Blåmandag i Stoke-on-Trent

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Blåmandag i Stoke-on-Trent

Innlegg Richard Prestegård » 04 Mar 2013, 11:29

Det er blåmandag i Stoke-on-Trent, og jeg har sett på tingenes tilstand rundt Stoke City. Les mine reaksjoner i linken under;

http://stoke.no/blamandag-i-stoke-trent
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Re: Blåmandag i Stoke-on-Trent

Innlegg pål - lillehammer » 04 Mar 2013, 14:08

Som jeg skrev under på kommentaren din så satt jeg rett overfor de gutta som tok opp banneret med Pulis Out. Det skapte sterke reaksjoner blant Stoke fansen og gutta måtte fjernes av vakter. Hvis ikke ville de fått skikkelig juling. Etterpå sang fansen sanger til Pulis. Så selvom frustrasjonen er økende så er støtten til Pulis fortsattt stor. Av andre ting som skjedde så var det høyest jubel for at Cameron Jerome starta kampen og at Jonathan Walters ble bytta ut. Tipper den svei godt for Walters.
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Mar 2013, 14:45

pål - lillehammer skrev:Som jeg skrev under på kommentaren din så satt jeg rett overfor de gutta som tok opp banneret med Pulis Out. Det skapte sterke reaksjoner blant Stoke fansen og gutta måtte fjernes av vakter. Hvis ikke ville de fått skikkelig juling. Etterpå sang fansen sanger til Pulis. Så selvom frustrasjonen er økende så er støtten til Pulis fortsattt stor. Av andre ting som skjedde så var det høyest jubel for at Cameron Jerome starta kampen og at Jonathan Walters ble bytta ut. Tipper den svei godt for Walters.

Jeg leste om det også, dett med "Pulis Out". Det var visst et ganske patetisk opptrinn ettersom jeg forsto...
Er det slik at det er greiere for mange å spy ut gørra bak et tastatur, mon tro?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 04 Mar 2013, 16:44

Man merker jo på kampene at holdningen til TP har endret seg. Jeg var på Craven Cottage og det kom en del pepper til TP og enkelte spillere som jeg ikke kjenner igjen fra i høst. Og det ER lettere å sitte bak tastaturet, men klubben (og TP) må ta på alvor at det brummes mer enn på svært lenge. Det er ikke nødvendigvis resultatene, mer prestasjonene det murres mot - og dessverre enkeltspillere. Og TP har kjøpt spillerne, trener dem, tar ut laget og er ansvarlig for at den gamle taktikken ikke fungerer lenger. Vi er et bedre lag enn Fulham og West Ham, det virker bare ikke sånn.........
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 04 Mar 2013, 17:00

Er TP voksen, må han ta lærdom av det som skjer og være ydmyk til å se litt utenfor capsen sin.

Svein har mange gode poeng, men det jeg syens er det mest beklagelige, er at gode fotballspillere, som presterer, blir sat tpå benken gang på gang. Dett ford noen har klippekort ...

Ikke rart de mister motivasjone og gnisten, når de erfarer at ikke noe nytter for å gå plassen .. (om ikke noen blir skadet da )
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Mar 2013, 17:33

Svein Nilsen skrev:Man merker jo på kampene at holdningen til TP har endret seg. Jeg var på Craven Cottage og det kom en del pepper til TP og enkelte spillere som jeg ikke kjenner igjen fra i høst. Og det ER lettere å sitte bak tastaturet, men klubben (og TP) må ta på alvor at det brummes mer enn på svært lenge. Det er ikke nødvendigvis resultatene, mer prestasjonene det murres mot - og dessverre enkeltspillere. Og TP har kjøpt spillerne, trener dem, tar ut laget og er ansvarlig for at den gamle taktikken ikke fungerer lenger. Vi er et bedre lag enn Fulham og West Ham, det virker bare ikke sånn.........
Jepp, det er lettere å sitte bak tastaturet. Det jeg synes er litt merkelig i så henseende er at en ikke uanselig mengde supporters KUN kommer ut av grottene sine når det er mørkt og går dårlig...
Hvorfor er ikke disse folka "på" når det går bra også? Det i seg selv gjør at ikke alle uttalelser bør tas med like stort alvor, eller tillegges noe særlig seriøsitet. For meg så virker det som en del folk( ikke alle, for all del! ) rett og slett har lett for å gi ris, men sliter tungt når ros skal formuleres...
Her i Norge har du f.eks en debattant som "mfkpotter"( Hei Rune og takk for sist! :) ) som nærmest har vært kronisk motstander av Pulis i alle år og som argumenterer bra for det. Selv om jeg er uenig i en del, så synes jeg argumentene får litt mer tyngde hvis man tør å stå for dem, også når stemningen snur. Jeg følger en del med på engelske fora også( bortsett fra Facebook og lignende sider som jeg synes forflater istedenfor å berike ), og der også finner du en god del debattanter som argumenterer godt for sitt syn uavhengig av hvilken vei vinden blåser akkurat i dag.

Alle har rett til å hevde sine synspunkter, den store utfordringen i dagens samfunn er å luke ut alt uten tyngde og mening( og det er det mye av! ) for dernest å sitte igjen med det som det er en viss kvalitet og troverdighet ved. I den forbindelse vil jeg trekke frem artikkelen til Richard, som jeg synes er veldig godt skrevet og balansert. Flere av dem! :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 18 Apr 2013, 11:02

Hvis det absolutt verste skulle skje - at jubileumssesongen skulle ende opp i et nedrykk knapt noen ville ha forutsett før sesongstart - så vil det innbære en skikkelig blåmandag for Stoke, også økonomisk sett.

I denne artikkelen fra lokalavisen hevdes det at et eventuelt nedrykk til Championship vil koste Stoke i størrelsesorden 40m pund. Det er mye penger det, og man kan jo bare fantasere om hva vi ville kunne ha fått av nye spillere for den summen.... :ugeek:

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/St ... z2QnsEyuYH
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Snorre » 20 Apr 2013, 16:33

Tony har gjort mye bra for Stoke, men nå må vell snart dere også innse at han ikke duger som manager på dette nivået. Han er elendig taktisk, har gjort det elendig når det gjelder spillerkjøp, har mange merkelige spillerdisposisjoner........ And the list goes on..... Hadde forventet at laget skulle vært bedre i dag enn for 4 år siden!
Snorre
Newbie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Rikitikitak og 1 gjest