Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg Lilledino » 24 Apr 2013, 18:38

Klart vi må ha ambisjoner om å komme videre..

Helt ok å konsituere de første sesongene, men nå må vi se videre.. Ikke være der nede.

Dessuten får vi vel bra med penger hvert år, for å holde oss i PL..
Vi skal ikke være fornøyd med å være blant de 5-7 siste...Vi må ha ambisjoner om å komme oppover.

Hvor mange år siden er det Manc City var i CCC ? Ikke mange.. og hvor er de nå (jaja masse penger) men de har satt seg hårete mål, og kommer dit.

Har du ikke et mål om å komme på Galdhøpiggen, kommer du heller aldri dit.

Lilledino har talt..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 24 Apr 2013, 20:16

Lilledino skrev:Klart vi må ha ambisjoner om å komme videre..

Helt ok å konsituere de første sesongene, men nå må vi se videre.. Ikke være der nede.

Dessuten får vi vel bra med penger hvert år, for å holde oss i PL..
Vi skal ikke være fornøyd med å være blant de 5-7 siste...Vi må ha ambisjoner om å komme oppover.

Hvor mange år siden er det Manc City var i CCC ? Ikke mange.. og hvor er de nå (jaja masse penger) men de har satt seg hårete mål, og kommer dit.

Har du ikke et mål om å komme på Galdhøpiggen, kommer du heller aldri dit.

Lilledino har talt..

Manchester City har vel strengt tatt ikke lykkes så veldig godt, hvis vi tar de astronomiske summene de opererer med i betraktning? I Europa har de jo vært en gedigen fiasko og har ikke vært i nærheten av noe som helst. For en klubb på den størrelsen så er det ligamesterskap som gjelder og som bør være målsettingen.
Stoke lå i fjor som nr. 14 på lønnsstatistikken i PL og i forhold til kjøp av spillere( sett over de siste fem år ) så er det bare Wigan, Everton og Fulham som har kjøpt for mindre.

Og for alt vi vet, ambisjonene kan jo være der, men spørsmålet blir jo hvor fort disse bør kvitteres inn før det skjer endringer? Har du en sheik i bakhånd så går det sannsynligvis fortere, men de aller fleste andre klubber må regne med at det går senere og at man får noen tilbakeslag på veien.

Uten sammenligning forøvrig, men da Ferguson i ManU ledet laget til 13. plass og bare fem poeng fra nedrykk i 89/90( før det hadde han to 11. plasser og en 2. plass å skilte med ) så var det massivt mishag mot han og de fleste supporterne ville ha han bort og lagde store bannere som de viste på kampene i tillegg til alle mishagsytringene. Historien har vel vist at disse supporterne tok så ettertrykkelig feil som det går an å få gjort det?

Det er utrolig vanskelig å spå om framtida, og derav si om det er bedre å bytte eller beholde en trener. Det blir "guessing games". De fleste klubbene med en viss suksess( alt er relativt ) er derimot de som har valgt kontinuitet framfor å forandre konstant. Unntakene er stort sett klubber med en vanvittig formue og pengebruk.

I Norge har du jo f.eks. fyrer som Nils Arne Eggen og Mons Ivar Mjelde som har fått tid til å skape gode resultater.

Jeg sier ikke at Pulis ikke kan eller skal byttes ut, jeg er bare litt overraska over hvor BRENNSIKRE noen kan være at det vil føre til bedring. Spesielt hvis man tar i betraktning hva som skjer, og har skjedd, i andre klubber i tillegg til å ha et litt legre tidsperspektiv på det hele.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 24 Apr 2013, 21:24

nja, jeg er ikke brennsikker på at TP bør ut, men min oppfatning er at han bør byttes ut..

Men, det viktigste er at hans innsats bør vurderes ila sommeren, og at det kommer på agendaen at vi må VURDERE om han skal byttes ut.
Enig at langsiktig tenkning er viktig, men nå begynner det å nærme seg Stalins sine 10 årsplaner (eller var det 5 år), uten nevneverdige resultater.
Vi må tørre å stille krav og ha ambisjoner.. Om ikke, kommer vi ikke videre... Det må du være enig i Morten....

Ang City ja, klart de har en gjeng med grunker, men de har satt seg mål uansett,...

Sett mål, se opp mot de, og jobb mot de..

Eller vær happy med der du er. Hva velger vi ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 24 Apr 2013, 21:45

Da lurer jeg på hva målene til ManC er?

Og målet til Stoke er selvfølgelig( som alle andre klubber ) fremgang, men der det nesten alltid kræsjer mellom supportere og klubb er TEMPOET i fremgangen. Jeg tipper at Coates har en langsiktig plan, men jeg tror ikke den innebærer å vinne PL og CL. De som evt. tror det har valgt seg feil klubb. Jeg tror han( og Pulis )heller vil bygge stein på stein og at han( forretningsmann som han er ) har kalkulert med enkelte tilbakeslag underveis( omtrent som en aksjespekulant ).

Dessuten tror jeg han satser vel så mye på å gi klubben et solid økonomisk fundament, noe som kan vise seg å bli et meget viktig konkurransefortrinn i et Storbritannia som opplever økonomisk krise og resesjon.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 24 Apr 2013, 21:47

Økonomisk fundament ??? Da har TP definitivt ikke bestått den prøven.

Kjøp og salg ...neppe mye business..

Og Tempo ?? jeg vil ha mer Tempo...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 24 Apr 2013, 21:57

Lilledino skrev:Økonomisk fundament ??? Da har TP definitivt ikke bestått den prøven.

Klubben har god økonomi, men det kunne sett annerledes ut hvis Stoke hadde henta spillere som hadde vært dyrere i daglig drift. Det er ikke Pulis som sitter på pengesekken. Det er Coates.

Hva gjelder tempo så sier jeg som Gary Megson: "Quick, but not to quick!"
Jeg digger at klubber bygger seg opp kultivert, jeg.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 24 Apr 2013, 22:09

Morten T. skrev:
Lilledino skrev:Økonomisk fundament ??? Da har TP definitivt ikke bestått den prøven.

Klubben har god økonomi, men det kunne sett annerledes ut hvis Stoke hadde henta spillere som hadde vært dyrere i daglig drift. Det er ikke Pulis som sitter på pengesekken. Det er Coates.

Ikke når vi sloss med nebb og klør for ikke å rykke ned.. Det digger ikke jeg...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 24 Apr 2013, 22:20

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:

Ikke når vi sloss med nebb og klør for ikke å rykke ned.. Det digger ikke jeg...

Som nevnt før ganske mange ganger: Over tid må du regne med noen tilbakeslag. F.eks. har Molde hatt en veldig fremgang de siste årene. Nå går det dårligere og de kan fort bli "victims of their own sucsess".

Og jeg glemte: Hva er målene til Manchster City eller hva har de vært?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 25 Apr 2013, 08:42

Jeg har tidligere - så vidt jeg husker - lansert et tenkt scenario hvor Pulis "sparkes oppover" i systemet og inn i stillingen til John Rudge, som vel har gitt beskjed om at han kommer til å gi seg etter denne sesongen.

Jeg så nylig et innlegg på en annen blogg (engelsk) om at det visstnok skal gå rykter om en slik løsning.

Dette kan "løse floken" for Coates. Han slipper å gi sin gode venn Pulis sparken, men forfremmer han i stedet til en stilling som "formelt sett" er en høyere (?) stilling enn manager-stillingen.

Samtidig etterkommer han presset fra betydelige deler av fansen om et managerskifte, og kanskje han selv også anser et slikt skifte fornuftig etter en heller miserabel sesong ? Samtidig som Pulis kan gå med æren i behold.

En annen sak er at jeg er litt usikker på hva stillingen til John Rudge egentlig går ut på og hvor mye makt/innflytelse han har. Han har vel tittel som "Football Director" eller noe i den dur, men jeg er egentlig ikke sikker på hvem som rapporterer til hvem. Mine tanker bygger likevel på en forutsetning om at dette er en "høyere stilling" enn selve manager-stillingen.

Et utenkelig scenario ?

Jeg tror nemlig heller ikke at Pulis regelrett vil få sparken av Coates dersom plassen nå reddes. Da ender det med at Pulis selv velger å trekke seg (tvilsomt), et "opprykk" internt i Stoke-administrasjonen (slik jeg spekulerer i), eller at han rett og slett fortsetter men hvor det vil bli gjort en hel del forandringer i spillergruppa.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 25 Apr 2013, 09:01

Her hevdes det derimot at Pulis allerede har bestemt seg for å ta caps'en å gå straks vi har berget kontrakten.

Men, hvor Daily Mirror har dette fra kan man jo bare spekulere i. Det er vel neppe Pulis selv som har uttalt dette til avisen..... ;)

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ve-1851801
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest