Stoke på TV2 2013/14

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Stoke på TV2 2013/14

Innlegg Path » 05 Jun 2013, 08:21

Er bekymret for om det blir mulig å følge Stoke på tv kommende sesong....
http://www.tv2.no/sport/fotball/england ... 56043.html

Finnes det andre alternativer på tv enn TV2?
Path
Newbie

Re: Stoke på TV2 2013/14

Innlegg einark » 05 Jun 2013, 13:12

Ja, dette dessverre dårlig nytt for oss som ikke blant de store klubbene. Det ryktes jo at PL vil forsøke å spre kampene for å unngå at mange skal gå kl 16 lørdag ettermiddag, som vil skape konflikt i forhold til nye regler. Uansett vil nok valget vi har hatt til nå bli vesentlig redusert, og jeg synes ikke det TV2 gjør her forsvarer prisøkningen, og har dermed sagt opp TV2 BPL. Virker vel som om det er flere som har gjort det samme, men er veldig spent på om det blir noen andre måter å få sett kampene på neste sesong.
Brukerens avatar
einark
Ivrig Stokie

Innlegg Stoke - HamKam » 05 Jun 2013, 13:46

Kampene vil bli mye mer spredt enn hva som har vært tilfelle så langt, og TV2 har lovet å vie alle lag "tilnærmet" samme oppmerksomhet. Personlig tviler jeg på TV2's lovnader, for de er også avhengig av å tjene penger, og da er det nok de største klubbene med flest seere som likevel til syvende å sist blir sendt LIVE. Etter hva jeg har forstått så blir alle, eller i alle fall de fleste kampene, vist i reprise senere på kvelden. Da er det "bare" å slå av telefonen, unngå tekst-TV og heller ikke se nyhetssendinger på TV lørdagskvelden ;) All sosial omgang med venner på lørdagskvelden må også vike til fordel for Stoke-kamper i opptak ;)
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie

Innlegg pål - lillehammer » 05 Jun 2013, 14:30

Hvis de skal sende de store lagene som slåss om CL plass kan jeg ikke skjønne annet enn at de kommer til å sende oss mye :idea:
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie

Innlegg rubelo » 05 Jun 2013, 23:14

Har også sagt opp abbonemanget på TV2 PL idag.. Betaler ikke mer for dårligere pakkeløsning .
Av det jeg har lest og sett av div innlegg i aviser og nettsider, er antall avbestillinger av PL blitt
forholdsvis høye. Tror det kan bli tankevekker for Tv2. Hjelper sikkert ikke, men det er lov å
håpe. For min del blir det å prøve streaming på div nettsteder, for å få sett kamper med mitt
kjære STOKE. :) :)
rubelo
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 05 Jun 2013, 23:53

Gjelder disse reglene for Sumo også, slik at vi ikke får tilbud om mer enn èn kamp av gangen der heller ? I dag tilbyr jo Sumo alle kampene, så er det opp til den enkelte å velge hvilken kamp man vil se. Men Sumo er vel egentlig en form for streaming-tjeneste, mer enn egentlig en TV-kanal, så jeg lurer på om noen vet om innskrenkningene vil gjelde der også ? :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 06 Jun 2013, 00:38

Torstein Norevik skrev:Gjelder disse reglene for Sumo også, slik at vi ikke får tilbud om mer enn èn kamp av gangen der heller ? I dag tilbyr jo Sumo alle kampene, så er det opp til den enkelte å velge hvilken kamp man vil se. Men Sumo er vel egentlig en form for streaming-tjeneste, mer enn egentlig en TV-kanal, så jeg lurer på om noen vet om innskrenkningene vil gjelde der også ? :?

Dessverre. Kun én kamp vises klokken 16.00 på lørdager på grunn av de nye rettighetene - både på TV og på nett. For å bøte på dette skal det engelske fotballforbundet visstnok differensiere sendingstidene ytterligere. Dette er positivt (i den grad den nye avtalen tilfører noe positivt for oss nordmenn/sofa-fans) for oss, men negativt for den engelske fotbballsupporter som må planlegge reising o.l i større grad enn tidligere.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 06 Jun 2013, 14:02

Jeg har også sagt opp mot abonnement på BPL nå, de kommer kanskje til å vise Stoke 1-2 ganger pr. sesong, da sparer jeg heller og reiser over til Stoke for å se laget live i stedet !
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 06 Jun 2013, 17:26

Ikke sikkert det blir så helt gæli; Hvis det sendes 6 kamper direkte hver helg så betyr vel dette følgende; Under forutsetning av at ALLE kampene til United, City, Chelsea, Arsenal og Liverpool blir vist vil vi teoretisk bli vist 17-18 ganger live kommende sesong, altså tett opp til halvparten av kampene. Og da på skikkelig TV, ikke SUMO som de fleste kampene ble sendt på denne sesongen i litt blandet kvalitet. Regnestykket som følger; De fem "store" møtes totalt i 20 kamper innbyrdes, det betyr at i disse rundene er det 2 kamper som deles mellom de andre lagene, i tillegg til 1 kamp hver runde. Det betyr at i snitt så deler de andre 15 lagene 1,5 kamper pr runde. Får Stoke et gjennomsnitt av dette så betyr det at vi inkludert 10 kamper mot de fem "store" vil få; 38x1,5:15x2=7,6+10=17,6 kamper.................Oj, det ble teoretisk, ikke vet jeg om det er riktig, men jeg må uansett løpe i et møte nå.....(om fotball, ikke matematikk...)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 14 Jul 2013, 00:13

Ser ut til at det blir 2 TV-kamper før jul, ikke i nærheten av nok til å beholde abonnementet på PL-kamper (og det er sagt opp for lenge siden).
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Rikitikitak og 1 gjest