyeblikket, ja!

På den ene siden ønsker jeg meg store forandringer; nye spillere inn, enda flere spillere ut. Dramatisk omlegging av spillestil - underholdning, trøkk, kreativitet. På den andre siden tenker jeg "careful what you wish for". Det hjelper lite med "nytt giv", endring av spillerstall og benkeslitere med fornyet tillitt om det ikke skulle gi avkastning poengmessig. Marerittsituasjonen må være at vi til jul ligger med rundt 10 poeng og kjemper mot nedrykk.

Jeg har troen på Hughes, og tror at de neste sesongene må være preget av "den gylne middelvei", der Sparky og hans menn får bygget en plattform nedenifra og stadig utvikle spillet og stallen. Heldigvis er Coates en mann som tenker langsiktig, og selv om han har nevnt at managere bør forvente å sitte "kortere" i sjefsstolen på The Brit, så tror og håper jeg at handelsmannen vil gi Hughes TID til å skape resultater.

Neste sesong er jeg fornøyd med at vi holder oss. Alt annet er en bonus.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 18 Jun 2013, 16:26

TrondG skrev:Neste sesong er jeg fornøyd med at vi holder oss. Alt annet er en bonus.

Tror ikke vi skal sikte høyere enn det i Hughes' første sesong.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 29 Jul 2013, 19:27

Torstein Norevik skrev:Derimot både håper og tror jeg at vi også allerede innenfor eksisterende spillergruppe har skjulte ressurser som ikke har fått vist seg skikkelig frem - eller som har vært brukt feil - og som kan komme til å blomstre under en ny manager, under forutsetning av at de gis tillit.

Den jeg kanskje har mest tro på i så måte er Palacios. Han har vært meget god i tidligere klubber, men har aldri fått noen reell sjanse under Pulis. Får han en mulighet til å spille seg i form har jeg tro på at han faktisk kan komme til å bli en meget viktig spiller for oss. ;)

Det kan kanskje se ut som om jeg kan få mitt ønske om en "revitalisert" Palacios oppfylt :)

Hughes uttaler seg i alle fall nå i retning av at han er godt fornøyd med det han har sett av Palacios så langt, og antyder at Palacios kan spille en viktig rolle for oss i den kommende sesongen. Følgende er sakset fra The Sentinel etter Dallas-kampen:

......The Stoke boss is also hoping Wilson Palacios can prove his doubters wrong after another encouraging performance.
"He's an experienced international who understands the way we have been asking him to play," added Hughes.
"It's been difficult for him at Stoke being out in the cold for such a long time, but if he plays well for us it will be like a new signing......."

Det synest jeg er oppløftende. Jeg er blant de som mener at Palacios - som faktisk fyller 29 år akkurat i dag - aldri fikk noen skikkelig sjanse til å spille seg i form under Pulis, men ble avspist kun med sporadiske opptredener.

En annen sak er at jeg synest Palacios ser mer veltrent ut nå, enn han gjorde i Pulis-perioden. Da så han - for å være litt stygg - ut som at han den siste tiden hadde spist bedre enn han hadde trent..... :twisted: Han er nok derfor kanskje også mer match-fit nå enn han var for en tid tilbake, noe som selvsagt også innvirker på prestasjonene.

En "revitalisert" Palacios, på vei tilbake mot tidligere nivå, ville opplagt ha vært en klar forsterkning for oss, og jeg skjønner derfor Hughes godt når han sier at det ville ha vært som en ny signering.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 02 Aug 2013, 18:08

Noe av problemet med Pulis var at hans favorittspillere fikk klippekort for å starte kamper, uansett ferdigheter og ofte tvilsomme evner til å behandle ball.....enten var man med i varmen, eller så var man et sted i kulden og vanskelig å få spilletid. Til stor frustrasjon for de fleste supportere selvsagt. Det er lettere å se kamper fra sidelinjen og se hvilke spillere som skaper mest, istedenfor å styre et spillesystem som handler 90% om innsats og defensiv jobbing.....misliker stort hans mange innkjøp som har vist seg å være mer eller mindre middelmådige spillere, men samtidig så fikk nok mange av disse få eller liten sjangse til å vise hva de egentlig duger til. Hadde vært gledelig å få se f.eks nevnte Palacios blomstre i Stoke drakta, trolig en av mange spillere som har mye potensiale uten at han foreløpig har fått en fair mulighet til å vise hva han egentlig kan........Er veldig positiv til signalene fra Hughes foreløpig. Håper å se et Stoke City med samme innsats som under Pulis, men samtidig med mer offensive vilje og kreativitet. Tror vi har mye å glede oss til for neste sesong.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest