Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg Morten T. » 10 Mai 2013, 16:27

Lilledino skrev:Er vi happy med å holde oss i PL år etter år, er TP vår mann.

Så hvem mener du kan løfte klubben videre og hva vil være gode plasseringer/poengsummer etter ditt syn?

Etter mitt syn kan vi glemme STABILE plasseringer blant de 8 beste sesong etter sesong, uavhengig av hvem som er manager. Vi kan håpe på en og annen sesong hvor vi kan lure oss inn blant de 8 beste, men å forvente noe særlig mer enn det finner jeg helt urealistisk. Stoke sin største sjanse til en tittel ligger i cupene og det innebærer også litt flaks med trekningene. Vi kan heller ikke hente spillere fra aller øverste hylle, spesielt hvis vi skal bygge LAG, økonomien begrenser det.

Penga rår og der er det flere klubber enn Stoke som stiller sterkere, og minst like sterkt.

Klubben har gjort det bra de siste 6-7 åra, men de siste månedene har det ikke gått bra. Med maks flyt de siste to omgangene KAN allikevel klubben gjøre sin beste sesong i PL siden opprykket og DET er faktisk fremgang.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 10 Mai 2013, 18:38

Man bytter ikke ut TP for at Stoke skal bli nummer 9 kontra nummer 13 på tabellen. Man bytter ut TP fordi man vil se et lag som skaper eller evner å skape målsjanser, et lag som har lyst til å vinne fotballkamper, spillere som evner å spille flere enn to pasninger før man mister ballen til motstanderen, man bytter han ut fordi man rett og slett vil se et fotball lag som prøver å spille fotball.
Stoke tok mange lag på senga med sine dødballer den første tiden i PL, nå forsvarer de aller fleste seg ganske så lett mot Englands mest forutsigbare lag. Det holdt på å gå galt i fjor, det var enda nærmere å gå galt denne sesongen og jeg tror helt oppriktig at en sesong til med TP vil sende ikke bare supporterne ut av stadion, men det vil også sende Stoke City rett ned i championship.

Nei TP du har gjort det du kan for Stoke, ha det bra og lykke til med nye utfordringer.

Mine to beste kandidater nå som David Moyes tok over United er:

Rafael Benitez
Roberto Martinez
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 10 Mai 2013, 19:12

mfkpotter skrev:Man bytter ikke ut TP for at Stoke skal bli nummer 9 kontra nummer 13 på tabellen. Man bytter ut TP fordi man vil se et lag som skaper eller evner å skape målsjanser, et lag som har lyst til å vinne fotballkamper, spillere som evner å spille flere enn to pasninger før man mister ballen til motstanderen, man bytter han ut fordi man rett og slett vil se et fotball lag som prøver å spille fotball.
Stoke tok mange lag på senga med sine dødballer den første tiden i PL, nå forsvarer de aller fleste seg ganske så lett mot Englands mest forutsigbare lag. Det holdt på å gå galt i fjor, det var enda nærmere å gå galt denne sesongen og jeg tror helt oppriktig at en sesong til med TP vil sende ikke bare supporterne ut av stadion, men det vil også sende Stoke City rett ned i championship.

Nei TP du har gjort det du kan for Stoke, ha det bra og lykke til med nye utfordringer.

Mine to beste kandidater nå som David Moyes tok over United er:

Rafael Benitez
Roberto Martinez

Skulle nesten bare mangle at du ikke snart treffer med det årlige tipset ditt om nedrykk... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 11 Mai 2013, 12:58

Morten T. skrev:

Så hvem mener du kan løfte klubben videre og hva vil være gode plasseringer/poengsummer etter ditt syn?

Etter mitt syn kan vi glemme STABILE plasseringer blant de 8 beste sesong etter sesong, uavhengig av hvem som er manager. Vi kan håpe på en og annen sesong hvor vi kan lure oss inn blant de 8 beste, men å forvente noe særlig mer enn det finner jeg helt urealistisk. Stoke sin største sjanse til en tittel ligger i cupene og det innebærer også litt flaks med trekningene. Vi kan heller ikke hente spillere fra aller øverste hylle, spesielt hvis vi skal bygge LAG, økonomien begrenser det.

Penga rår og der er det flere klubber enn Stoke som stiller sterkere, og minst like sterkt.

Klubben har gjort det bra de siste 6-7 åra, men de siste månedene har det ikke gått bra. Med maks flyt de siste to omgangene KAN allikevel klubben gjøre sin beste sesong i PL siden opprykket og DET er faktisk fremgang.

Uenig ;)

Det er meget sterkt det Stoke har klart siden opprykk (og ikke minst det å få alle "eksperter" som dømte oss nedenom og rett tilbake til lavere divisjoner, til å tenke seg om en gang til)
Vi har hatt det vanskelig etter nyttår og lukta på nedrykk, men Pulis får jo sitt siste ord som vanlig. Vi klarer oss. Spørsmålet er egentlig om det er bra nok. Etter min mening burde vi klare
å etablere oss på Top 8, sesong etter sesong. Vi klarte det på 70 tallet med mye mindre midler enn antatt bedre motstandere - og vi kan klare det igjen.

Er helt enig at det er veldig bra at vi har en pengesterk Onkel som faktisk også er en ekte supporter. Fremfor det i forhold til en millardær som ser på klubben som et leketøy, og som stikker av med alle midler når morroa er over. Jeg håper å se et Stoke City som bygger seg opp hver eneste sesong, fremfor en ekstrem opp og nedtur. Og nettopp pga det, er det mulig for Stoke å bli en solid Top 8 klubb. Vi sliter ikke med gjeld eller har ustabile eiere, vi kan styre det meste selv i riktig retning. Problemet kan være om Pulis er riktig mann for å skifte spillestil, for det må faktisk til for å oppnå et høyere nivå. Han er veldig dyktig på overlevelse, men ser ut til å mangle det å tenke nytt for å ta de viktige skritt fremover. For midler/penger finnes der, bare det blir brukt riktig.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 11 Mai 2013, 16:11

-Tottal- skrev:
Morten T. skrev:

Uenig ;)

Det er meget sterkt det Stoke har klart siden opprykk (og ikke minst det å få alle "eksperter" som dømte oss nedenom og rett tilbake til lavere divisjoner, til å tenke seg om en gang til)
Vi har hatt det vanskelig etter nyttår og lukta på nedrykk, men Pulis får jo sitt siste ord som vanlig. Vi klarer oss. Spørsmålet er egentlig om det er bra nok. Etter min mening burde vi klare
å etablere oss på Top 8, sesong etter sesong. Vi klarte det på 70 tallet med mye mindre midler enn antatt bedre motstandere - og vi kan klare det igjen.

Er helt enig at det er veldig bra at vi har en pengesterk Onkel som faktisk også er en ekte supporter. Fremfor det i forhold til en millardær som ser på klubben som et leketøy, og som stikker av med alle midler når morroa er over. Jeg håper å se et Stoke City som bygger seg opp hver eneste sesong, fremfor en ekstrem opp og nedtur. Og nettopp pga det, er det mulig for Stoke å bli en solid Top 8 klubb. Vi sliter ikke med gjeld eller har ustabile eiere, vi kan styre det meste selv i riktig retning. Problemet kan være om Pulis er riktig mann for å skifte spillestil, for det må faktisk til for å oppnå et høyere nivå. Han er veldig dyktig på overlevelse, men ser ut til å mangle det å tenke nytt for å ta de viktige skritt fremover. For midler/penger finnes der, bare det blir brukt riktig.

Det er både lov og bra å være uenig ;) , og nettopp derfor sier jeg meg uenig i påstanden om at Stoke var et stabilt Topp 8-lag på 70-tallet.

Da Tony Waddington ble ansatt som manager i Stoke i 1960 etablerte han tidlig et ultradefensivt forsvarssystem som ble kalt "Waddingtons Wall" og ganske kraftig kritisert av deler av fansen. Etter som årene gikk bygget han lag gjennom å sakte, men sikkert, hente bedre spillere( noen av dem godt opp i årene ), men med unntak av to sesonger på 70-tallet så var Stoke egentlig aldri å regne som et topplag. Waddington fikk uansett 17 strake år på seg for å bygge lag.
Her er Waddingtons ligaresultater de 10 siste sesongene han var i klubben og i samme periode ble vel muligens flere nordmenn obs på klubben også...:

66/67: 12
67/68: 18
68/69: 19
69/70: 9
70/71: 13
71/72: 17
72/73: 15
73/74: 5
74/75: 5
75/76: 12

Waddington fikk ganske mye mishag mot seg på slutten av sin periode, men også litt i løpet av sine 17 år på Victoria Ground, på tross av en av de mest suksessrike periodene klubben har hatt.

Fotballen er annerledes nå enn da, og folk med tynne bein, hockeyhår og kinnskjegg hadde ikke hatt nubbtjangs til å holde på med de samme greiene som den gang. Flere spillere er bedre rusta, bedre skolert, bedre fysisk osv. enn den gang. Det gjør det også betydelig vanskeligere å få resultater.

Og, ja det er flott å ha en lokal forretningsman som velgjører, men kanskje han ser på prosjektet "Stoke City Football Club" med andre øyne enn supporterne? Kanskje han rett og slett har et langsiktig mål som innebærer små skritt framover?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 11 Mai 2013, 17:52

Uenig ;)

Er helt enig at det er veldig bra at vi har en pengesterk Onkel som faktisk også er en ekte supporter. Fremfor det i forhold til en millardær som ser på klubben som et leketøy, og som stikker av med alle midler når morroa er over. Jeg håper å se et Stoke City som bygger seg opp hver eneste sesong, fremfor en ekstrem opp og nedtur. Og nettopp pga det, er det mulig for Stoke å bli en solid Top 8 klubb. Vi sliter ikke med gjeld eller har ustabile eiere, vi kan styre det meste selv i riktig retning. Problemet kan være om Pulis er riktig mann for å skifte spillestil, for det må faktisk til for å oppnå et høyere nivå. Han er veldig dyktig på overlevelse, men ser ut til å mangle det å tenke nytt for å ta de viktige skritt fremover. For midler/penger finnes der, bare det blir brukt riktig.[/quote]

Det er både lov og bra å være uenig ;) , og nettopp derfor sier jeg meg uenig i påstanden om at Stoke var et stabilt Topp 8-lag på 70-tallet.

Da Tony Waddington ble ansatt som manager i Stoke i 1960 etablerte han tidlig et ultradefensivt forsvarssystem som ble kalt "Waddingtons Wall" og ganske kraftig kritisert av deler av fansen. Etter som årene gikk bygget han lag gjennom å sakte, men sikkert, hente bedre spillere( noen av dem godt opp i årene ), men med unntak av to sesonger på 70-tallet så var Stoke egentlig aldri å regne som et topplag. Waddington fikk uansett 17 strake år på seg for å bygge lag.
Her er Waddingtons ligaresultater de 10 siste sesongene han var i klubben og i samme periode ble vel muligens flere nordmenn obs på klubben også...:

66/67: 12
67/68: 18
68/69: 19
69/70: 9
70/71: 13
71/72: 17
72/73: 15
73/74: 5
74/75: 5
75/76: 12

Waddington fikk ganske mye mishag mot seg på slutten av sin periode, men også litt i løpet av sine 17 år på Victoria Ground, på tross av en av de mest suksessrike periodene klubben har hatt.

Fotballen er annerledes nå enn da, og folk med tynne bein, hockeyhår og kinnskjegg hadde ikke hatt nubbtjangs til å holde på med de samme greiene som den gang. Flere spillere er bedre rusta, bedre skolert, bedre fysisk osv. enn den gang. Det gjør det også betydelig vanskeligere å få resultater.

Og, ja det er flott å ha en lokal forretningsman som velgjører, men kanskje han ser på prosjektet "Stoke City Football Club" med andre øyne enn supporterne? Kanskje han rett og slett har et langsiktig mål som innebærer små skritt framover?[/quote]

En fin oversikt over tabellposisjoner!

Barndomsminner har lett for å tro at de røde og hvite hærja på øvre halvdel over mer enn bare to sesonger ;) Men Waddington fikk mye cred for å være den mest stabile manger på øverste nivå. Styret i Stoke så ikke noe grunn får å gi han fyken, og han ble sittende mye lengre i sin tid enn absolutt alle sine kollegaer i Engelsk 1. divisjon. Hvis det ikke hadde vært for at deler av taket til Victoria Ground hadde kollapset i 76, så hadde nok mye vært annerledes for Stoke City sin historie på andre halvdel av 70-tallet. Hele første 11 ellever ble solgt, og dessverre ofte til bunnpris. Ingen forsikring for at tribunen gikk fyken + mange lån fra å kjøpe inn spillere som Peter Shilton og Geoff Salmons måtte betales. Da var det å bygge opp på nytt, med nesten ingen spenn....og da ble det en evig kamp mot nedrykk.

Og ang tynne bein, koteletter og potteklipp på 70 tallet.......trur ikke f.eks Denis Smith fra 76 ville hatt fysiske problemer med å møte dagens spisser. Trur faktisk de var mer vant med fysisk foppal i de hårde gamledager.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 12 Mai 2013, 21:42

Celtic-manager Neil Lennon er ryktet mot Stoke om en overgang som manager;

"CELTIC boss Neil Lennon has emerged as a contender to take over at Stoke City.

Stoke expect to part company with Tony Pulis at the end of the season and the Northern Irishman is on their radar.

MailSport can reveal Lennon and Arsenal No.2 Steve Bould have been discussed at boardroom level as the main candidates should they look for someone new."

Da blir det hvert fall mange situasjoner med dommeren og motstanderen også neste sesong :P
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 13 Mai 2013, 08:43

Richard Prestegård skrev:Celtic-manager Neil Lennon er ryktet mot Stoke om en overgang som manager;

"CELTIC boss Neil Lennon has emerged as a contender to take over at Stoke City.

Stoke expect to part company with Tony Pulis at the end of the season and the Northern Irishman is on their radar.

MailSport can reveal Lennon and Arsenal No.2 Steve Bould have been discussed at boardroom level as the main candidates should they look for someone new."

Da blir det hvert fall mange situasjoner med dommeren og motstanderen også neste sesong :P

Hvis Lennon tar over så blir det nok ikke store taktiske forskjeller fra Pulis.
Så Celtic da de tok Barcelona i CL og de spilte mer "Stoke" enn originalen. I tillegg har de Europas suverent mest gale tilskuere som løfter laget i SAMTLIGE 90 minutter.

Jeg tror fortsatt Pulis vil være Stoke Citys manager neste sesong og nå er det vel bare Wenger som har sittet lengre i en og samme klubb i PL...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 13 Mai 2013, 08:51

-Tottal- skrev:Og ang tynne bein, koteletter og potteklipp på 70 tallet.......trur ikke f.eks Denis Smith fra 76 ville hatt fysiske problemer med å møte dagens spisser. Trur faktisk de var mer vant med fysisk foppal i de hårde gamledager.

Ja, fotballen var mye råere og regelverket var også mer liberalt, men jeg hadde i tankene de teknisk gode spillerne fra den tida og ikke muskelmenn som løp gjennom murvegger for moro skyld på fritida...
Jeg tror ikke disse spillerne ville ha vært like toneangivende i dag, rett og slett fordi alt går mye fortere og spillerne du møter gjennomgående er bedre rustet.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Mai 2013, 09:59

Sesongen er over og det betyr at det kommer til å ta en stund før denne tråden igjen vil bli overbefolket etter et par-tre tap på rappen, men uansett har en av tidenes beste Stoke-managere en veldig bra, og ikke minst noe såpass sjeldent som en BALANSERT, fremstilling og oppsummering av forskjellige tema her.:
http://www.thisisstaffordshire.co.uk/st ... z2TuYa7EsL

Synes jeg.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: rukia og 1 gjest