Pulis bryter tausheten

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Pulis bryter tausheten

Innlegg Torstein Norevik » 22 Mai 2013, 18:54

Tony Pulis har gitt sin første uttalelse etter avskjeden, riktig nok i skriftlig form....

Her fremstår han skuffet - men ikke bitter - og viser faktisk en viss forståelse og respekt for styrets avgjørelse....

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/St ... z2TrOHtTa5
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Re: Pulis bryter tausheten

Innlegg Morten T. » 22 Mai 2013, 20:56

Bra greier fra en bra mann! :)
Her er et annet intervju, bare få dager før en av klubbens beste managere gjennom tidene måtte ta sin caps å gå:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/22623178

Jeg leser det Coates sier også, men det er veldig lite konkret og vanskelig å få noe ut av.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 23 Mai 2013, 11:30

Et fantastisk avskjedsbrev fra en av historiens aller, aller beste managere i Stoke City Football Club står i dag å lese i lokalavisa The Sentinel:
http://www.thisisstaffordshire.co.uk/St ... z2TweK3P6Z

Så mye reinspikka dritt den mannen har måtte tåle i mange år og allikevel stå såpass oppreist når det blåser....Jeg skal vedde høyrearmen min på at ikke en eneste en av mannens kritikere hadde hatt baller til å gjøre det samme.

Et eksempel til etterfølgelse, spør du meg. :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gunny » 23 Mai 2013, 13:31

Morten T. skrev:Et fantastisk avskjedsbrev fra en av historiens aller, aller beste managere i Stoke City Football Club står i dag å lese i lokalavisa The Sentinel:

Så mye reinspikka dritt den mannen har måtte tåle i mange år og allikevel stå såpass oppreist når det blåser....Jeg skal vedde høyrearmen min på at ikke en eneste en av mannens kritikere hadde hatt baller til å gjøre det samme.

Enig Morten!
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 23 Mai 2013, 14:25

gunny skrev:
Morten T. skrev:Et fantastisk avskjedsbrev fra en av historiens aller, aller beste managere i Stoke City Football Club står i dag å lese i lokalavisa The Sentinel:

Enig Morten!

Veldig enig her også ! Selv om jeg ikke har lagt skjul på at jeg er blant de som hilser et managerskifte velkommen, har jeg aldri hatt noe å utsette på Pulis som person.

Jeg har selv aldri hatt gleden av å møte han - slik noen av dere andre har - men sett fra utsiden fremstår han som en veldig hyggelig og jovial fyr,engasjert - også utenfor fotballen med veldedige formål - ærlig og med høy integritet.

Avskjedshilsenen til fansen - og måten han generelt har taklet avskjeden på - avtvinger også stor respekt. Pulis er derfor en manager jeg kommer til å huske på en positiv måte, selv om jeg har hevdet - og fortsatt mener - at han har sine klare begrensninger som manager og at et skifte nå derfor var helt riktig... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 23 Mai 2013, 16:57

At det bare er TP som kunne ha skrevet et slik avskjedsbrev tror jeg vel ikke, synes ikke dette var noe ekstraordinært.
Det er en grunn til at PC nå selv tar grep, og jeg støtter denne avgjørelsen 100%.

TP har selvfølgelig gjort mange riktige valg også, men lista er veldig lang over ting han har gjort som ikke setter han i et godt lys og da tenker jeg ikke på alle de massive bomkjøpene.
Alle managere/trenere må tåle en del kritikk og TP har ikke fått noe mer av dette enn andre på balløya.
Jeg er veldig glad for denne avgjørelsen og håper nå bare de velger rett person som ny manager. Jeg lanserte Benitez eller Martinez for en drøy uke siden, spesielt førstnevnte ville vært perfekt for klubben.

Som kanskje den mest negative til TP her på forumet, så vil jeg allikevel ønske han lykke til med ny oppgaver. Tipper Wolves kunne tenke seg TP på laget.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 23 Mai 2013, 17:33

En flott avskjedshilsen fra Pulis!

Der har Rekdal noe å lære gitt.....
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 23 Mai 2013, 18:14

Jeg er jo et følelesesmenneske og var nære på å grine når jeg leste brevet fra TP. En flott fyr som har gjort svært mye bra for Stoke City - en av våre beste managere gjennom 150 år! DET står det respekt av. Men, det er jo tid for alt og NÅ er det på tide med noe nytt. Aller helst ønsker jeg meg en britisk manager, men det er vel ok å prøve Benitez eller Martinez også....... Uansett, takk for en strålende jobb TP og lykke til videre. Det er mange klubber i Championship som kunne trenge en manager som deg!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 23 Mai 2013, 19:06

mfkpotter skrev:

At det bare er TP som kunne ha skrevet et slik avskjedsbrev tror jeg vel ikke, synes ikke dette var noe ekstraordinært.
Det er en grunn til at PC nå selv tar grep, og jeg støtter denne avgjørelsen 100%.

TP har selvfølgelig gjort mange riktige valg også, men lista er veldig lang over ting han har gjort som ikke setter han i et godt lys og da tenker jeg ikke på alle de massive bomkjøpene.
Alle managere/trenere må tåle en del kritikk og TP har ikke fått noe mer av dette enn andre på balløya.
Jeg er veldig glad for denne avgjørelsen og håper nå bare de velger rett person som ny manager. Jeg lanserte Benitez eller Martinez for en drøy uke siden, spesielt førstnevnte ville vært perfekt for klubben.

Som kanskje den mest negative til TP her på forumet, så vil jeg allikevel ønske han lykke til med ny oppgaver. Tipper Wolves kunne tenke seg TP på laget.

Tja, jeg tror nok at mannen tåler kritikk. Han har jo vært mer eller mindre konstant i skuddlinjen uansett prestasjon de siste ti årene. Hadde han ikke tålt det så hadde han forsvunnet for lenge siden, med mindre han er i besittelse av en langt framskreden masochistisk legning. Jeg er uansett 110 % sikker på at han tåler langt mer enn de som spytter ut kritikk trygt plassert bak et tastatur og en skjerm og som muligens var med på å bidra til mannens endelikt i klubben...

Hva gjelder brevet han skrev til lokalavisen. Her har han jo hatt flere valg.
Han kunne valgt å avstå fra å skrive noe som helst og bare forsvinne uten en lyd. Det ville vært forståelig.
Han kunne også valgt å fremstå like bitter og med samme vrede som flere av mannens kritikere har gjort i årevis.
Han kunne ha valgt å skryte av at han gang på gang har bevist at de som har sagt at laget kommer til å rykke ned til Championship mer eller mindre HVER ENESTE sesong, og med en brennsikkerhet ut av en annen verden, tok rungende feil.
Han kunne ha gått til angrep på de som avskjediget han.

Men Pulis valgte en annen vei. Han redegjorde for sine år i Stoke med anstendighet og verdighet, helt uten bitterhet og sure oppgulp. Jeg mener han fortjener gode doser med respekt for det, og jeg er 1000% sikker på at mannens hardeste kritikere ikke hadde vært i nærheten å fremstå på samme måte hvis de hadde blitt utsatt for en brøkdel av det en av tidenes beste Stoke-managere har måtte finne seg i i årenes løp.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 18 Aug 2013, 20:09

Dette er vel første gang Pulis uttaler seg etter sparkingen tidligere i sommer. Jeg har lest mye av kritikken som har kommet de siste månedene fra så vel spillere som supportere. Det blir konspirert om både det ene og det andre, og det antas i stor skala hvordan mannen har tenkt, hva han har sagt og hvordan han har oppført seg. En fjær blir fort til ti høns...

I dette intervjuet fremstår han nok en gang som en svært klok mann, og uttrykker seg langt, langt bedre og med større visdom enn mannens mest ihuga kritikere har prestert både før og etter sparkingen. Han kritiserer ikke klubben med ett eneste ord og framstår heller ikke denne gangen bitter og vred( i sterk kontrast til de som har kritisert han sterkest ).
Personlig er jeg aller svakest for mannens uttalelser om "Twitter"....

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/23704021
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest