Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg BeProud » 17 Apr 2013, 16:41

Her er en link til en artikkel som jeg synes er både velskrivd og "spot on" om hvorfor Stoke sliter om dagen:
http://thetwounfortunates.com/where-has ... toke-city/
VIS UNITA FORTIOR!
UNITED STRENGHT IS STRONGER!
BeProud
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 17 Apr 2013, 20:20

BeProud skrev:Her er en link til en artikkel som jeg synes er både velskrivd og "spot on" om hvorfor Stoke sliter om dagen:

En meget bra artikkel
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Torleif » 17 Apr 2013, 20:38

-Tottal- skrev:
BeProud skrev:Her er en link til en artikkel som jeg synes er både velskrivd og "spot on" om hvorfor Stoke sliter om dagen:

En meget bra artikkel

Er nok mye sant i det ja !!!!!
Torleif
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 17 Apr 2013, 20:54

There’s no doubt that Tony Pulis cares about Stoke City. I just hope he cares enough to walk away with his legacy intact and those memories unsullied.

AMEN
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 17 Apr 2013, 21:22

-Tottal- skrev:

En meget bra artikkel

Enig ! Treffer spikeren veldig bra på hodet :|

Likevel, om noen - ut fra en del kritiske innlegg fra min side - skulle tro at jeg er en "Pulis-hater", så er det feil. Pulis gjorde en veldig god jobb de første sesongene, med å få oss opp i PL og holde oss der de første sesongene, på relativt beskjedne budsjetter.

Han opererte med en 3-års plan, som vel aldri ble helt definert. Skal vi gjette på at den bestod i å etablere oss i PL i løpet av disse første tre årene ? Det gjorde han i så fall bra :)

Det er på veien videre det har skortet. Derfor bør han innse at han ikke har mer å tilføre, og trekke seg til sommeren. Da har han også mulighet til å bli en manager mange vil huske med takknemlighet, i stedet for å tviholde på manager-taburetten, og risikere at han til slutt må gå i vanære (sparken!).

Jeg håper det første, for Pulis er en manager jeg gjerne vil huske for de bra tingene han tross alt har gjort, heller enn for den negativiteten og kritikken han har vært utsatt for denne våren, fra meg selv inkludert :|
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 17 Apr 2013, 22:00

Torstein Norevik skrev:Jeg håper det første, for Pulis er en manager jeg gjerne vil huske for de bra tingene han tross alt har gjort, heller enn for den negativiteten og kritikken han har vært utsatt for denne våren, fra meg selv inkludert :|

Han fortjener definitivt mer respekt og takknemlighet enn det han har blitt utsatt for i det siste, ja.( Selv om flere har et balansert forhold å utrykke seg på og skriver særdeles godt og velformulert, inkludert deg selv, Torstein ).

En fyr som dukker opp halveis i kampen etter morens bortgang samme dag, og leder laget til seier....For meg blir det fullstendig feil å beskrive en slik mann i nedsettende vendinger som "idiot" osv., og derfor gidder jeg ikke å ta slike kraftgloser klekka ut bak et tastatur spesielt seriøst heller. På den annen side så er jeg sterk tilhenger av at hvem som helst kan få skrive omtrent hva som helst, men nettbaserte kommentarer har en tendens til å forsterke noe svært få har guts til å si "face to face". Aller værst er disse såkalte "kommentarfeltene". Det er like givende som å spasere gjennom kloakksystemet i Oslo...

Jeg leser( og av og til kommenterer ) litt på engelske sider også, og det er ikke stort bedre( eller dårligere, alt etter som man ser det ) der heller. Man finner selvfølgelig veldig mye bra( uavhengig om man er enig eller uenig ), men en del av det er bare å hoppe over.

Pulis bør vurderes etter sesongen, på lik linje med de andre som har et sporstlig ansvar( inklusive spillerne ) i klubben. Etter en sånn evaluering må man gjerne falle ned på at en ny manager, og nye spillere, må inn. Det synes jeg på sett og vis er greit selv, men for alle de som vil ha bort Pulis så står det en mann i veien, og det er Peter Coates. Derfor tviler jeg faktisk på at Pulis forsvinner før neste sesong, uavhengig av hvordan det går i de resterende kampene.

Og så en hypotetisk tanke: Coates tok jo over klubben igjen i 2005 og satte som en krystallklar forutsetning at Pulis skulle bli manager. Hvis ikke det hadde skjedd at Coates kom inn med finansiell førstehjelp den gangen, så hadde Stoke sansynligvis liggi og vaka sammen med Uwe Røslers Brentford og spilt bortekamp i idylliske Scunthorpe på Boxing Day. Og her er mitt spørsmål: Hva hvis, hypotetisk sett, Coates velger å bakke ut hvis han føler( eller mener ) at hans gode venn Tony Pulis blir presset ut av supporterne og han deretter tar med seg hele pengebunken sin, setter seg i Bentleyen og kjører vekk fra Britannia for godt?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 17 Apr 2013, 22:59

En annen ting: Vil vi runde 50 sider i denne tråden før Pulis evt. går av som manager? :geek: :mrgreen:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 17 Apr 2013, 23:14

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Jeg håper det første, for Pulis er en manager jeg gjerne vil huske for de bra tingene han tross alt har gjort, heller enn for den negativiteten og kritikken han har vært utsatt for denne våren, fra meg selv inkludert :|

Og så en hypotetisk tanke: Coates tok jo over klubben igjen i 2005 og satte som en krystallklar forutsetning at Pulis skulle bli manager. Hvis ikke det hadde skjedd at Coates kom inn med finansiell førstehjelp den gangen, så hadde Stoke sansynligvis liggi og vaka sammen med Uwe Røslers Brentford og spilt bortekamp i idylliske Scunthorpe på Boxing Day. Og her er mitt spørsmål: Hva hvis, hypotetisk sett, Coates velger å bakke ut hvis han føler( eller mener ) at hans gode venn Tony Pulis blir presset ut av supporterne og han deretter tar med seg hele pengebunken sin, setter seg i Bentleyen og kjører vekk fra Britannia for godt?

Det er faktisk en tanke jeg selv også har fundert litt på. Dersom situasjonen blir slik at Pulis blir presset til å gå, vil det da også føre til at Coates trekker seg ut ? Bakgrunnen for at den tanken ikke er så utopisk som den kanskje umiddelbart kan høres ut, er selvsagt den nære personlige relasjonen mellom de to. Den synes å gå langt utover en formann-manager relasjon, og tenderer nesten - i alle fall tilsynelatende - mer i retning av en far-sønn relasjon.

Coates er Stoke-fan, og brenner for klubben, samtidig som han selvsagt også er forretningsmann. Han er heller ingen ungdom lenger. En situasjon der hans nære personlige venn Pulis blir tvunget til å gå kan "worst case" føre til at noen illusjoner brister for den aldrende mannen. Jeg tror hans visjoner om å gjøre Stoke til et etablert PL-lag - trygt forankret rundt midt på tabellen - (kanskje strekker ikke ambisjonene seg lenger enn som så/ser han det som maks det vi realistisk kan håpe på ?), i aller høyeste grad innbefatter Pulis. Som du nevner, Morten, stilte han vel ultimatum om Pulis som manager for i det hele tatt å overta klubben på ny.... ;)

Og når han skjønner at en slik drøm må leves videre uten sin gode venn og samarbeidspartner gjennom mange år - Pulis - kan det da være dråpen som får han til å innse at alt har sin tid og at en æra er over - også for Peter Coates ?

Jeg innrømmer glatt at dette er ren fabulering og spekulasjoner fra min side, og jeg påstår heller ikke at det vil skje, selv om Pulis skulle forsvinne. Men er det et helt utenkelig scenario ? :shock:

Et slikt utfall ville igjen utløse nye spørsmål og spekulasjoner om hva som da ville skje. Ville klubben fortsatt bli i familien Coates' eie, men videreført av Peter Coates datter og sønn ? De er vel allerede i dag godt involvert i familiens engasjement i klubben....

Eller er de involvert i kraft av å være barn av sin far, uten kanskje å ha en like genuin interesse for klubbens ve og vel som senior har ?

Teoretisk kan man tenke seg en situasjon som for mange fans vil kunne fortone seg som et valg mellom pest og kolera. Enten blir Pulis værende - noe som vil få veldig mange fans til å gå i svart.... :evil: Eller så forsvinner både Pulis og Peter Coates, hvor førstnevntes avgang nok ville ha blitt ønsket velkommen av mange, mens en Peter Coates exit på sin side nok ville ha ført til mye uro og engstelse over hva det vil bety for klubbens fremtid.....

Nei, det er sannelig ikke lett dette her....det er ikke alltid at de tilsynelatende enkleste løsningene er så enkle likevel..... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 17 Apr 2013, 23:19

Morten T. skrev:En annen ting: Vil vi runde 50 sider i denne tråden før Pulis evt. går av som manager? :geek: :mrgreen:

Det tror jeg definitivt vi vil :lol: Det er vel ikke noen tråder som har skapt mer engasjement og debatt enn nettopp denne, og det vil neppe kjølne før sesongen er over, og faktisk i lang tid etter det også.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 19 Apr 2013, 09:24

Interessante synspunkter fra en av de beste managerne Stoke, etter mitt syn, har hatt.:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/22204110
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest