Mark Hughes er vår nye manager. Meninger?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Mark Hughes er vår nye manager. Meninger?

Innlegg Roger » 30 Mai 2013, 12:15

Mark Hughes er vår nye mann og folk har vel dannet seg tanker om ham?

Sjøl så tenker jeg at mannen fikk ikke til en dritt i QPR men han har jo vært i ManC så enten må han ha talegavene i orden eller så gjør han jo noe riktig.
Håper han kan bygge videre på det TP har laget. Tenker da spesielt på vår måte og forsvare oss.

Ønskern vælkømmen og løkke te ;-)
Come on STOKE!!!
Brukerens avatar
Roger
Ivrig Stokie

Re: Mark Hughes er vår nye manager. Meninger?

Innlegg Bjarne » 30 Mai 2013, 12:46

Denne trenger jeg litt tid på å svelge...men klubben er jo fortsatt den samme!
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 30 Mai 2013, 13:16

Jeg har vel vandret fra skepsis - fra navnet hans første gang ble nevnt som mulig ny Stoke-manager - og til en mer avventende holdning nå ved ansettelsen.

Jeg er spent på hva han kan prestere, men tror kanskje skepsisen fra mange bunner mest i hans fremtoning - og selvsagt fiaskoen i QPR - mer enn hans manager-CV. Faktum er at han har gjort det relativt bra som manager frem til han floppet på Loftus Road. Wales har vel hatt noen av sine beste stunder som "fotballnasjon" under hans ledelse, og han gjorde det også bra både i Blackburn og Fulham, på relativt beskjedne budsjetter.

Ansettelsen i Man.C. avspeiler vel også at han i tiden forut hadde gjort en god jobb med både Wales og Blackburn, selv om han i Manchester ble offer for et eierskifte. Han var vel i sin tid også linket til en annen storklubb, Chelsea.

Selv om mange kanskje kunne ha ønsket seg en Benitez, en Di Matteo eller Martinez, tror jeg kanskje at valget av Hughes ikke er noe dårlig valg. Jeg er i alle fall innstilt på å ha en åpen og positiv holdning til hva han kan få til, så får jo tiden vise om det var grunnlag for det.

Synest for øvrig at formann Kvernen's kommentarer på forsiden var veldig bra, og stiller meg fullt og helt bak disse tankene.

Legger også ved en link til en kommentar fra Mark "Homzy" Holmes, anerkjent journalist i Teamtalk og ihuga Stoke-supporter. Synest det er veldig mye fornuft i det han her skriver.... ;) De av dere som er veldig skeptiske til Hughes bør kanskje lese den..... ;)

http://www.teamtalk.com/stoke-city/yoursay

Lykke til Mark Hughes og velkommen til Stoke City. :)
Sist endret av Torstein Norevik den 30 Mai 2013, 13:33, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 30 Mai 2013, 13:20

I fare for å gjenta meg selv, kopierer jeg like godt mitt korte innspill på at Mark Hughes kunne bli vår nye mann.

Jeg støtter de som stiller seg åpen og til og med litt positiv til Mark Hughes. Jeg kan heller ikke helt se hva som er så negativt med Hughes. I tillegg til at han selv både har erfaring fra både å ha vært aktiv spiller på høyt nivå og etterhvert har en lengre CV som manager på høyeste nivå i England (med bra resultater), vil vi få en profilert og kjent manager, som en heller ikke skal undervurdere betydningen av. Ikke minst med tanke på å tiltrekke seg nye spennende spillere til klubben og få oppmerksomhet på klubben fra media etc. Det er iallefall en mye mer merittert manager vi ville fått inn, enn hva vi fikk med Pulis da han kom til Stoke første gangen.

Og så er det jo dette med hvilke forventninger vi skal kunne ha til en liten klubb som Stoke. Det gjelder både til ny manager og nye spillere. Sett ut fra dette også, så tror jeg Mark Hughes vil være et godt navn og godt valg for klubben vår!

Nå som han er valgt, så får jeg bare ønske han lykke til. Det blir jo fryktelig spennende og se hvilken spillerstil han vil velge. Men han står jo foran en formiddabel jobb. Å overta den spillertroppen som Pulis etterlater seg, miskunner jeg ham ikke. Og det er jo en tropp han må forholde seg til, uansett om han vil eller ikke. Og det vil jo også få betydning for hvilken spillestil han kan tillate seg å innføre. I spillertroppen er det mye gråstein, men vi får håpe han velger en strategi å bygge stein for stein. Forsvarsorganisering var nok Pulis sin store styrke, men vi har jo backer som ikke holder godt nok nivå, så det er jo behov for å gjøre endringer også der. Men jeg skal nok være enig i at det vil nok ikke være særlig lurt å bytte ut for mange spillere nå i første omgang, men for å være ærlig er det ikke mange spillere jeg vil skjerme fra overgangsvinduet. Begovic har vel en avtale om at han kan få forlate oss, og der har vi jo en bra backup, ellers håper jeg Schawcross og Huth blir, på midtbanen og angrep er det ikke mange jeg mener absolutt ikke må selges, men forstå meg riktig, jeg mener som sagt ikke at en må skifte ut alle som èn. Men skal jeg velge noen få jeg håper fortsetter så må det bli Adam, Jerome, Crough, Kightly, og N`Zonzi. Uansett, jeg gleder meg til fortsettelsen og er veldig spent hva dette fører til.... :)
torage
Ivrig Stokie

Innlegg Ole Roger Muhle » 30 Mai 2013, 13:24

Vi må støtte den nye manageren.
Håper og tror han vil gjøre en god jobb med å etablere oss som et stabilt topp 10-lag.
Han trenger utvilsomt å kjøpe inn nye spillere i alle ledd.
Vi kan jo håpe å se et mer "spillende" Stoke de neste sesongene.
Brukerens avatar
Ole Roger Muhle
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 30 Mai 2013, 13:48

torage skrev: Men jeg skal nok være enig i at det vil nok ikke være særlig lurt å bytte ut for mange spillere nå i første omgang, men for å være ærlig er det ikke mange spillere jeg vil skjerme fra overgangsvinduet. Begovic har vel en avtale om at han kan få forlate oss, og der har vi jo en bra backup, ellers håper jeg Schawcross og Huth blir, på midtbanen og angrep er det ikke mange jeg mener absolutt ikke må selges, men forstå meg riktig, jeg mener som sagt ikke at en må skifte ut alle som èn. Men skal jeg velge noen få jeg håper fortsetter så må det bli Adam, Jerome, Crough, Kightly, og N`Zonzi. Uansett, jeg gleder meg til fortsettelsen og er veldig spent hva dette fører til.... :)

Jeg vil faktisk også føye til Palacios. Jeg har vanskelig for å skjønne at han nærmest "over natten" skal ha blitt en så mye dårligere fotballspiller at han ikke fortjener en ny sjanse. Faktum er - slik jeg ser det - at han aldri ble gitt noen reell sjanse under Pulis. Dette ble begrunnet med at han ikke var "matchfit" - han var da jo også skadet da han kom til klubben - men når han kun fikk sporadiske opptredener/innhopp var det heller ikke enkelt for han å spille seg i form. Jeg har fortsatt troen på at Palacios kunne blitt en fin tilvekst til vår midtbane, under forutsetning av at han får sjansen til å spille seg i form over tid. Jeg håper derfor Hughes - i motsetning til Pulis - er villig til å gi han denne muligheten. Om han heller ikke da skulle lykkes, kommer eventuelt tiden for å erkjenne at Stoke og Palacios ikke var "match". Men mannen må først få sjansen til å "vise seg fram".... :twisted:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 30 Mai 2013, 13:58

Torstein Norevik skrev:
torage skrev: Men jeg skal nok være enig i at det vil nok ikke være særlig lurt å bytte ut for mange spillere nå i første omgang, men for å være ærlig er det ikke mange spillere jeg vil skjerme fra overgangsvinduet. Begovic har vel en avtale om at han kan få forlate oss, og der har vi jo en bra backup, ellers håper jeg Schawcross og Huth blir, på midtbanen og angrep er det ikke mange jeg mener absolutt ikke må selges, men forstå meg riktig, jeg mener som sagt ikke at en må skifte ut alle som èn. Men skal jeg velge noen få jeg håper fortsetter så må det bli Adam, Jerome, Crough, Kightly, og N`Zonzi. Uansett, jeg gleder meg til fortsettelsen og er veldig spent hva dette fører til.... :)

Jeg vil faktisk også føye til Palacios. Jeg har vanskelig for å skjønne at han nærmest "over natten" skal ha blitt en så mye dårligere fotballspiller at han ikke fortjener en ny sjanse. Faktum er - slik jeg ser det - at han aldri ble gitt noen reell sjanse under Pulis. Dette ble begrunnet med at han ikke var "matchfit" - han var da jo også skadet da han kom til klubben - men når han kun fikk sporadiske opptredener/innhopp var det heller ikke enkelt for han å spille seg i form. Jeg har fortsatt troen på at Palacios kunne blitt en fin tilvekst til vår midtbane, under forutsetning av at han får sjansen til å spille seg i form over tid. Jeg håper derfor Hughes - i motsetning til Pulis - er villig til å gi han denne muligheten. Om han heller ikke da skulle lykkes, kommer eventuelt tiden for å erkjenne at Stoke og Palacios ikke var "match". Men mannen må først få sjansen til å "vise seg fram".... :twisted:

Enig i dine vurderinger rundt Palacios. Har ikke sjekket i farta alderen til Palacios, men mulig han ennå bør ha noen gode år foran seg... :)
torage
Ivrig Stokie

Innlegg pål - lillehammer » 30 Mai 2013, 14:25

Jeg støtter valget. Tror det blir bra jeg. Klarer ikke å se hvilket valg som skulle vært så mye bedre. Gleder meg til å se hvem han selger og hvem han henter. I Blackburn var har ekstremt flink til å hente gode spillere billig. At han bomma i QPR legger jeg ikke mye vekt på. Harry Redknapp som alle skryter så mye av bomma totalt i den klubben han også.

Nå blir det dress, nå blir det stil, velkommen Mark
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie

Innlegg Lars Frode » 30 Mai 2013, 15:03

Mark Hughes var ikke mitt førstevalg, håpet i det lengste på Di Matteo eller Poyet, men tror kanskje at Hughes kan vise seg å være et lykkelig valg. Uansett må vi supportere gi han støtte, og ihvertfall gi han tid frem til jul før evt kvesser klørne...
Det blir en spennende sommer for oss supportere med mange timer på internett.... :D

God sommer til dere alle !!!!

Mvh
Lars Frode
Lars Frode
Ivrig Stokie

Innlegg geddi » 30 Mai 2013, 16:15

Veldig ambivalent på dette. Var sterkt mot ham, men vi må jo gi ham en sjanse når han først er kommet.
Her er hva en blackburnsupporter skrev på facebook etter at det ble klart at Hughes gikk til oss:

A Blackburn's fan view of Hughes.

Blackburn Fan In Peace!

I’m sure your all quite worried about the prospect of your future under Sparky however I thought that I may offer my opinion which in turn may ally some of your fears.
Backroom Staff- His backroom team are second to none and you can expect your team to be the fittest in the league, he buys into all that prozone malarkey. First of you can expect allot of staff changes and this will be done as we had Tony Parkes at our place for 27years until he was sacked and replaced with Hughesies buddies where the following are likely to arrive:

Mark Bower Assistant Manager – Clever Guy and I for one believe he is defiantly the brains behind it all, he will one day make a fantastic manager, does allot of the touchline stuff during games.

Eddie Niedweski First Team Coach – Ex Arsenal coach who follows Mark everywhere.

Glyn Hodges Reserve Team Coach

Kevin Hitchcock Goalkeeping Coach

Damian Roden Fitness Coach

Mike Rigg Technical Director - Is responsible for the gems discovered such as Chris Samba,Ryan Nelsen etc.

Kevin Cruickshank Scouting Coordinator

Playing style – This varied with us when he took charge of us 8/9 years ago when we were involved in a relegation battle and at the time a very poor squad however I have noticed that everywhere he goes he makes you tight at the back and tough to beat, no doubt he will use the word “resolute” in post-match interviews.

We were very physical but never dirty but due to excellent fitness levels we matched every team man for man on the pitch and we closed them down very quickly and were “tough” to beat but we always finished bottom of the fair play! It wasn’t pretty football but it wasn’t boring certaintly no tippy tappy stuff but good solid hard organised work where quality of the delivery was paramount. We had probably the best passer of the ball I have ever seen in Tugay and Bentley had a wand of a right foot for crosses.

Transfer Record – David Bentley (700k) Ryan Nelsen (0) Chris Samba (400k) Stephen Warnock (1.5m) Moussa Dembele (5m) Santa Cruz (3.5m) This is proof that he is excellent without money however I don’t think I would ever allow him stupid money because he gets carried away redknapp style but for a club of your size he’l work well in the transfer market. Mark Hughes globally can attract big names but sometimes with these names comes big wages. Big test for Tony Scholes,does he know the word “no”?

My View- I honestly couldn’t predict how he will turn out for you guys, I was so sure he would turn QPR around but there seems to be deep routed problems beyond Hughes at that club (Sounds So Familiar) Fulham on paper was a great job but I remember Fulham fans reminding our boards at the time near xmas about there league position (17th) and apparently Danny Murphy galvanised and turned it around for them where they secured 10th. He subsequently left that very summer at the earliest opportunity.

I think you have to give him time, history wise he never starts the season well! (Firsts few games) BUT I think he will at least hel keep you midtable with a few European astute signings (Gone are the days of Whitehead & Whelan for you guys). Don’t expect charisma because he’s got less charm than tony despite his suit but its his last chance in the Prem and I think he’l have a point to prove to himself because he should have replaced SAF at Old Trafford if he’d have stayed at ours but he always touted himself away when something half big came along (Newcastle, Man City, Chelsea) and that’s his main problem, his arrogance.

Hughes benefits from a strong chairman, I get the impression Fernandes at QPR was a bit of a melt and got walked over however when we had John Williams (Probs the best chairman) he was on a bit of a leash and I think Hughsie under someone like Coates could be moulded in the same way as Williams.

Good Luck Guys, Good Appointment Overall, i don't think the was a better candidate on the balance of "Potential", well done on dodging the financial bullet MON.
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest