Hallo. Har nettopp kommet til Tollgate for å se Stoke - WBA i morgen. Ole og Lars gleder seg, har ikke sett Stoke live siden semifinalen mot Bolton så vi satser på samme resultat i morgen.
Lars Fiksdal medlem 10555
Ole Rofstad medlem 10556
Richard Prestegård skrev:Det er tydelig at publikum ikke har den samme gutsen i kampene som de har hatt tidligere. Jeg ser en klar sammenheng mellom sviktende resultater og svakere støtte fra publikum, og Stoke trenger å sanke flere poeng for å få tilbake den fulle publikumsstøtten.
Paradokset er kanskje det at "Delilah" burde vært sunget enda flere ganger i motgang for å vise at du støtter laget 100 %. Buing og laber stemning kan føre til nervøse spillere og dermed en videreføring av den svake innsatsen.
Morten T. skrev:Fra Stoke begynte å spille på Britannia og frem til opprykket i 07/08 har de stort sett hatt et tilskuersnitt mellom 12 000 og 16 000 i hver sesong( League One og Championship ). Etter opprykket har gjennomsnittet ligget stabilt rett i underkant av 27 000. I opprykkssesongen 07/08 var snittet på ca. 16 500.
Det betyr jo at mellom 10 000 og 16 000 tilskuere er "nye" i forhold til når klubben lå nede.
Slik er det( dessverre, etter min mening ) i de aller fleste klubber og er ikke noe spesielt for Stoke.
Mange kommer til under medgang, men mange forsvinner også under motgang. Jeg, besserwisser`n himself, har lest litt om emnet og det går mye på at en ikke ubetydelig mengde mennesker ikke vil identifisere seg i særlig grad med klubber i motgang, men heller inntar den såkalte rollen som "flanør", og er bare med i medgang. Fenomenet har blitt mer merkbart de 10-15 siste åra og Stoke skiller seg sannsynligvis ikke merkbart fra andre klubber på den fronten.
Det er rett og slett helt naturlig at engasjementet daler når det går dårlig, og så kan det diskuteres i det vide og breie( for de som synes meningsutvekslinger om den slags er en okei greie, vel og merke ) om det er noe som er bra....eller dårlig.
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest