Salg av Klubben?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Salg av Klubben?

Innlegg Morten T. » 25 Mai 2013, 13:45

Jeg har sett spekulasjoner om dette litt dann og vann i 3-4 uker nå og at det visstnok skal være noen amerikanere som er interessert i å kjøpe seg opp i Stoke.
Kan det virkelig være noe i dette? At Coates m/fam selger hele sulamitten og heller fortsetter å fokusere på pengebingen Bet365?

Det å eie en fotballkubb er ikke alltid så lett. Lønnskostnadene utgjør en langt høyere prosentandel en den gjør hos andre bedrifter og det er faktisk ikke mange klubber som evner å gå i pluss sett over tid. Snarere virker motivasjonen mange ganger å være lokalpatriotisme/leketøy/å skape goodwill for seg selv, som er grunnene for at noen bestemmer seg for å kjøpe en klubb. Fotballbransjen er med andre ord følelsesstyrt og preges i langt større grad av det enn resten av næringslivet. Flere klubber er jo nærmest teknisk konkurs, men lever på nåde fordi en fordringshaver ville fått svært dårlig reklame hvis de hadde vært årsaken til å velte en klubb over ende.

Coates er nå 75 år og det spekuleres i om barna hans egentlig er så veldig klare til å overta etter sin genuint fotballinteresserte far. Det KAN åpne for et salg, men personlig håper jeg at klubben blir på lokale hender. Dette med lokalpatriotisme + eierskap har jeg ganske så stor tro på, og tror at kontinuitet på eiersiden også er en like viktig faktor til suksess som å tenke kontinuitet i andre ledd i en klubb.

Uansett, det kan bli noen spennende måneder og sesonger framover på flere fronter i Stoke City Football Club.

Dette ble mitt siste innlegg på dette forumet på "A Good Long While" og jeg vil bare poppe innom sjeldne ganger i fremtida, så da gjenstår det bare å si: Dovidenia og Come On You Miiiiiiiighty Potters! :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Salg av Klubben?

Innlegg -Tottal- » 25 Mai 2013, 14:17

Allright. Takker for bidragene Morten T. Du veit det ikke blir det samme uten mister ildsjel på forumet her.
Jeg vet ikke hvorfår du velger å trekke deg tilbake, men det er sikkert ikke uten grunn...håper det blir tid for nye diskusjoner når det gjelder SCFC også en gang i tiden fremover.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 26 Mai 2013, 11:53

Morten T. skrev:Jeg har sett spekulasjoner om dette litt dann og vann i 3-4 uker nå og at det visstnok skal være noen amerikanere som er interessert i å kjøpe seg opp i Stoke.
Kan det virkelig være noe i dette? At Coates m/fam selger hele sulamitten og heller fortsetter å fokusere på pengebingen Bet365?

Hvor mye skal man anta at klubben er verdt pr. dato ?
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 26 Mai 2013, 12:08

vegar56 skrev:
Morten T. skrev:Jeg har sett spekulasjoner om dette litt dann og vann i 3-4 uker nå og at det visstnok skal være noen amerikanere som er interessert i å kjøpe seg opp i Stoke.

Forhåpentligvis mer enn de 10 millionene punda Coates kjøpte klubben for 23. mai 2006 og de ytterligere 6 millionene han brukte på å kjøpe rettighetene til Britannia Stadium året etter.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 26 Mai 2013, 12:25

Richard Prestegård skrev:Forhåpentligvis mer enn de 10 millionene punda Coates kjøpte klubben for 23. mai 2006 og de ytterligere 6 millionene han brukte på å kjøpe rettighetene til Britannia Stadium året etter.

Får sjekke i madrassen hva jeg kan finne ;-)
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 26 Mai 2013, 19:36

Morten T. skrev:Uansett, det kan bli noen spennende måneder og sesonger framover på flere fronter i Stoke City Football Club.

Dette ble mitt siste innlegg på dette forumet på "A Good Long While" og jeg vil bare poppe innom sjeldne ganger i fremtida, så da gjenstår det bare å si: Dovidenia og Come On You Miiiiiiiighty Potters! :P

Synd Morten, :? men respekterer beslutningen din. Vi har vært enige om mye, veldig uenige i noe, men jeg har uansett alltid satt pris på diskusjonene ;) Håper det blir med deg som med sirkushesten, at lukten av sagmugg blir for fristende når en ny spennende PL-sesong nærmer seg :) På gjensyn, Morten :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 26 Mai 2013, 19:41

vegar56 skrev:

Ifølge denne artikelen fra The Sentinel er det gjort en akademisk studie nylig, hvor Stoke City er verdsatt til 95m pund. Det innebærer at vi er på 14. plass i PL når det gjelder den økonomiske verdien av klubbene. ;)

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/Co ... z2Ss9k2u4Z
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest