Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg Lilledino » 21 Mai 2013, 15:27

Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 21 Mai 2013, 15:41

Ser ut til at TP har takket for seg. Blandede følelser..
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 21 Mai 2013, 15:50

Meldes fra Sky Sport News også.

Enig, blandede følelser. Nå må vi se fremover og finne en manager som kan og tør ta oss videre.

Håper at spillere med klippekort blir solgt og nytt kjøtt kommer inn.
Dette blir spennende !
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 21 Mai 2013, 15:59

mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 21 Mai 2013, 17:35

Ingenting bekreftet på Stoke's offisielle hjemmesider.........men heller ikke noe dementi av avisoppslagene..... :?

Dersom dette stemmer har jeg - som en del andre også har vært inne på - noe blandede følelser. Litt vemodig å skille lag med en som har betydd så mye for klubben de siste årene og som vi har så mye å takke for. :?

På den annen side har jeg - som jeg også tidligere har gitt uttrykk for - fått et bestemt inntrykk av at han ikke lenger får det beste ut av mannskapet han har til disposisjon. Spillermaterialet er nok det beste vi har hatt etter opprykket, samtidig som dette ikke har slått ut hverken i bedre spill eller bedre resultater.

TP må ta en hel del av skylden for dette som følge av sine taktiske valg, både med hensyn til laguttak, posisjonering av spillerne, gameplan og innbytter underveis. Og ikke minst med hangen til å gi enkelte spillere klippekort, mens andre knapt nok blir gitt en sjanse. Alt dette handler egentlig om taktiske valg, og det er på det taktiske jeg mener at TP har hatt sine vesentligste begrensninger som manager. :?

Han har vel heller ikke vært like heldig med alt han har foretatt seg på transfermarkedet de siste par årene, hvor han har brukt mye penger på spillere som ikke har slått til som forventet. Når sant skal sies var han nok - relativt sett - langt flinkere på den fronten da han måtte snu på skillingen enn da formann Coates åpnet lommeboken på vidt gap.... ;)

Når alt dette er sagt, så hadde det utvilsomt vært mye hyggeligere om TP - etter alt han har gjort for klubben - selv hadde kommet til den erkjennelse at han hadde tatt klubben så langt han kunne. Og ikke at andre måtte fortelle han det, slik at han måtte gå mot sin vilje. :(
Han har jo den senere tid ikke lagt skjul på at han ønsker å fortsette....

Derfor er det en modig beslutning av formann Peter Coates. Jeg er overbevist om at det smerter formannen stort å måtte konfrontere sin gode venn Pulis med at tiden nå er moden for nye koster.... :cry: hvis ryktene stemmer, da..... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg gunny » 21 Mai 2013, 17:58

Må sei eg vart svært overraska over at TP forlater oss. Då eg i formiddag las at Peter Coates hadde ingen planer om å gje seg som formann, så trudde eg at det var einsbetydande med at Pulis også vart verande.

Tony Pulis kjem for alltid til bli huska - på godt og vondt. Det er med blanda kjensler dette... Og det blir grådig spennande å sjå kven som overtar roret og korleis satsinga blir fram mot neste sesong.
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Mai 2013, 18:22

Sannsynligvis får vi vel aldri helt vite sannheten om hvorfor det som høyst sannsynlig er tidens aller beste Stokemanager( konkurransesituasjonen og utvikling sett over tid tatt i betraktning ) og Stoke City F.C. skiller lag, men skal jeg synse sånn nogenlunde kvalifisert så antar jeg at Coates har gitt etter for massesuggesjon og stemningsbølge blant alltid like sultne journalister, supportere, sponsorer osv., og dermed gitt Pulis avskjed i nåde. Jeg tipper at nøkkelordet her er( som nevnt før ) UNDERHOLDNING eller mangel på sådan. Pulis tilhører en annen tid hvor ikke det aspektet var så viktig for vaskeekte og genuine supportere. I dag har nok den biten forandret seg( merkelig nok også blant folk som har hengt med en stund ). I dag er det nesten et krav at Barcelona og tiki-taka skal være en rettesnor for hvordan fotball skal spilles.

Uansett blir det spennende med en ny manager inn. Vil de som har vært KOMPLETT BRENNSIKRE på at et skifte vil føre til fremgang for klubben få rett? Ja, det vil det bli svært spennende å se. Med en ny manager inn så blir det spennende å se hvor klubben er om, ikke ett, men 2-3 år.

Jeg synes det er trist HVIS Pulis drar fra klubben i sinne eller som en nedbrutt mann. Han fortjener den aller største respekt og beundring for hva han har prestert. Han kan se seg i speilet og være svært, svært stolt over det han har gjort de siste 10 årene i Stoke. Og det kan han gjøre i sterk kontrast til noen "supportere" av den samme klubben som han har vært sterkt delaktig i å bygge opp fra nærmest ruin.

Mitt tips er Lennon fra Celtic eller Bould fra Arsenal inn. Benitez har jo uttalt at Pulis er den eneste manageren han liker i England og disse to er gode venner. Jeg tviler på at han kommer inn. Di Matteo og Poyet skal også være kandidater. Di Matteo fikk jo Chelsea til å spille mer "Stoke" enn originalen i CL-finalen 2012, så han kan nok være mannen også...

Dette skal bli interessant på mange måter.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 21 Mai 2013, 18:25

gunny skrev:Må sei eg vart svært overraska over at TP forlater oss. Då eg i formiddag las at Peter Coates hadde ingen planer om å gje seg som formann, så trudde eg at det var einsbetydande med at Pulis også vart verande.

Tony Pulis kjem for alltid til bli huska - på godt og vondt. Det er med blanda kjensler dette... Og det blir grådig spennande å sjå kven som overtar roret og korleis satsinga blir fram mot neste sesong.

Enig, Gunnar. Selv om jeg er blant de som har tatt til orde for at tiden kunne være moden for et skifte, trodde jeg vel egentlig ikke på at det kom til å skje så lenge Peter Coates var formann.... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 21 Mai 2013, 18:37

Morten T. skrev:Jeg synes det er trist HVIS Pulis drar fra klubben i sinne eller som en nedbrutt mann. Han fortjener den aller største respekt og beundring for hva han har prestert. Han kan se seg i speilet og være svært, svært stolt over det han har gjort de siste 10 årene i Stoke. Og det kan han gjøre i sterk kontrast til noen "supportere" av den samme klubben som han har vært sterkt delaktig i å bygge opp fra nærmest ruin.
Det er jeg helt enig i. Selv om jeg er blant de som mener det er på tide med et skifte, så har vi mye å takke Pulis for og han bør huskes i dyp respekt. Han har gjort en stor jobb, samtidig som jeg nok er mer imponert over det han fikk til de første årene i hans andre periode enn det han har fått til i tiden etter cupfinalen.... :ugeek:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 21 Mai 2013, 18:55

Jeg mener dette er en god avgjørelse. TP tok oss så langt han klarte, men nå er det på tide å satse smartere. Jeg er evig takknemlig for jobben han gjorde for å få oss opp i PL, samt å holde oss der frem til nå.

Når det kommer til erstatteren er jeg helt blank. Hvem vil vi ha? Går vi for Lennon er sjansene relativt store for at vi sikrer oss yndlingsspilleren min; Victor Wanyama :D Men men, time will tell!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest