Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg jørgen » 21 Mai 2013, 18:58

Å gi Pulis sparken vil for stakkars Walters medføre det samme! Tviler på at han spiller alle kampene neste sesong :D
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Mai 2013, 19:08

I 1989 holdt supporterne til Man United på å presse ut Sir Alex Ferguson etter en dårlig sesong, men klubben satset videre på Alex og vi vet alle hvordan det gikk. Så gjenstår det å se om enkelte fraksjoner blant Stoke- fansen vil ta like feil som supporterne til ManU gjorde i forhold til det som skulle vise seg å bli tidenes beste britiske manager.
Tiden vil vise om beslutningstagerne gjorde rett i å la seg presse eller om de har tatt en korrekt beslutning.

Jeg er definitivt i tvil ...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 21 Mai 2013, 19:17

Morten T. skrev:I 1989 holdt supporterne til Man United på å presse ut Sir Alex Ferguson etter en dårlig sesong, men klubben satset videre på Alex og vi vet alle hvordan det gikk. Så gjenstår det å se om enkelte fraksjoner blant Stoke- fansen vil ta like feil som supporterne til ManU gjorde i forhold til det som skulle vise seg å bli tidenes beste britiske manager.
Tiden vil vise om beslutningstagerne gjorde rett i å la seg presse eller om de har tatt en korrekt beslutning.

Men da tar du for gitt at de har latt seg presse til en beslutning de egentlig ikke ønsket. Kan det ikke tenkes at beslutningstakerne har sett det samme som det "kritikerne" hevder; at Pulis har tatt oss så langt han kan og at det er på tide med nye koster for å ta oss videre.... ? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 21 Mai 2013, 19:19

Morten T. skrev:I 1989 holdt supporterne til Man United på å presse ut Sir Alex Ferguson etter en dårlig sesong, men klubben satset videre på Alex og vi vet alle hvordan det gikk. Så gjenstår det å se om enkelte fraksjoner blant Stoke- fansen vil ta like feil som supporterne til ManU gjorde i forhold til det som skulle vise seg å bli tidenes beste britiske manager.

Men jeg tviler på at de fleste Stoke-supporterne ønsket TP ut fordi vi hadde en "dårlig" sesong. Her går det mer på hvordan han styrer klubben og hvordan klubben ville blitt i fremtiden dersom han forble manager. Peter Coates er nok lei av å måtte punge ut med først 8 og så 10 millioner pund for to forholdsvis like spisser i løpet av få år (uten så mye sell-on-value). Hadde TP sittet ved rortet også neste sesong skal en ikke se bortifra at vi hadde kjøpt Andy Carroll for 20 mill pund....
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg gunny » 21 Mai 2013, 19:33

jørgen skrev:

Men jeg tviler på at de fleste Stoke-supporterne ønsket TP ut fordi vi hadde en "dårlig" sesong. Her går det mer på hvordan han styrer klubben og hvordan klubben ville blitt i fremtiden dersom han forble manager. Peter Coates er nok lei av å måtte punge ut med først 8 og så 10 millioner pund for to forholdsvis like spisser i løpet av få år (uten så mye sell-on-value). Hadde TP sittet ved rortet også neste sesong skal en ikke se bortifra at vi hadde kjøpt Andy Carroll for 20 mill pund....

Trur noko av grunnen til dette er retningen man ønsker Stoke skal gå. Det er ingen tvil om at Coates ønsker ei meir ungdomslinje i spelarstallen, og dermed får ikkje Pulis bestemma totalt over det sportslege.
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Mai 2013, 19:38

jørgen skrev:

Man U-supporterne gjorde det samme. De mente at Sir Alex styrte klubben i feil retning og at de selv satt med løsningen for hvordan ting kunne bli bedre. Min konklusjon er at det ikke ALLTID er smart å låne øre til "folk flest" når framtidsrettede beslutninger skal tas... :?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 21 Mai 2013, 19:39

En trist dag for Stoke om Pulis må gå! Ingen med litt hukommelse bør ønske ham ut dørene. Hvor var vi da han tok over? Det er patetisk å lese hvordan noen hevder han "ikke er rett man for Stoke"! Hvor har dere vært de siste 30 årene!

Les hva Etherington sier:
http://www.talksport.co.uk/sports-news/football/premier-league/130521/exclusive-matt-etherington-fears-stoke-could-do-charlton-after-tony-puli-1980
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 21 Mai 2013, 19:47

Bjarne skrev:En trist dag for Stoke om Pulis må gå! Ingen med litt hukommelse bør ønske ham ut dørene. Hvor var vi da han tok over? Det er patetisk å lese hvordan noen hevder han "ikke er rett man for Stoke"! Hvor har dere vært de siste 30 årene!

http://www.talksport.co.uk/sports-news/football/premier-league/130521/exclusive-matt-etherington-fears-stoke-could-do-charlton-after-tony-puli-1980

Pulis har gjort en stor jobb, men jeg tror vel så viktig for vår fremgang er den formidable økonomiske støtten fra Chairman Coates. Pulis har hatt langt bedre rammebetingelser enn det vi hadde i "de mørke årene". Det må også tas med i betraktningen, og en direkte sammenligning er derfor ikke helt rettferdig, fordi premissene har vært vesentlig forskjellige gjennom de årene du nevner.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Mai 2013, 19:50

Bjarne skrev:En trist dag for Stoke om Pulis må gå! Ingen med litt hukommelse bør ønske ham ut dørene. Hvor var vi da han tok over? Det er patetisk å lese hvordan noen hevder han "ikke er rett man for Stoke"! Hvor har dere vært de siste 30 årene!

Jepp.
Det er den manglende respekten som mannen har fått i fleisen av såkalte "supportere" de siste månedene som slår meg også. Den ABSOLUTTE SKRÅSIKKERHETEN som flere utviser....

Let's face it: vi hadde spilt mot Leyton Orient uten Pulis/Coates, og da hadde det neppe vært flere Stokesupportere enn de som var med på 80/90-tallet. Den genuine fanbasen til Stoke er på 10 000-18 000.

Enig i at dette ikke er en festdag.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Mai 2013, 20:29

Torstein Norevik skrev:

Men da tar du for gitt at de har latt seg presse til en beslutning de egentlig ikke ønsket. Kan det ikke tenkes at beslutningstakerne har sett det samme som det "kritikerne" hevder; at Pulis har tatt oss så langt han kan og at det er på tide med nye koster for å ta oss videre.... ? ;)

Ja, det tar jeg for gitt. Dette skiftet burde ha skjedd før kakofonien nådde nye høyder hvis beslutningen skulle ha vært tatt uten press fra omgivelsene. Etter 10 år med samme mann bak roret så vet selvfølgelig beslutningstagerne hva de har med å gjøre.

Nå gjenstår det å se om denne avgjørelsen vil føye seg inn i rekken sv svært mange kontraproduktive beslutninger i fotballens verden eller om det vil føre noe godt med seg. Jeg er jaggu ikke sikker...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest