Manager i Stoke fra 1960 til 1977 og innførte en defensiv taktikk( også kalt "The Waddington Wall" ) før han hentet tilbake Stanley Matthews i 1961 og åpnet opp spillet mer. Han hentet etterhvert inn flere gode spillere( mange av dem var "local lads" ) og lagde et fantastisk lag på 70-tallet. En veldig god defensiv med Pejic, Smith, Bloor og Marsh, og flere gode angripere og midtbanespillere( eller veldig mange, faktisk ). Ligacupseieren i 1972 er klubbens høydepunkt med Waddington som sjef og også klubbens høydepunkt sett over 150 år.
Så blåste taket på Victoria Ground ned i 1976 og spillere måtte selges for å redde økonomien. Det betydde dårligere tider sportslig og, i flg. det jeg har lest: Fansen snudde seg mot Waddington og store deler av tribunene ropte "Waddo Out!". Det samme skal ha skjedd da Waddington ikke greide å finne en erstatter for storscoreren John Ritchie etter at han brakk benet i 1974. "Waddo Out!" runget da også. Jeg har lest at mange Stoke-fans den dag i dag oppriktig skammer seg over behandlingen Waddington ble utsatt for av supporterne før han sluttet i 1977 og overlot stolen til George Eastham( som forøvrig sluttet etter 10 måneder ). Han tok over naboklubben Crewe i 1979 og var der i to sesonger. I 1991 kom han tilbake til Stoke og ble en form for direktør før han døde 69 år gammel i 1994.
Han ledet Stoke i 701 ligakamper hvorav 241 endte med seier, 197 med uavgjort og 263 med tap.
Mitt spørsmål er til alle dere( og gjerne andre også ) som opplevde perioden( eller deler av den ) med Waddington: Er han tidenes beste manager i Stoke City Football Club? Og hvis ja eller nei, hvorfor?( Og dette er ikke Twitter eller Facebook, så det er faktisk lov til å skrive utfyllende og mer en to setninger om årsakene til valget