Morten T. skrev:...på de tre siste kampene( to borte- og en hjemmekamp ).
Hvor mange trodde egentlig på at det skulle skje for noen uker siden?
( Vær ærlig nå...

)
Jeg hadde ikke trodd det....

Men samtidig ser jeg absolutt ingen grunn til å ta av....

En ting er at de 7 poengene er kommet mot ett lag som rykker ned, og to andre som står i fare for å gjøre det. En annen sak er vi - to ligarunder før slutt - faktisk fortsatt kan rykke ned (selv om det er lite sannsynlig, fordi det forutsetter to tap samtidig som en rekke kamper må falle ut med feil resultat sett fra vårt ståsted).
Men, som du/dere vet har jeg mista trua Pulis, og det farger nok mitt syn i den forstand at jeg nok nå i utgangspunktet er negativ til det meste som kommer fra den kanten....
Og jeg synest nok det er litt merkelig når TP - som hele sesongen har prediket at det er en "bragd" å nå 40 poeng - nå begynner å snakke om at vi gjør vår beste sesong noensinne om vi vinner de to siste kampene, som om det fremstår som veldig realistisk at vi skal kunne gjøre det

Jeg tror at det skal veldig, veldig mye til at vi greier det. Tvert imot står vi fortsatt bare med 41 poeng, og må vel ha 4 poeng på de to siste kampene om vi ikke skal gjøre vår dårligste prestasjon - poengmessig - siden vi rykket opp i PL.
For meg virker det langt mer realistisk at vi ikke en gang greier de 4 poengene enn at vi faktisk skulle kunne sikre oss 6 poeng på de to kampene, men "time will show".
På meg virker det derfor som om TP nå prøver å bortforklare litt at det har vært en skuffende sesong - målt opp mot forventningene til mange, med å vise til at vi er så nær "personlig rekord" i PL. Så kan det selvsagt diskuteres om det er forventningene i forkant som har vært for høye....
For selv om denne sesongen er spesiell - ved at det er så tett i bunnen - er det et ugjenkallelig faktum at vi to runder før slutt ennå ikke er sikret ny kontrakt, men - om alt går oss i mot - kan rykke ned.
For meg er ikke det en vellykket sesong, selv om vi til syvende og sist skulle ende opp med en plassering rett rundt midten.